UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (11951)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin Mari Pudas kirjoittanut UMK :sta. Samaa mieltÀ,ettÀ Yle pilaa oman kruununjalokivensÀ. Artistit eivÀt saa paljastaa osallistuvatko he euroviisuihin.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/74c09ac1-a2b6-4c4d-b501-7de1eeâŠ
Pudas ei taida itse seurata olympialaisia. Jos katselee kisalÀhetyksiÀ, niihin on ympÀtty UMK-biisejÀ taustalle soimaan, lisÀksi nÀytetty musavideoista pÀtkiÀ ja lukenut, ettÀ UMK-finaali 28.2. MinÀ katsoin esim. naisten jÀÀkiekon kultaottelun ja sen perÀÀn oli laitettu Ettan biisi soimaan (lyriikat sopi hyvin tuohon teemaan) ja nÀytettiin parhaita paloja ottelusta. Minusta UMK:ta mainostettu ihan hyvin.
Etta on todella venkunoloinen. Onko venkustoliitosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa surkea sijoitus ja kuuntelijamÀÀrÀ Erikan uudella biisillÀ ekana pÀivÀnÀÀn Spotifyn Finland top 50 -listalla.
Fanit tottuneet kuuntelemaan suomeksi.
Tai sit kaikki ei kyttÀÀ jotain listasijoituksia ollenkaan, en edes muistanut et nyt just tulee tÀmÀ biisi.
Erikan Instaa kun vilkaisin, niin oli yrittÀnyt luoda ennakkohypeÀ "odotetun" uuden biisinsÀ ympÀrille. Ei kovin moni nÀköjÀÀn odottanut...
Erikan uusi biisi on ruÄtsalaisten tekemÀÀ sielutonta jumputusta - mahtuu 13 tusinaan.
Kuullessani Pete ja Linda olin aivan myyty. Nyt olen monta kertaa kunnellut Komiat Lululai. On niin hyvÀnmielen kappale. VÀngellÀ vetÀÀ hymyn huulille. Vaikka tyttö jÀttÀÀ niin elÀmÀ on ihanaa. En olisi pahoillani jos lÀhtee viisuihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Àlyn ja maaimankaikkeuden vastaista olla analysoimatta faktoreita.
MitÀpÀ faktoreita sinÀ tarkoitat?
Faktori on tosiaan kirjapainotyölÀinen.
Faktori ei ole vain yksi asia, hyypiöt.
Vierailija kirjoitti:
Kuullessani Pete ja Linda olin aivan myyty. Nyt olen monta kertaa kunnellut Komiat Lululai. On niin hyvÀnmielen kappale. VÀngellÀ vetÀÀ hymyn huulille. Vaikka tyttö jÀttÀÀ niin elÀmÀ on ihanaa. En olisi pahoillani jos lÀhtee viisuihin!
Eikös vain! MinÀkin kuuntelen Lululaita pÀivittÀin koska se tuo hyvÀn ja ihanan fiiliksen. Jotain omituisen rentouttavaa ja vapauttavaa siinÀ on. EikÀ siihen edes kyllÀsty, vaan jÀÀ koukkuun on pakko kuunnella pÀivittÀin. Lululain tuomalla fiiliksellÀ on kiva mennÀ kevÀÀseen ja toivottavasti myös viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko UMK-show'hun! Sitten loppuun itseÀÀn toistava vÀittely.
Se mihinkÀÀn lopu, sitten puretaan pettymystÀ jos lampaat todella ÀÀnestÀÀ LindaPeten viisuihin.
Mulla on epÀillys ettei lindapete lÀhde viisuihin vaikka voittaiskin. Ihmettelen kun muut ehdokkaat on suhtahkerasti promonneet mutta em. pari on ollut omituisen hiljaa, ihan verhot kiinni. Silloin harvoin kun shortseissa ovat mukana niin linda hokee vittua ja pete voi vittu,fack. Outoa.
umk ja euroviisut on totaalista perseenreikÀÀ...hhahahhaa 666
Voihan se olla sitÀ sulle, mitÀpÀ siitÀ vÀnkÀÀmÀÀn. Itse olen viisuilija ABBA sen sai sen aikaan pieni elÀmÀ sitten, hypettÀnyt joku vuosi enemmÀn joskus vÀhemmÀn. TÀnÀ vuonna enemmÀn. KÀÀrijÀvuonna tosi vÀhÀn. Musiikki on ollut aina lÀhellÀ sydÀntÀ, tÀrkeÀ asia ja ilon tuoja. KevÀt ei varmaankaan olisi kevÀt, ellei viisuja olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mihinkÀÀn lopu, sitten puretaan pettymystÀ jos lampaat todella ÀÀnestÀÀ LindaPeten viisuihin.
Mulla on epÀillys ettei lindapete lÀhde viisuihin vaikka voittaiskin. Ihmettelen kun muut ehdokkaat on suhtahkerasti promonneet mutta em. pari on ollut omituisen hiljaa, ihan verhot kiinni. Silloin harvoin kun shortseissa ovat mukana niin linda hokee vittua ja pete voi vittu,fack. Outoa.
Noudattavat sÀÀntöjÀ,kun Yle on toivonut ettei artistit kommentoisi etukÀteen osallistuvatko viisuihin. Uskon,ettÀ jos Linda & Pete voittaisivat UMK : n, niin olisivat menossa viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele nyt edes kirjoittamaan. Sanat sekaisin ja vÀÀrinkirjoitettuja suomenkieliset kuin englanninkieliset. Trolli.
"Erikan uusi biisi on ruÄtsalaisten tekemÀÀ sielutonta jumputusta - mahtuu 13 tusinaan."
Joo, kovin on tasapaksu ja toisteinen ruotsihumppa tÀÀ uusi biisi. Ei erityisemmin sykÀhdytÀ, ei erotu massasta. En ihan jaksa uskoa maailmanvalloitukseen tÀllÀ biisillÀ. Pystyt parempaan, Erika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele nyt edes kirjoittamaan. Sanat sekaisin ja vÀÀrinkirjoitettuja suomenkieliset kuin englanninkieliset. Trolli.
YmmÀrsit yskÀn ja se on pÀÀasia. En ole rölli. Ne on sivistyneempiÀ.
Erikan Father biisi on ihan tÀyttÀ persettÀ..hahahaa
Kielletty Ruusu edustaa musiikillisesti uuden sukupolven laulajaa, jossa herkkyys, mutta samalla raspinen sointi ÀÀnessÀ on upeasti lÀsnÀ. Artistin tulkinnat sulautuvat nÀin saumattomasti sekÀ rosoiseen sÀhkökitaraan, ettÀ seesteiseen pianomaailmaan.
https://vallilamusichouse.fi/uutiset/uuden-ajan-poppia-soul-vivahteellaâŠ
Vierailija kirjoitti:
Hyvin Mari Pudas kirjoittanut UMK :sta. Samaa mieltÀ,ettÀ Yle pilaa oman kruununjalokivensÀ. Artistit eivÀt saa paljastaa osallistuvatko he euroviisuihin.
Mun mielestÀ taas joiltakin osin aika lapsellinen kirjoitus. Onko tÀmÀ Pudas edes mikÀÀn oikea toimittaja? Joskus ennenkin hÀnen kirjoituksiaan ihmetellyt....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ĂrsyttÀÀ kun jankataan samaa valetta viikosta toiseen. Edelleen toistan, toistan, toistan: Linda on kirjoitellut somessa mm. ettĂ€ final goal on Wien ja jos voittavat niin haluaisi tavata Rybakin WienissĂ€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestÀ taas joiltakin osin aika lapsellinen kirjoitus. Onko tÀmÀ Pudas edes mikÀÀn oikea toimittaja? Joskus ennenkin hÀnen kirjoituksiaan ihmetellyt....
Eilen Pudas kirjoitti raivokkaan Erika-puolustuksen kolumnin muodossa, koska Erikan uudesta biisistĂ€ kaikki ei ole tykĂ€nneet. đđ
TĂ€ssĂ€ ketjussa on kyllĂ€ piiri pieni pyörinyt... onneksi ratkeaa. đ„ł