HS: Vanhemmat pyytävät lääkäreitä apuun, jotta lapsi saisi käyttää kännykkää koulussa
Siis ihan oikeasti, millainen WT haluaa että lapsi roikkuu koko ajan kännykässä?
Ehkä olisi joissakin kodeissa aika ryhdistäytyä jos on kasvatettu tuollaisia puhelin addikti pullamössö lapsia. Jos ei koulussa pysty ilman puhelinta olemaan, niin on kyllä aika heikot eväät elämään.
Tai haluaako joku puolustaa näitä lapsia/vanhempia?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
No minä kyllä pyytäisin jos lapseni olisi vielä oppivelvollinen. Hänellä on ykköstyypin diabetes ja sokeriarvojen seuranta tapahtuu kännykällä.
Sellaiset lapset joilla on joku aito sairaus kuten esim diabetes, saavat tietysti pitää puhelimen lähellään. Tässä ei ollut kyse diabeetikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista aikuisista lääkärin tulisi tehdä huoli-ilmoitus.
Mitä se auttaa? Mitään apua ei ole julkisella puolella tarjolla, jos nyt ei masennuslääkereseptiä lasketa sitten avuksi ja tukitoimeksi.
Missä vaiheessa sosiaalityöntekijät ovat masennuslääkkeitä alkaneet jakamaan?
Vierailija kirjoitti:
No minä kyllä pyytäisin jos lapseni olisi vielä oppivelvollinen. Hänellä on ykköstyypin diabetes ja sokeriarvojen seuranta tapahtuu kännykällä.
Kannattaisiko ehkä ensin lukea se APn laittama linkki ja vasta sitten viisastella?
Missä te olette töissä, jos lapsi voi soittaa teille puolen tunnin välein? Ai niin, olette kotona mielenterveyseläkkeellä ja teillä on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset lapset joilla on joku aito sairaus kuten esim diabetes, saavat tietysti pitää puhelimen lähellään. Tässä ei ollut kyse diabeetikoista.
Ap. olisi voinut sanoa tuon jo aloituksessaan, mutta oli vissiin liian kiire päästä haukkumaan vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan artikkelista lainattua: Mobiililaitteen käyttö on sallittu rehtorin tai opettajan luvalla oppitunnilla terveydellisistä syistä, kuten diabeetikoilla verensokerin seurantaan.
Luin kyllä, mutta vastasin ensin ap:lle. Valita hänelle, että referoi surkeasti.
Ei referointiin kuulu koko artikkelin lisääminen aloitukseen. Oletus on se, että luet artikkelin ihan itse. Onko älypuhelin tuhonnut aivosi?
Helikopterivanhemmat tehneet lapsilleen karhunpalveluksen, eikä ole Suomalainen ilmiö edes. Muutama päivä sitten luin netissä (en muista sivustoa enää), missä joku äiti halusi vapaat kulkuluvat kouluun että voi välillä käydä katsomassa miten lapsellaan menee koulussa ja että lapsella on kaikki ok..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ehkä ensin lukea se APn laittama linkki ja vasta sitten viisastella?
Minä vastasin nimenomaan ap:n aloitukseen. Ja siinä ei puhuttu diabeteksestä tai muista sairauksista mitään.
Ja kysymykseesi, ei kannata lukea ihan kaikkea, kuten ei olisi kannattanut lukea tätäkään provoaloitusta vanhempien syyllistämisestä huollesta omaan lapseensa.
Jätän teidät nyt haukkumaan kaikki huolestuneet vanhemmat maanrakoon. Sen te osaatte (älkää ihmetelkö enää miksi jotkut ei uskalla tehdä ollenkaan lapsia). Olette pahimman luokan susia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan artikkelista lainattua: Mobiililaitteen käyttö on sallittu rehtorin tai opettajan luvalla oppitunnilla terveydellisistä syistä, kuten diabeetikoilla verensokerin seurantaan.
Luin kyllä, mutta vastasin ensin ap:lle. Valita hänelle, että referoi surkeasti.
Ei referointiin kuulu koko artikkelin lisääminen aloitukseen. Oletus on se, että luet artikkelin ihan itse. Onko älypuhelin tuhonnut aivosi?
Hah hah haa, mulla ei edes ole älypuhelinta. Referointiin kuuluu oleellisten asioiden kertominen jotta voidaan puhua asiasta lukematta koko teosta.
Aika moni ei osaa edes keskustella aiheesta. Täällä tapellaan siitä, että olisiko juttu pitänyt lukea itse vain ei..
Yksi sentään äiti kertoo olevansa huolissaan lapsestaan. Ilmeisesti hänelle olisi tärkeää saada lapsi kiinni myös koulupäivän aikana. Sitä, mistä hän niin kovin huolissaan on, ei sanota.
Joka tapauksessa. Olen aivan järkyttynyt näiden äitien puolesta. Mitään ei kestetä itse ja kasvatetaan lapsi samanlaiseksi. Vanhemmilla ei tunnu olevan mitään otetta lapsiinsa, eikä mitään otetta omaan itseensä. Toivottavasti tähän ei lähde yksikään lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse seurata kännykällä. Siihen on olemassa laitteita jossa on näyttö ilman internnettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse seurata kännykällä. Siihen on olemassa laitteita jossa on näyttö ilman internnettiä.
Miksi pitäisi jonkun OrpoPurran takia vaihtaa toimiva systeemi? Ootte te lapasia.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi pitäisi kieltää puhelimet harrastuksissa. Seurojen pitäisi ottaa tiukka linja. Ihan älytöntä, että ollaan harrastuskavereiden kanssa kivassa tapahtumassa (kisat/turnaus/leiri) ja sitten yhdessä vietetyn ajan sijaan lapset roikkuvat puhelimilla. Sitten jakautuvat porukoihin sen perusteella, että ketkä saa tuijottaa rajattomasti ruutua ja kenen vanhemmat rajoittaa. Ja voin kertoa, että aidompia ystävyyssuhteita ja kivempia kokemuksia saa ne, joilla puhelin ei ole kädessä 24/7. Puhelinriippuvaisilla menee elämä ohi.
Meillä partiossa on jo näin. Leireillä ja retkillä puhelinaikaa puoli tuntia ennen hiljaisuutta, siinä ehtii laittaa viestit ja lukea kotiin ja muualla oleville hyville kavereille. Viikottaisissa kokoontumisissa puhelimet pois, lopussa voidaan tehdä kaikki yhtä aikaa kalenterimerkintä tms.
Eikö tämä sitten onnistu niissä ns. tavoitteellisissa harrastuksissa..
Tulevaisuuden työkyvyttömyyseläkeläisiä kun ei kuuppa kestä normaalia elämää missä ei voi olla nenä kiinni kännykässä 24/7 ja joku toinen passaa kaiken valmiiksi. Hurraa stana näiden "tulevaisuuden veronmaksajien" kans ...
Onneksi nämä kouluajat on jo ohi mutta kyllä omalle lapselle oli tärkeää että tarvittaessa saattoi pistää viestiä..kun ei koulussa ollut ketään jolle jakaa asioita tai jolta uskalsi kysyä apua, tätä siis ehkä kerran pari viikossa. Kuinka moni aikuinen on valmis olemaan ilman puhelinta ja yhteyttä tarvitessa ulkomaailmaan? Ymmärrän että puhelittomuus on pääosin hyvä asia, mutta jollekulle se puhelin on voinut olla ainoa yhteys ihmisiin, jostakin syystä kaikille koulu ei ole turvallinen helppo paikka jossa huoletta olla kavereiden kanssa.
En ole kuullut tälläisestä. Oma lapsi on 6 luokalla ja ahdistunut koulussa. Ei ole kaveria ja on välkät yksin. Lukee kirjaa tms. Opettajaa ei asia kiinnosta. Koulussa ei ole ketään kenelle voisi puhua kun tuntuu pahalta, soittaa minulle heti koulupäivän jälkeen.