UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10397)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TĂ€nÀÀn tulee puolen tunnin pÀÀstĂ€ (klo. 10.00) se video kun artistit reagoi toistensa biiseihin đ
Jossain luki, ettÀ siirretty klo:13.
Ai jaa, höh. MiksihÀn
En tiedÀ, mutta muistelen lukeneeni joko jodel tai kuppila tÀmÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alkanut ÀrsyttÀmÀÀn, ettÀ vaikka ketÀ reagoutaisiin, niin eiköhÀ joku ole toisten videoissa puhumassa lindasta ja petestÀ. Vidun huonoa kÀytöstÀ sille artistille, jota reakoidaan.
Inhoan peteĂ€ ja lindaa ja heidĂ€n biisiÀÀn ja fanejaanđđđđ
Joo joku meni Antin instaankin selittÀmÀÀn ettÀ kuuntelee mieluummin liekinheitintÀ kuin takatukkaa. MikÀhÀn on kun Lindan ja Peten fanit tekee noin.
Fanit tekevÀt noin, koska eivÀt luota biisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alkanut ÀrsyttÀmÀÀn, ettÀ vaikka ketÀ reagoutaisiin, niin eiköhÀ joku ole toisten videoissa puhumassa lindasta ja petestÀ. Vidun huonoa kÀytöstÀ sille artistille, jota reakoidaan.
Inhoan peteĂ€ ja lindaa ja heidĂ€n biisiÀÀn ja fanejaanđđđđ
Joo joku meni Antin instaankin selittÀmÀÀn ettÀ kuuntelee mieluummin liekinheitintÀ kuin takatukkaa. MikÀhÀn on kun Lindan ja Peten fanit tekee noin.
Fanit tekevÀt noin, koska eivÀt luota biisiin.
kun lukee pelkÀstÀÀn tÀtÀkin keskustelua, niin tÀÀllÀhÀn on ilmiselvÀsti mielenterveyshÀiriöisiÀ riitelemÀssÀ.
En ymmÀrrÀ miten jotkut voi olla niin tunteella pelissÀ tÀssÀkin asiassa. Ihan sama kuka sinne lÀhetetÀÀn.
Sanokaa mun sanoneeni, pannukakku tulee tÀn vuoden viisuista.
EikÀ suomikaan sinne ehdokastaan saa lÀhtemÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitÀ tiedÀ, vaikka Donald Trump haluaisi voittaa UMK.n ja lÀhteÀ euroviisuihin.
Mut joo, ElÀmme niin erikoisia aikoja, etÀ mikÀÀn ei ole niin varmaa kuin epÀvarma. TidÀ edes sitÀ, peruutetaanko koko humppaviisut
Nyt kun olen katsellut ja kuunnellut kaikki niin poikkesin kertomaan ettÀ tuli vahva etiÀinen siitÀ, ettÀ suomalaiset iÀstÀ riippumatta ÀÀnestÀÀ Komiat Wieniin. Yleisön ÀÀnimÀÀrÀ tulee olemaan suuri. JuryiltÀkin saavat mukavasti pisteitÀ.
Perustelut:
Poikien esitys on rento. SiinÀ ei ole mitÀÀn vÀkisin tehtyÀ tai yritettyÀ. Soitto soi ja laulu raikaa vaivattomasti ja luontevasti. Ainakin kolme koukkua. Se on suloinen sortumatta imelyyteen. Yleisö voi antaa musiikin viedÀ ja jokainen nauttii siitÀ niin kuin itselle parhaalta tuntuu. Suuret tunteet ei jokaisesta nÀy pÀÀllepÀin, vaikka sisÀllÀ roihuaa. Esitys pitÀÀ otteessaan ensi vihellyksestÀ loppusointuun. JÀlkeenpÀin huomaa hymyilevÀnsÀ. Laulu on hyvin suomalainen joka tavalla. NÀin meillÀ, nÀytetÀÀn se koko Euroopalle.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suomi meinaa nyt ehdottaa jossain Pohjoismaiden kokouksessa, ettÀ Pohjoismaat yhdessÀ jÀÀvÀt pois viisuista, jos Israel osallistuu. Onko kukaan muu kuullut tÀstÀ uutisesta?
Ei ole mitÀÀn jÀrkevÀÀ syytÀ ehdottaa muille Pohjoismaille tuommosta, yhtÀ hyvinhÀn voisi vaatia ettÀ jos vaikka Saksa tai Irlanti tai Portugali osallistuu kisoihin niin Pohjoismaat ei osallistu kisoihin. EihÀn siinÀ ole mitÀÀn tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vasemmistolaisista lÀhteekö Suomi kisoihin, niillÀhÀn on kaikki valta pÀÀttÀÀ Suomen asioista. Suomalaiset saisivat itse pÀÀttÀÀ ideologiasta riippumattomia musiikki esityksiÀ.
Jos l&p olis lÀhdössÀ, kyllÀ sanoisivat sen.
Erikafanit tuputtavat liekinheitintÀ pakonomaisesti. Ei kannattaisi, kun muistetaan millainen ennakkohype ja kouhotus Erikan biisin puolestapuhujilla oli ja lopputulos oli lÀssÀhdys 11. sija. Voittaa sen piti!! Nyt samat öykkÀrit hÀiriköivÀt törkeÀsti joka alustalla liekinheittimineen. Niiden toiminta on niin lÀpinÀkyvÀÀ ja paljastunut hyvissÀ ajoin ettÀ se takuulla vaikuttaa negatiivisesti vaikka kovasti koettavat nousua saada aikaan niin tapahtuukin pÀinvastoin kun muistetaan miten viime vuonna toimivat ja mikÀ oli lopputulos. Nyt tapansa tunnetaan. Kun heidÀn toimintansa paljastuu Euroopassa viisufaneille niin...
Komioilla ei ole mitÀÀn jÀrkeÀ lÀhteÀ euroviisuihin, koska kiertÀvÀt Suomen tanssilavoja. Jos sinne pÀÀtyvÀt ja semin viimeiseksi, on se uran loppu. Nyt heidÀt on nÀhty Suomessa, siis umk.n jÀlkeen ja tietÀÀ uusia faneja.
ĂlkÀÀ heitĂ€ euroviisuihin ÀÀnestĂ€kö
Vierailija kirjoitti:
Erikafanit tuputtavat liekinheitintÀ pakonomaisesti. Ei kannattaisi, kun muistetaan millainen ennakkohype ja kouhotus Erikan biisin puolestapuhujilla oli ja lopputulos oli lÀssÀhdys 11. sija. Voittaa sen piti!! Nyt samat öykkÀrit hÀiriköivÀt törkeÀsti joka alustalla liekinheittimineen. Niiden toiminta on niin lÀpinÀkyvÀÀ ja paljastunut hyvissÀ ajoin ettÀ se takuulla vaikuttaa negatiivisesti vaikka kovasti koettavat nousua saada aikaan niin tapahtuukin pÀinvastoin kun muistetaan miten viime vuonna toimivat ja mikÀ oli lopputulos. Nyt tapansa tunnetaan. Kun heidÀn toimintansa paljastuu Euroopassa viisufaneille niin...
Ite pidin kyllÀ Erikasta, mutta tÀÀ Liekinheitin ei erityisemmin iske, jos ei nyt yritetÀ mÀÀritellÀ mitÀÀn tÀllÀisiÀ kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TĂ€nÀÀn tulee puolen tunnin pÀÀstĂ€ (klo. 10.00) se video kun artistit reagoi toistensa biiseihin đ
Jossain luki, ettÀ siirretty klo:13.
Ai jaa, höh. MiksihÀn
En tiedÀ, mutta muistelen lukeneeni joko jodel tai kuppila tÀmÀn.
He reagoivat toistensa biiseihin kivasti, kannustavat toisiaan. Niin he ovat tehneet tÀhÀnkin saakka. Draamaa haluavat joutuvat kyllÀ pettymÀÀn.
Jokainen saa pÀÀttÀÀ itse, ketÀ ÀÀnestÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
En ole fani, mutta eikö ne lÀhtemisen suuntaan oo vihjaillut kuitenkin, Linda reagoinut joihinkin Wien juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitÀ tiedÀ, vaikka Donald Trump haluaisi voittaa UMK.n ja lÀhteÀ euroviisuihin.
Mut joo, ElÀmme niin erikoisia aikoja, etÀ mikÀÀn ei ole niin varmaa kuin epÀvarma. TidÀ edes sitÀ, peruutetaanko koko humppaviisut
Vastavetona Trumpille Halonen, Tuomioja sekÀ ArhinmÀki trio lauleskelemaan joku Agitpropin ikivihreÀn sovitettuna rÀppiin torvelosoittokunnalla vahvistettuna ja voitto Suomeen. KOM teatterista modernisoitu versio hoitaisi taustat. Vierailevina tÀhtinÀ Minja Koskela sekÀ Sanna Marin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pÀÀttÀÀ itse, ketÀ ÀÀnestÀÀ.
Ei saa.
ĂĂ€nestys on kusetusta. Emne elĂ€ domokratisessa maassa enÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole fani, mutta eikö ne lÀhtemisen suuntaan oo vihjaillut kuitenkin, Linda reagoinut joihinkin Wien juttuihin.
Kun se Linda on pelkkÀ viulun vinguttaja.
Pete solisti ja euroviisut ovat laulukilpailu
Ai jaa, höh. MiksihÀn