Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10073)

Vierailija
10021/10073 |
01.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viulu toki on upea soitin ja osaajan kÀsissÀ hieno, mutta tÀssÀ yhteydessÀ tuntuu, ettÀ on ympÀtty mukaan vain ÀÀnten kerÀÀmisiÀ varten. Jos viulu poistettaisiin, mitÀs jÀisi... sori vaan.

Kummallista logiikkaa. Jos viulu olisi otettu mukaan vain ÀÀnten kerÀÀmistÀ varten, sittenhÀn sen poistamisella ei olisi mitÀÀn merkitystÀ.

Vierailija
10022/10073 |
01.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oon fanittanut lindaa ja peteÀ, mutta tÀnÀÀn kuuntelin ekaa kertaa Kikin biisin ja on kyllÀ aika upea. VÀhÀn kahden vaiheilla kumpi olisi parempi viisuihin.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10023/10073 |
01.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KyllĂ€ tÀÀllĂ€ kuule saa asiallisesti kritisoida, tĂ€mĂ€hĂ€n on mielipidepalsta. Jos et kestĂ€ mielipiteitĂ€, jotka eivĂ€t ole mieleesi, niin ehkĂ€ tĂ€tĂ€ ketjua ei pitĂ€isi lukea. Vai ettĂ€ kehuvat mielipiteet poistetaan,  onko jotain perustetta tuolle?

Joillakin on se luulo, ettÀ mielipiteen vapaus olisi sama kuin herjaamisen vapaus. Keskustelun sÀÀnnöt on osalle ihan vieraita.

Vierailija
10024/10073 |
01.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀÀltĂ€ poistuu nyt minun mielestĂ€ ihan mielivaltaisesti ihan kaikenlaisia viestejĂ€, kehuvia, kritisoivia, ei kohdistu edes mihinkÀÀn tiettyyn artistien tai biisiin. Useasti olen aikonut palata vastaamaan johonkin viestiin, mutta viestiĂ€ ei löydykÀÀn mistÀÀn. Ja ei, nĂ€mĂ€ ei ole olleet mitÀÀn törkyviestejĂ€ 

TÀmÀ on ihan sama juttu kuin vuosi sitten. Yksi fanaattinen hullu poistelee ja sarjapeukuttaa viestejÀÀn, pari muuta ehkÀ hitusen vÀhemmÀn hullua lÀhtevÀt tÀhÀn mukaan ja kohta on ilmoituksia spÀmmÀtty taas sen verran, ettÀ modet poistavat suoraa pari viimeisintÀ sivua. Saattavat joskus palautella jotain poistettuja viestejÀ mutta harvemmin.

TÀmÀ on aihe, joka tuntuu vetÀvÀn pari oikein kunnon latvalahoa riehumaan joka vuosi.

Viime vuonna joku vuodatti yksityiselÀmÀnsÀ ongelmia muiden kommenttien sekaan. Niiden poistelu oli vÀlttÀmÀtöntÀ.

Vierailija
10025/10073 |
01.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen uskoon, ettÀ musiikilla ei ole tulevaisuutta. Taitaa olla viimeisimpiÀ viisuvuosia.

Euroviisuilla ei pitĂ€isi olla tulevaisuutta nykymuodossaan (poliittisuus), mutta musiikki on eri asia. 

Taistelu AI-musiikkia vastaan jatkuu.

Vierailija
10026/10073 |
01.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀÀltĂ€ poistuu nyt minun mielestĂ€ ihan mielivaltaisesti ihan kaikenlaisia viestejĂ€, kehuvia, kritisoivia, ei kohdistu edes mihinkÀÀn tiettyyn artistien tai biisiin. Useasti olen aikonut palata vastaamaan johonkin viestiin, mutta viestiĂ€ ei löydykÀÀn mistÀÀn. Ja ei, nĂ€mĂ€ ei ole olleet mitÀÀn törkyviestejĂ€ 

TÀmÀ on ihan sama juttu kuin vuosi sitten. Yksi fanaattinen hullu poistelee ja sarjapeukuttaa viestejÀÀn, pari muuta ehkÀ hitusen vÀhemmÀn hullua lÀhtevÀt tÀhÀn mukaan ja kohta on ilmoituksia spÀmmÀtty taas sen verran, ettÀ modet poistavat suoraa pari viimeisintÀ sivua. Saattavat joskus palautella jotain poistettuja viestejÀ mutta harvemmin.

TÀmÀ on aihe, joka tuntuu vetÀvÀn pari oikein kunnon latvalahoa riehumaan joka vuosi.

Viime vuonna joku vuodatti yksit

Se nyt on aivan eri asia.

Vierailija
10027/10073 |
01.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MitÀhÀn tÀnne nyt oikein voisi enÀÀ kirjoittaa, kun kaikki kappaleet on moneen kertaan kehuttu ja haukuttu? VielÀ pitkÀ aika finaaliin. TÀmÀn vois vaikka laittaa tauolle.

Vierailija
10028/10073 |
01.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon fanittanut lindaa ja peteÀ, mutta tÀnÀÀn kuuntelin ekaa kertaa Kikin biisin ja on kyllÀ aika upea. VÀhÀn kahden vaiheilla kumpi olisi parempi viisuihin.

Esc Gabekin nÀytti olevan Kikin kannalla parhaaksi viisuihin.

Vierailija
10029/10073 |
01.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MitÀhÀn tÀnne nyt oikein voisi enÀÀ kirjoittaa, kun kaikki kappaleet on moneen kertaan kehuttu ja haukuttu? VielÀ pitkÀ aika finaaliin. TÀmÀn vois vaikka laittaa tauolle.

KyllÀhÀn tÀÀllÀ voisi keskustella artisteista ylipÀÀnsÀ, UMK-somemateriaalia tulee uutta, kappaleiden kuuntelun ja videoiden katseluun kehityksestÀ voisi keskustella.

Mutta ei ainakaan itsellÀ hirveÀn ole motivaatiota kirjoitella tÀnne mitÀÀn, ku viestit hukkuu tÀnne tankkauksen keskelle. Tai poistuu. Ja suurinosa keskustelijoistatakin poistuu. Eli joo, oon samaa mieltÀ. Tauko vois olla paikallaan

Vierailija
10030/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"YritĂ€n tykĂ€tĂ€ petelindasta, mutta kun ei niin ei. Liian muovinen, liian laskelmoitu, mukaniinupeaa, pitĂ€isikö ihastella, nĂ€itĂ€ samantyyppisiĂ€ on ollut jo monissa aikaisemmissa kilpailuissa, ei tĂ€ssĂ€kÀÀn  ole mitÀÀn uutta, viulusta huolimatta.

Miksi yritÀt tykÀtÀ siitÀ? Eikö tÀssÀ ole ideana, ettÀ jokainen voi ihan itse valita sen suosikkinsa, eikÀ pakottaa itseÀÀn tykkÀÀmÀÀn jostain sellaisesta mistÀ ei oikeasti tykkÀÀ?"

Tuohan on itsestÀÀn selvÀÀ. TÀssÀ tarkoitetaan, ettÀ kun tiettyÀ kappaletta niin kovasti hehkutetaan, niin sen on pakko olla hehkuttamisen arvoinen. Mutta kun ei löydÀ sitÀ jotain. En tykkÀÀ.

Vierailija
10031/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En kÀy vauvalla muutamaan pÀivÀÀn. Siten itse laitan palstan tauolle.

Vierailija
10032/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko muita seuraamisen arvoisia ESC-tubettajia kuin ketjussa aiemmin mainitut ESC Tom, wiwibloggs ja ESC Gabe?

Vierailija
10033/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita seuraamisen arvoisia ESC-tubettajia kuin ketjussa aiemmin mainitut ESC Tom, wiwibloggs ja ESC Gabe?

Henrik Larsson. Puhuu suoraan eikÀ nuoleskele, kuten Wiwibloggs ja Gabe tekevÀt.

Vierailija
10034/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse tykkÀÀn ESC Tomista. HĂ€nkin uskaltaa sanoa, jos ei jostakin biisistĂ€ tykkÀÀ. EhkĂ€ toi Henrik Larsson on vielĂ€ suorasanaisempi. Wiwibloggsia en voi sietÀÀ. 

Vierailija
10035/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkÀÀn ESC Tomista. HĂ€nkin uskaltaa sanoa, jos ei jostakin biisistĂ€ tykkÀÀ. EhkĂ€ toi Henrik Larsson on vielĂ€ suorasanaisempi. Wiwibloggsia en voi sietÀÀ. 

MinÀ en taas tykkÀÀ tosta Tomista, siedÀn paremmin jopa Wiwibloggsia, vaikka Chachista ei oltukaan samaa mieltÀ. Mutta eihÀn nÀihin niitÀ mielipiteitÀÀn kannatakaan perustaa.

Vierailija
10036/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuo Komioiden laulaja on kyllĂ€ melko hurmuri 😍😄  Hengaillaan ohjelman innoittamana etsiskelin heidĂ€n keikkavideoita tubesta, ihanan hyvĂ€ntyylista menoa ja monipuolistakin musiikkia. ja taitavaa soittamista ja laulamista

Vierailija
10037/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Muistatteko ne menneet vuosikymmenet, kun Suomi lÀhetti euroviisuihin joka vuosi iskelmÀartisteja, ja aina jÀÀtiin viimeiseksi? No nytpÀ olisi taas iskelmÀÀ tarjolla, mikÀli halutaan palata samaan vanhaan kaavaan, ja pÀrjÀtÀ yhtÀ komiasti kuin noin mÀnnÀ vuosina.

Vierailija
10038/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidÀn ehdottomasti enemmÀn Lindan ja Peten biisistÀ, mutta Kikin biisi vaikuttaa tavallaan Euroviisuihin sopivammalta ajatellen sitÀ, ettÀ useat ÀÀnestÀjÀt kuulee ne esitykset vain kerran, jolloin Liekinheitin saattaa vaikuttaa useille liian monimutkaiselta tai vastaavasti Kikin biisistÀ jÀÀ ehkÀ helpommin mieleen ne ee-eet, jotka ainakin studioversiona toimii hienosti.

Vierailija
10039/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko ne menneet vuosikymmenet, kun Suomi lÀhetti euroviisuihin joka vuosi iskelmÀartisteja, ja aina jÀÀtiin viimeiseksi? No nytpÀ olisi taas iskelmÀÀ tarjolla, mikÀli halutaan palata samaan vanhaan kaavaan, ja pÀrjÀtÀ yhtÀ komiasti kuin noin mÀnnÀ vuosina.

Komiat on aivan eri asia kuin menneiden vuosikymmenten vanhat iskelmÀtÀhdet!

Vierailija
10040/10073 |
02.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komiat on aivan eri asia kuin menneiden vuosikymmenten vanhat iskelmÀtÀhdet!

Miten se on eri asia, kun samaa iskelmÀmusiikkiahan Komiatkin soittaa?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kuusi kaksi kolme