Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalisti hölkkään n.30min lenkin. Huomenna ajattelin kokeilla reittiä jossa menee varmaan lähemmäs tunti

Vierailija
25.08.2025 |

En ole koskaan juossut yhtä mittaa noin kauan. Toisaalta aina lenkin jälkeen tuntuu siltä että jaksaisin ihan hyvin mennä paljon kauemminkin. Onkohan liikaa

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehoyksikkö perään 30min jälkeen?

Vierailija
2/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tehoyksikkö perään 30min jälkeen?

En ymmärrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tunnissa pääset n. 8-9km lenkin suunnilleen jos rauhallisesti menet? Jaksatko kävellä sen matkan? Ei se matka tapa, vaan vauhti. Rauhallisesti kun juoksee, niin jaksaa yllättävän kauan.

Vierailija
4/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni puolen tunnin hölkkä on tosi hyvin jo. Montako kilometriä?

Koita ihmeessä enemmän jos siltä tuntuu, vaikka vartti lisää ensin.

Vierailija
5/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokset vaan riittävän rauhallisesti, vauhti ennemmin väsyttää kuin matka.

Vierailija
6/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kai joku viitisen kilsaa, ehkkä vää vaille. Tosi hidasta jolkottamista on se mun "juoksu" :D

Vierailija
7/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kai joku viitisen kilsaa, ehkkä vää vaille. Tosi hidasta jolkottamista on se mun "juoksu" :D

Sori kirjotusvirheet

Vierailija
8/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosta hyvään aamiaiseen ja riittävään nesteytykseen ennen lenkkiä. Tsemppiä! Jaksat kyllä. 

Vierailija
9/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain juokse enemmän? Mitä sitä täältä kyselemään.

Vaihdat kävelyyn, jos et jaksa. 

Vierailija
10/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelevat, että matkaa pitäisi lisätä vähitellen. Itse en ole malttanut niin toimia, vaan olen talvitaukojen jälkeen kärsinyt loukkaantumiset kuin mies. Tunti on hyvä. Vasta siinä kohdin alkaa päästä runners highin, jos on päästäkseen.

Vierailija
11/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaisit vielä 30min jälkeen hölkätä, niin kyllä tunnin pitäisi olla ihan OK. Mä olen juossut 5km/30 min, ja päätin yksi päivä vaan jatkaa juoksemista. Ihan hyvin meni 10km tunnissa. 

Vierailija
12/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde liikkeelle tavallista hitaammalla vauhdilla ja vauhtia voi sitten kiristää loppua kohti, jos tuntuu hyvältä. Jos hölkkäät säännöllisesti n. 30min, pystyt varmasti hölkkäämään myös 1h. 

Vierailija
13/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 km puoleen tuntiin on jo ihan juoksua, eikä hölkkää. 6 min/km.

Vierailija
14/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panosta hyvään aamiaiseen ja riittävään nesteytykseen ennen lenkkiä. Tsemppiä! Jaksat kyllä. 

No tämäkin on asia jota olen joskus miettinyt, nimittäin en ole ikinä ollut aamupalansyöjä, edes lapsena. Parhaiten tuntuu juoksu sujuvan aamuisin ja lähes tyhjällä vatsalla. En tiedä miten käy jos huomenna tuon tunnin koetan juosta. Iltapäivällä tai illan edellä jos käy hölkkäämässä tuntuu se paljon raskaammalta. Mistä lie sekin johtuu. Olen kyllä sellainen että olen kaikenkaikkiaan energisempi aamuisin. 

Vierailija
15/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kunto sulla on, jos vedät tasaisesti tuon ja jaksaisit vielä enemmän :)

Mua pidetään hyväkuntoisena, mutta en pysty tekemään kuin spurtteja ja tunnissa yleensä kilometrejä n 7. Mielestäni et ole yhtään hidas.

Jos sulla pysyy vielä parin kokeilun jälkeen siinä hyvä fiilis, eikä tule ylirasituksen oireita niin ihan hyvin voit alkaa vetelemään tuplalenkkiä.

Itsellä kärsii unet aika herkästi kun alan lisäämään määriä.

Vierailija
16/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämäkin on asia jota olen joskus miettinyt, nimittäin en ole ikinä ollut aamupalansyöjä, edes lapsena. Parhaiten tuntuu juoksu sujuvan aamuisin ja lähes tyhjällä vatsalla. En tiedä miten käy jos huomenna tuon tunnin koetan juosta. Iltapäivällä tai illan edellä jos käy hölkkäämässä tuntuu se paljon raskaammalta. Mistä lie sekin johtuu. Olen kyllä sellainen että olen kaikenkaikkiaan energisempi aamuisin. 

Ihmiset on erilaisia ja kropat toimii eri tavoin. Mielestäni kanssa on paras juoksennella pelkkä kahvi alla aamuenergioilla. Ja illalla on jotenkin löysempää se meno. Toiset tarvitsee pienen tankkauksen joku tovi ennen lenkkiä.

Vierailija
17/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 km puoleen tuntiin on jo ihan juoksua, eikä hölkkää. 6 min/km.

No en mä tiedä, mikä ero noilla sitten on? Kun ajattelen mielessäni juoksijoita on niiden meno jotain mitä näkee jossain yleisurheilukisoissa. Pitkä lentävä askel jne. Ei sellaista naama punaisena ja hikisenä jolkottamista kuin mulla on. 

Vierailija
18/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopetat 30min jälkeen? Varsinkin, kun sinusta aina lenkin jälkeen tuntuu siltä, että jaksaisit ihan hyvin paljon kauemminkin?!

Vierailija
19/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lopetat 30min jälkeen? Varsinkin, kun sinusta aina lenkin jälkeen tuntuu siltä, että jaksaisit ihan hyvin paljon kauemminkin?!

No nythän aion sitä pidentää. Vakiintunut reitti on tähän saakka ollut sen mittainen. 

Vierailija
20/26 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokau menee kynnynsittäin. Itsellä eka kynnys on siinä puolentunnin tienoilla, jossa tuntuu vähän pahemmalta. Seuraava on sitten jossain 1:45 kohdalla ja noin 2:30 jälkeen alkaa olemaan koko ajan ikävää. Puhuttaessa siis rauhallisesta - reippaasta "lenkkeilyvauhdista", jos juostaan kovaa, niin asia on ihan eri.