UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10073)
Oon fanittanut lindaa ja peteÀ, mutta tÀnÀÀn kuuntelin ekaa kertaa Kikin biisin ja on kyllÀ aika upea. VÀhÀn kahden vaiheilla kumpi olisi parempi viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ tÀÀllÀ kuule saa asiallisesti kritisoida, tÀmÀhÀn on mielipidepalsta. Jos et kestÀ mielipiteitÀ, jotka eivÀt ole mieleesi, niin ehkÀ tÀtÀ ketjua ei pitÀisi lukea. Vai ettÀ kehuvat mielipiteet poistetaan, onko jotain perustetta tuolle?
Joillakin on se luulo, ettÀ mielipiteen vapaus olisi sama kuin herjaamisen vapaus. Keskustelun sÀÀnnöt on osalle ihan vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀÀltÀ poistuu nyt minun mielestÀ ihan mielivaltaisesti ihan kaikenlaisia viestejÀ, kehuvia, kritisoivia, ei kohdistu edes mihinkÀÀn tiettyyn artistien tai biisiin. Useasti olen aikonut palata vastaamaan johonkin viestiin, mutta viestiÀ ei löydykÀÀn mistÀÀn. Ja ei, nÀmÀ ei ole olleet mitÀÀn törkyviestejÀ
TÀmÀ on ihan sama juttu kuin vuosi sitten. Yksi fanaattinen hullu poistelee ja sarjapeukuttaa viestejÀÀn, pari muuta ehkÀ hitusen vÀhemmÀn hullua lÀhtevÀt tÀhÀn mukaan ja kohta on ilmoituksia spÀmmÀtty taas sen verran, ettÀ modet poistavat suoraa pari viimeisintÀ sivua. Saattavat joskus palautella jotain poistettuja viestejÀ mutta harvemmin.
TÀmÀ on aihe, joka tuntuu vetÀvÀn pari oikein kunnon latvalahoa riehumaan joka vuosi.
Viime vuonna joku vuodatti yksityiselÀmÀnsÀ ongelmia muiden kommenttien sekaan. Niiden poistelu oli vÀlttÀmÀtöntÀ.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut siihen uskoon, ettÀ musiikilla ei ole tulevaisuutta. Taitaa olla viimeisimpiÀ viisuvuosia.
Euroviisuilla ei pitÀisi olla tulevaisuutta nykymuodossaan (poliittisuus), mutta musiikki on eri asia.
Taistelu AI-musiikkia vastaan jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀÀltÀ poistuu nyt minun mielestÀ ihan mielivaltaisesti ihan kaikenlaisia viestejÀ, kehuvia, kritisoivia, ei kohdistu edes mihinkÀÀn tiettyyn artistien tai biisiin. Useasti olen aikonut palata vastaamaan johonkin viestiin, mutta viestiÀ ei löydykÀÀn mistÀÀn. Ja ei, nÀmÀ ei ole olleet mitÀÀn törkyviestejÀ
TÀmÀ on ihan sama juttu kuin vuosi sitten. Yksi fanaattinen hullu poistelee ja sarjapeukuttaa viestejÀÀn, pari muuta ehkÀ hitusen vÀhemmÀn hullua lÀhtevÀt tÀhÀn mukaan ja kohta on ilmoituksia spÀmmÀtty taas sen verran, ettÀ modet poistavat suoraa pari viimeisintÀ sivua. Saattavat joskus palautella jotain poistettuja viestejÀ mutta harvemmin.
TÀmÀ on aihe, joka tuntuu vetÀvÀn pari oikein kunnon latvalahoa riehumaan joka vuosi.
Viime vuonna joku vuodatti yksit
Se nyt on aivan eri asia.
MitÀhÀn tÀnne nyt oikein voisi enÀÀ kirjoittaa, kun kaikki kappaleet on moneen kertaan kehuttu ja haukuttu? VielÀ pitkÀ aika finaaliin. TÀmÀn vois vaikka laittaa tauolle.
Vierailija kirjoitti:
Oon fanittanut lindaa ja peteÀ, mutta tÀnÀÀn kuuntelin ekaa kertaa Kikin biisin ja on kyllÀ aika upea. VÀhÀn kahden vaiheilla kumpi olisi parempi viisuihin.
Esc Gabekin nÀytti olevan Kikin kannalla parhaaksi viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
MitÀhÀn tÀnne nyt oikein voisi enÀÀ kirjoittaa, kun kaikki kappaleet on moneen kertaan kehuttu ja haukuttu? VielÀ pitkÀ aika finaaliin. TÀmÀn vois vaikka laittaa tauolle.
KyllÀhÀn tÀÀllÀ voisi keskustella artisteista ylipÀÀnsÀ, UMK-somemateriaalia tulee uutta, kappaleiden kuuntelun ja videoiden katseluun kehityksestÀ voisi keskustella.
Mutta ei ainakaan itsellÀ hirveÀn ole motivaatiota kirjoitella tÀnne mitÀÀn, ku viestit hukkuu tÀnne tankkauksen keskelle. Tai poistuu. Ja suurinosa keskustelijoistatakin poistuu. Eli joo, oon samaa mieltÀ. Tauko vois olla paikallaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"YritÀn tykÀtÀ petelindasta, mutta kun ei niin ei. Liian muovinen, liian laskelmoitu, mukaniinupeaa, pitÀisikö ihastella, nÀitÀ samantyyppisiÀ on ollut jo monissa aikaisemmissa kilpailuissa, ei tÀssÀkÀÀn ole mitÀÀn uutta, viulusta huolimatta.
Miksi yritÀt tykÀtÀ siitÀ? Eikö tÀssÀ ole ideana, ettÀ jokainen voi ihan itse valita sen suosikkinsa, eikÀ pakottaa itseÀÀn tykkÀÀmÀÀn jostain sellaisesta mistÀ ei oikeasti tykkÀÀ?"
Tuohan on itsestÀÀn selvÀÀ. TÀssÀ tarkoitetaan, ettÀ kun tiettyÀ kappaletta niin kovasti hehkutetaan, niin sen on pakko olla hehkuttamisen arvoinen. Mutta kun ei löydÀ sitÀ jotain. En tykkÀÀ.
En kÀy vauvalla muutamaan pÀivÀÀn. Siten itse laitan palstan tauolle.
Onko muita seuraamisen arvoisia ESC-tubettajia kuin ketjussa aiemmin mainitut ESC Tom, wiwibloggs ja ESC Gabe?
Vierailija kirjoitti:
Onko muita seuraamisen arvoisia ESC-tubettajia kuin ketjussa aiemmin mainitut ESC Tom, wiwibloggs ja ESC Gabe?
Henrik Larsson. Puhuu suoraan eikÀ nuoleskele, kuten Wiwibloggs ja Gabe tekevÀt.
Itse tykkÀÀn ESC Tomista. HÀnkin uskaltaa sanoa, jos ei jostakin biisistÀ tykkÀÀ. EhkÀ toi Henrik Larsson on vielÀ suorasanaisempi. Wiwibloggsia en voi sietÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkÀÀn ESC Tomista. HÀnkin uskaltaa sanoa, jos ei jostakin biisistÀ tykkÀÀ. EhkÀ toi Henrik Larsson on vielÀ suorasanaisempi. Wiwibloggsia en voi sietÀÀ.
MinÀ en taas tykkÀÀ tosta Tomista, siedÀn paremmin jopa Wiwibloggsia, vaikka Chachista ei oltukaan samaa mieltÀ. Mutta eihÀn nÀihin niitÀ mielipiteitÀÀn kannatakaan perustaa.
Tuo Komioiden laulaja on kyllĂ€ melko hurmuri đđ Hengaillaan ohjelman innoittamana etsiskelin heidĂ€n keikkavideoita tubesta, ihanan hyvĂ€ntyylista menoa ja monipuolistakin musiikkia. ja taitavaa soittamista ja laulamista
Muistatteko ne menneet vuosikymmenet, kun Suomi lÀhetti euroviisuihin joka vuosi iskelmÀartisteja, ja aina jÀÀtiin viimeiseksi? No nytpÀ olisi taas iskelmÀÀ tarjolla, mikÀli halutaan palata samaan vanhaan kaavaan, ja pÀrjÀtÀ yhtÀ komiasti kuin noin mÀnnÀ vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidÀn ehdottomasti enemmÀn Lindan ja Peten biisistÀ, mutta Kikin biisi vaikuttaa tavallaan Euroviisuihin sopivammalta ajatellen sitÀ, ettÀ useat ÀÀnestÀjÀt kuulee ne esitykset vain kerran, jolloin Liekinheitin saattaa vaikuttaa useille liian monimutkaiselta tai vastaavasti Kikin biisistÀ jÀÀ ehkÀ helpommin mieleen ne ee-eet, jotka ainakin studioversiona toimii hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko ne menneet vuosikymmenet, kun Suomi lÀhetti euroviisuihin joka vuosi iskelmÀartisteja, ja aina jÀÀtiin viimeiseksi? No nytpÀ olisi taas iskelmÀÀ tarjolla, mikÀli halutaan palata samaan vanhaan kaavaan, ja pÀrjÀtÀ yhtÀ komiasti kuin noin mÀnnÀ vuosina.
Komiat on aivan eri asia kuin menneiden vuosikymmenten vanhat iskelmÀtÀhdet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat on aivan eri asia kuin menneiden vuosikymmenten vanhat iskelmÀtÀhdet!
Miten se on eri asia, kun samaa iskelmÀmusiikkiahan Komiatkin soittaa?
Kummallista logiikkaa. Jos viulu olisi otettu mukaan vain ÀÀnten kerÀÀmistÀ varten, sittenhÀn sen poistamisella ei olisi mitÀÀn merkitystÀ.