Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako sairaalassa laitettu kierukka jotain?

Vierailija
25.08.2025 |

Itsellä siis vuotohäiriöitä ja koska olen vaihdevuosi-ikäinen suosittelivat kierukkaa. Ensin en meinannut ottaa sitä, mutta kun samalla ronkittiin pipelle-näyte, niin ajattelin, että menköön samalla vaivalla. Nyt makaan kipeänä sohvalla ja samalla mietin, että maksoikohan tuo jotain? Siitä ei ollut puhetta. Ja koska pipelle-näyte oli niin kivulias, niin enpä huomannut kysyä. Tuleehan siitä sitten lasku jälkikäteen, kunhan kyselen. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuossa tapauksessa maksa muuta kuin sen käynnin.

Itselle laitettiin kierukka saman tapaisessa tilanteessa kun sterilisaatio ei onnistunutkaan (essure tms?) ja piti nopeasti päättää mitä tehdään. Lääkärikin sanoi että nyt saat kierukan halvalla :D

Tavallisesti se haetaan apteekista omaan piikkiin (reilu 150euroa?) ja sitten varataan asennus aika jostain lääkäristä.

Vierailija
2/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Luulisi että tuon ikäinen jo tietäisi jotain näistä asioista itsekin. Kävit varmaan jossain poliklinikalla, siitä tulee poliklinikkamaksu ja varmaan kierukasta samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain voi olla eri maksu ja jossain taas ei.

Vierailija
4/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä vaan naiset antavat sukuelimensä mutiloitavaksi pikku suosituksesta. Pikkuisen kannattaisi miettiä ja ottaa asioist selvää, ennen kuin luopuu pillumääräämisoikeudestaan.

Vierailija
5/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Luulisi että tuon ikäinen jo tietäisi jotain näistä asioista itsekin. Kävit varmaan jossain poliklinikalla, siitä tulee poliklinikkamaksu ja varmaan kierukasta samalla.

Huoh! luulisi että täällä osattaisiin lukea.. -nro2

Vierailija
6/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 voi kuule. Kun ystäväni oli "saanut" kierukan sairauden hoitoon ja itse mietin, että mitenköhän menee. Ei järkytykseltäni huomannut kysyä, siksi kyselen täältä.

4 ja siinä vaiheessa, kun tarvitsee vaihdevuosissa kuukuppia, niin turvautuu hyväksi havaittuihin keinoihin. En voi tietää, sopiiko minulle, mutta toivon niin.

Vierailija
7/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maksoi poliklinikkakäynnin verran. Sain kierukan vuotohäiriöihin.

Vierailija
8/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä sinä itsekään tiedä miten menee. 

Vierailija
9/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni myös vaan käyntimaksu, kun siinä ykskaks laitettiin, kun menin lääkäriin loppumattoman vuodon takia.

Auttoi ainakin minua.

Vierailija
10/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä vaan naiset antavat sukuelimensä mutiloitavaksi pikku suosituksesta. Pikkuisen kannattaisi miettiä ja ottaa asioist selvää, ennen kuin luopuu pillumääräämisoikeudestaan.

Ihan törkeä kommentti, kun kyseessä on vielä sairaudenhoito. Kierukka on varsin järkeä vaihtoehto erilaisiin vuotohäiriöihin. Siinä kierukan sijannin takia hormonimäärä on pieni ja tasainen toisin kuin monissa muissa valmisteissa. 

Vierailija
11/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkisen puolen lääkäri määrää sen sairauden hoitoon ja se asennettaan julkisella puolella, niin sen saa ilmaiseksi (tästä on olemassa asetus). Itselläkin laitettiin kierukka gynen polilla (liian runsaiden kuukautisten hoitoon). Ja kun ensimmäinen tuli ulos runsaan vuodon vuoksi, niin seuraavana päivänä ulostulosta olin takaisin gynen polilla, jossa asennettiin kierukka uudelleen. Kummastakaan ei tullut laskua, tai no se polimaksu toki, joka oli jotain 60 euroa ja risat. 

Vierailija
12/12 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki hyvin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi