UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10073)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko ne menneet vuosikymmenet, kun Suomi lÀhetti euroviisuihin joka vuosi iskelmÀartisteja, ja aina jÀÀtiin viimeiseksi? No nytpÀ olisi taas iskelmÀÀ tarjolla, mikÀli halutaan palata samaan vanhaan kaavaan, ja pÀrjÀtÀ yhtÀ komiasti kuin noin mÀnnÀ vuosina.
Komiat on aivan eri asia kuin menneiden vuosikymmenten vanhat iskelmÀtÀhdet!
Miten se on eri asia, kun samaa iskelmÀmusiikkiahan Komiatkin soittaa?
Komiat soittaa nykyaikaista tanssilavamusiikkia. Se ei ole lainkaan sama kuin mnneiden aikojen iskelmÀ
MielestÀni olisi tosi ihana lÀhettÀÀ porukka joka edustaa suomalaistakin suomalaisempaa tanssilavakulttuuria, joka muualla euroopassa on hyvin harvinaista
Vierailija kirjoitti:
Onko muita seuraamisen arvoisia ESC-tubettajia kuin ketjussa aiemmin mainitut ESC Tom, wiwibloggs ja ESC Gabe?
Escunited ja Wiwibloggs ainoita, joita itse olen katsonut vÀlillÀ.
-"TÀmÀ on ihan sama juttu kuin vuosi sitten. Yksi fanaattinen hullu poistelee ja sarjapeukuttaa viestejÀÀn, pari muuta ehkÀ hitusen vÀhemmÀn hullua lÀhtevÀt tÀhÀn mukaan ja kohta on ilmoituksia spÀmmÀtty taas sen verran, ettÀ modet poistavat suoraa pari viimeisintÀ sivua. Saattavat joskus palautella jotain poistettuja viestejÀ mutta harvemmin.
TÀmÀ on aihe, joka tuntuu vetÀvÀn pari oikein kunnon latvalahoa riehumaan joka vuosi."
-"Viime vuonna joku vuodatti yksityiselÀmÀnsÀ ongelmia muiden kommenttien sekaan. Niiden poistelu oli vÀlttÀmÀtöntÀ."
-"Se nyt on aivan eri asia."
YksistÀÀn niistÀ poistoista ketju lyheni monta sivua pÀivÀssÀ. Keskustelua voi hÀiritÀ monella tapaa. Lopetetaan nytkin jankkaamiset tÀhÀn. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko ne menneet vuosikymmenet, kun Suomi lÀhetti euroviisuihin joka vuosi iskelmÀartisteja, ja aina jÀÀtiin viimeiseksi? No nytpÀ olisi taas iskelmÀÀ tarjolla, mikÀli halutaan palata samaan vanhaan kaavaan, ja pÀrjÀtÀ yhtÀ komiasti kuin noin mÀnnÀ vuosina.
Komiat soittaa nykyaikaista tanssilavamusiikkia. Se ei ole lainkaan sama kuin mnneiden aikojen iskelmÀ
MielestÀni olisi tosi ihana lÀhettÀÀ porukka joka edustaa suomalaistakin suomalaisempaa tanssilavakulttuuria, joka muualla euroopassa on hyvin harvinaista
MikÀ tekee nykyaikaista Komioiden iskelmÀmusiikista, jota he siis nÀyttÀvÀt itsekin kutsuvan nimenomaan iskelmÀmusiikiksi, eikÀ esimerkiksi tanssilavamusiikiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muita seuraamisen arvoisia ESC-tubettajia kuin ketjussa aiemmin mainitut ESC Tom, wiwibloggs ja ESC Gabe?
ESCunited ei valitettavasti nÀytÀ olevan tÀllÀ hetkellÀ yhtÀ aktiivinen kuin muut, viimeisimmÀt videot on julkaistu 9 pÀivÀÀ sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ESCunited ei valitettavasti nÀytÀ olevan tÀllÀ hetkellÀ yhtÀ aktiivinen kuin muut, viimeisimmÀt videot on julkaistu 9 pÀivÀÀ sitten.
Matt Friedrich on sairastunut vakavasti josta johtuu ettei You Tube kanava ole yhtÀ aktiivinen kuin se oli pari vuotta sitten. Viime vuonnakin Matt arvioi vasta maitten edustajakappaleet. Nettisivuilla taas on kyllÀ toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matt Friedrich on sairastunut vakavasti josta johtuu ettei You Tube kanava ole yhtÀ aktiivinen kuin se oli pari vuotta sitten. Viime vuonnakin Matt arvioi vasta maitten edustajakappaleet. Nettisivuilla taas on kyllÀ toimintaa.
IkÀvÀ kuulla, ettÀ hÀn on vakavasti sairas, paljon voimia hÀnelle, mutta kiitos nettisivuvinkistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mielestÀ kiva ajatus ettÀ lÀhetetÀÀn pala tosi suomalaista kulttuuria, jolla on jonkinlainen vaikutus historian muodossa lÀhes meihin kaikkiin suomalaisiin(ja tietysti myös Suomen kieltÀ). Ja siinÀ ois mun mielestÀ hienosti myös sitÀ Euroviisujen alkuperÀistÀ ideaa, jokainen maa tuo kilpailuun jotain omasta maastaan, kulttuuristaan ja perinnöstÀ. Ja uskon ettÀ Komiat myös edustaisivat Suomea maailmalla hienosti ja iloisesti.
Mutta ymmÀrrÀn tÀysin, ettÀ kaikki ei ajattele niin kuin minÀ ja jollain toisella kappaleella voisi ehkÀ olla menestyksellisessÀ mielessÀ paljon paremmat mahdollisuudet. Mutta en usko ettÀ millÀÀn tÀmÀn vuoden kappaleilla kÀrkisijoituksia havitellaan, joten mielestÀni Lululai olisi monessakin mielessÀ hyvÀ valinta.
Mutta jokainen saa ÀÀnestÀÀ sillÀ perusteella kuin haluaa, ja sehÀn vaan sit on se paras ehdokas meitÀ edustamaan, kun enemmistölle se resonoi. TÀllaista positiivisuuspaskaa tÀhÀn pÀivÀÀn :D
MennÀÀn kerrankin viisuihin kunnianhimoisesti mutkattomalla asenteella, rennolla hyvÀntuulisella otteella ylpeÀnÀ sinivalkoisesta ÀÀnestÀ ja iskelmÀstÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kukaan Suomen ulkopuolella ei pysty samaistumaan. En usko ettÀ pÀÀstÀÀn tuolla tusinahumpalla semeistÀ lÀpi
MikÀ tahansa muu kuin toi teennÀinen viulunvingutusbiisi sopisi minulle.
Vierailija kirjoitti:
MennÀÀn kerrankin viisuihin kunnianhimoisesti mutkattomalla asenteella, rennolla hyvÀntuulisella otteella ylpeÀnÀ sinivalkoisesta ÀÀnestÀ ja iskelmÀstÀ.
MinĂ€ en vaan pidĂ€. Video oli liian hymypoika nami nami geelillĂ€ sliipattau takatukka đEi purrut minuun lululei lailai, vaikka esim. Souvareita yms olen kuunnellut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinĂ€ en vaan pidĂ€. Video oli liian hymypoika nami nami geelillĂ€ sliipattau takatukka đEi purrut minuun lululei lailai, vaikka esim. Souvareita yms olen kuunnellut
Souvarit yök, Komiat nam. Ihan eri flow ja meininki.
Huoh. Voi kun olis jo UMK-vaihe ohi ja pÀÀstÀis vertailemaan euroviisuihin eri maista valittuja edustuskappaleita! Tosin sekin tulee tietysti taas olemaan aikamoista jankkaamista, mutta olis kuitenkin erilaista sellaista... kunnes siihenkin kyllÀstytÀÀn ennen itse kisoja.
Konservatiivit ulos ketjusta! Lululai on todella meh biisi, kuvittelette liikaa harhoja.
MikÀÀn ei noista voita LiekinheitintÀ, mikÀ on suorastaan mestariteos.
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivit ulos ketjusta! Lululai on todella meh biisi, kuvittelette liikaa harhoja.
Olisikin, mutta mitÀÀn ei ole jÀÀnyt mieleen paitsi se viulu.
Vierailija kirjoitti:
Ahdasmielinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikÀÀn ei noista voita LiekinheitintÀ, mikÀ on suorastaan mestariteos.Olisikin, mutta mitÀÀn ei ole jÀÀnyt mieleen paitsi se viulu.
Sama. LÀhetetÀÀn vain viulu., on parempi niin.
Sinikka on hyvÀ esiintyjÀ. Videoita tilillÀ. TÀrkeÀÀ myös, ettÀ yksi edustaja on jatkuvasti hauska. Sinikka hoitaa sen tontin parhaiten, ja luontevastikin.