UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6102)
Tanssiihan siellÀ ainakin yksi mustakin, kun joku siitÀ mussutti
Oletteko tutustuneet reaktiovideoihin? Liekinheitin (samoin kaikki arvostelu videot) saa hyviÀ arvosteluja, mutta syynÀ on se, ettÀ reaktiovideoiden tekijÀt eivÀt halua menettÀÀ katsojiaan.
Vierailija kirjoitti:
MitĂ€s tÀÀllĂ€ alettiin sekoilemaan rasismista đ tykkÀÀn molemmista, sekĂ€ L&P ettĂ€ nyt Komiat tuli vĂ€hĂ€n mustana hevosena mukaan. Uskon ettĂ€ LP sinne viisuihin ÀÀnestetÀÀn mutta kisa voikin olla vĂ€hĂ€n tiukempi kuin ajattelin. Veikkaan komioille kuitenkin sellasta Kuumaan sijoitusta tai vĂ€hĂ€n parempaa.
Ainakin meillÀ nousee pinnalle ja saa kuulijoita esiintymisiinsÀ. Ja se on ansaittua, niin hyvÀ mieli biisistÀ tuli.
TÀnÀÀn sitten Antti. Ajattelen, ettÀ on Komioitten vastakohta eli kenties raskasta ja hakkaavaa kurkkulaulantaa tulossa. Taitava hÀnkin kyllÀ on. Antti persoonana on erikoinen, onko Wieniin liian erikoinen, jopa pelottava? koko Euroopan yleisöÀ ajatellen. Hymypoikien jÀlkeen mörökölliÀ tarjolla. Kumman kaa mieli ja elÀmÀ kevenee edes hetkisen? Kumman kaa on hauskempaa?
Ketju on rasistinen, ei mitÀÀn epÀilystÀ. Artisteja fanitetaan vaalean ihonvÀrin perusteella. Olen ilmiantanut ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana vaalea suomalaisen nÀköinen mies tuo laulaja komioissa! Ja mikÀ hymy!
Ihana suomipoika đ€©
Miksi komioiden laulaja ei voi olla musta? Ihme, ettÀ nykyÀÀn pitÀÀ olla niin rasistista musiikkia.
KyllÀ laulaja on ihan suomi oijan nÀköinen vaalea tukka ja avoin hymy. HÀnellÀ on myös nimi ja se on
Aleksi Yli-Sissala. Kiitos sinulle ja bÀndille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana vaalea suomalaisen nÀköinen mies tuo laulaja komioissa! Ja mikÀ hymy!
Ihana suomipoika đ€©
Miksi komioiden laulaja ei voi olla musta? Ihme, ettÀ nykyÀÀn pitÀÀ olla niin rasistista musiikkia.
Nyt en kyllÀ yhtÀÀn ymmÀrtÀnyt?!
MÀ en vaan ole tuollaisen lavatanssi-iskelmÀn ystÀvÀ. Monelle tÀÀllÀ se tuntuu edustavan jotain aitoa suomalaisuutta, mulle se on tekopirteÀ ja kaunisteltu, hyvin tyypillinen ja tavanomainen biisi, jonka pÀÀlle on liimattu pakolliset euroviisukliseet kuten modulaatio, helppo hokema ja pari eksoottista soitinta. Videossa kuvataan jotain kaunisteltua versiota 50-luvun lavatansseista, kun tosiasiassa siellÀ vedettiin viinaa nurkan takana ja revittiin naapurintytöt vÀkisin tanssiin setÀmiesten kanssa.
Itse bÀndi on kyllÀ edustava, laulaja osaa laulaa mutta biisi ei sÀvÀytÀ eikÀ laulaja pÀÀse musiikillisesti erottumaan, ei ole erikoista ÀÀntÀ tai haastavia lauluosuuksia. YhdestÀ kohdasta pidin ja se oli sen valssin jÀlkeinen jumputus. Laittoi kaipaamaan kunnon rockia. Muuten tasapaksu biisi köykÀisillÀ sanoilla.
TÀytyy toivoa, ettÀ se oikea biisi olisi vasta tulossa, kun nuo aiemmatkaan eivÀt sÀvÀyttÀneet. Etalla oli kiva ÀÀni ja tykkÀsin rÀppiosuudesta mutta muuten biisi ei pÀÀssyt vauhtiin ollenkaan. L&P:n biisissÀ hyvÀÀ on alku ja viuluosuudet mutta hölmöt sanat ja euroviisumainen loppu, joka lÀhenee vÀhÀn noloutta.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on rasistinen, ei mitÀÀn epÀilystÀ. Artisteja fanitetaan vaalean ihonvÀrin perusteella. Olen ilmiantanut ketjun.
Ja munannut itsesi! Kiitos kun sain nauraa :D :D
Vierailija kirjoitti:
Voi vitjat, ei tarvitse vaivautua, tÀmÀ ketju jatkuu asiallisena ja sinÀ voit halutessasi avata uuden ketjun.
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀÀn sitten Antti. Ajattelen, ettÀ on Komioitten vastakohta eli kenties raskasta ja hakkaavaa kurkkulaulantaa tulossa. Taitava hÀnkin kyllÀ on. Antti persoonana on erikoinen, onko Wieniin liian erikoinen, jopa pelottava? koko Euroopan yleisöÀ ajatellen. Hymypoikien jÀlkeen mörökölliÀ tarjolla. Kumman kaa mieli ja elÀmÀ kevenee edes hetkisen? Kumman kaa on hauskempaa?
Antti? Luulin, ettÀ Sinikka Monte. Onko jÀrjestystÀ muutettu?
Vierailija kirjoitti:
Hetko, eikös Sinikka ja balladi ole ensin.
Vierailija kirjoitti:
Suomelle tuo voiton komea, tumma Pete Parkkonen ja ihana suomenruotsalainen viulisti Linda Lampenius đ Ketjun rasistien maailma romahtaa jĂ€lleen kerran, kun Suomen vahvuus on monikulttuurisuudessa eikĂ€ rasismissa. Nih.
TÀmÀ on rasistinen kommentti kun fanitetaan tummaa PeteÀ ihonvÀrin perusteella. Olen ilmiantanut ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Ilmianna ne viestit, pölkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti? Luulin, ettÀ Sinikka Monte. Onko jÀrjestystÀ muutettu?
No joo, ihan luulin ettÀ Antti. Ohi.
NÀÀ ei tiedĂ€, onko komiat taas suomalaista huumoria đ„Ž
Sinikka Montella kaunis lauluÀÀni. Saas nÀhdÀ
Saattaapi olla ihan sukupolvikysymys tuo miten tekstin vastaanottaa, aina se ei ole suomen lauseopin mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomelle tuo voiton komea, tumma Pete Parkkonen ja ihana suomenruotsalainen viulisti Linda Lampenius đ Ketjun rasistien maailma romahtaa jĂ€lleen kerran, kun Suomen vahvuus on monikulttuurisuudessa eikĂ€ rasismissa. Nih.
TÀmÀ on rasistinen kommentti kun fanitetaan tummaa PeteÀ ihonvÀrin perusteella. Olen ilmiantanut ketjun.
Ai ettÀ. Saisipa olla Peten kanssa pÀÀllekkÀin, kuin Latte macchiato <3
Danny ja Erika jatkoon!