Mun mielestä on järjetöntä, että sunnuntailta maksetaan tuplapalkkaa!
Ja yötyöstä vaan jotain pikkuhiluja vaikka yötyö on tutkitusti elimistölle todella haitallista. Mikä logiikka tuossa on?
Kommentit (73)
Sunnuntain työvuorot ovat kohtuuttomia silloin, kun perheessä on koulu- tai päiväkoti- ikäisiä lapsia. Sunnuntai pitäisi olla perheen yhteinen lepopäivä, jolloin kenenkään ei tarvitse lähteä minnekään. Lauantai- ja yökorvauksia pitäisi nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Menneen maailman jäänne. Sunnuntaina suurimmalla osalla elämä pyörii normaalisti. Kaupat on auki jne. Eri asia silloin kun kuunneltiin pyhävaatteissa radiosta jumalanpalvelusta.
Sunnuntailisät voisi poistaa kaikilta kirkkoon kuulumattomilta. Eivät he niillä tee mitään.
Ja kirkkoon kuuluvat kahlitaan sunnuntaina kirkon ovien taakse kahdeksaksi tunniksi?
Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten pyhittää lepopäivän.
Ihme väkivaltafantasioita teillä ateisteilla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sinusta samalla tavalla järjetöntä, etteivät kaikki ihmiset joudu sunnuntaisin töihin? Kyllä meillä pitäisi olla yhteiskunta, jossa kaikki päivät olisivat työpäiviä. Virastot etenkin auki viikonloppuisin.
Se helpottaisi kovasti kokopäivätyössä olevia. Jo lauantaiaukiolo olisi hieno apu. Tietysti päiväkotien ja terveysasemien pitäisi myös olla auki. Työvuosina oli valtava stressi, jos oli asiaa pankkiin tai virastoon. Muistan yhdenkin kerran, että jouduin lähtemään työstä kesken päivän ja leimaamaan itseni ulos, josta tuli miinusta kellokorttiin. Matkalla olikin joku este, minkä takia en ehtinyt määränpäähän ajoissa. Asun kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Jouluaatto, joulupyhät normaalipalkalla, ei edes näitä vapaiksi, kukaan ei vietä tätä juhlaa. Kaikki töissä ja / tai koulussa.
Tuttu nainen kertoi, ettei juuri koskaan saanut vapaata jouluaattona. Hän puhui ajasta, jolloin heidän lapsensa oli alaikäinen. Tosi karua. Siinä ei paljoa joku lisäraha lohduttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ööh eikö ylityökorvauskin ole 100%? tai no päivän/viikon/jakson ekat (riippuen tessistä) tunnit menee 50%
Opettele lukemaan. Kyse yötyöstä ei ylityöstä.
Kai yötyö voi olla ylityötäkin. Vai olenko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Menneen maailman jäänne. Sunnuntaina suurimmalla osalla elämä pyörii normaalisti. Kaupat on auki jne. Eri asia silloin kun kuunneltiin pyhävaatteissa radiosta jumalanpalvelusta.
Sunnuntai on edelleen yleinen vapaapäivä, toisin kuin muut päivät. Silloin tehdään vain yhteiskunnan ja yritysten toiminnan kannalta aivan välttämättömimmät työt, ja arvokkaasta työstä kuuluu saada hyvä korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä ap usein sunnuntaina töissä?
Aika moni ei ole. Eikä lapset ole silloin koulussa. Eli se sunnuntailisä on haittakorvausta siitä, että olet töissä, kun sulla olisi mahdollisuus tehdä jotain mukavaa yhteisellä ajalla perheen kanssa.
Miksi sunnuntaina on niin paljon tärkeämpää olla perheen kanssa kuin lauantaina?
Koska niin nyt vaan on ollut tapana. Ja monet juhlat, perhepäivälliset jne. järjestetään sunnuntaisin.
Minä olen kyllä elämäni aikana käynyt varmaan 90% enemmän juhlissa lauantaisin kuin sunnuntaisin.
Isommat korvaukset ilta- ja yötöistä. Kaikilla aloilla, jotta ihmiset ymmärtäisivät arvostaa miten kuluttavaa se on. Itsekin tekisin mieluummin sunnuntaipäiviä kuin yövuoroja.
Joillakin ihmisillä on ihan hukassa se miten kaikilla aloilla on ihmisiä, joilla on pieniä lapsia, muita huollettavia tai omia menoja. Tai että kaikilla ihmisillä on tarve lepoon ja uneen, myös niillä jotka päivystävät (joiden työ ei vaadi välitöntä reagointia, kuten pelastaja) saattavat nukkua kun siihen on vuorossa tilaisuus tarjolla. Viimeksi viime viikolla piti kiusaantuneesti selitellä asiakkaalle, että ei, en soittele sinulle perjantaina illalla tästä asiasta enkä tule tekemään tätä työtä ensi viikolla illalla 5 tuntia sen jälkeen kun päivävuoroni on päättynyt.
Kyseessähän on pyhälisä ei sunnuntailisä.
Jos itsenäisyyspäivä osuu vaikka keskiviikolle ja saat kotona palkan, kun se on palkallinen pyhäpäivä ja sitten toinen työntekijä menee kaupan kassalle 8 tunniksi töihin, hän saisi ilman pyhälisää sen saman palkan, kuin olemalla kotona, eli siitä töissä olemisesta ja töiden tekemisestä 0 senttiä palkkaa.
Lisäksi pyhälisän poisto siis veisi kaikilta kaikki joulu- ja juhannuspäivät sun muut palkattomiksi.
Samaa mieltä, että yötyöstä pitäisi aina maksaa myös tuplat. Sunnuntailta myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ööh eikö ylityökorvauskin ole 100%? tai no päivän/viikon/jakson ekat (riippuen tessistä) tunnit menee 50%
Opettele lukemaan. Kyse yötyöstä ei ylityöstä.
Kai yötyö voi olla ylityötäkin. Vai olenko väärässä?
Oletko sä jotenkin vajaa? Etkö ymmärrä mistä aloituksessa ja tässä ketjussa kirjoitetaan? Ei tässä ole kukaan kirjoittanut ylitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Kateus on ikävä tauti.
--------Ei ole siitä kysymys.On vaan niin että tietyt onnistuvat bookkaamaan jokaisen sunnuntain koska saavat tuplapalkan ja minä esim joudun tekemään kaksi passia saadakseni saman palkan.
Väärin että schema ei ole kiertävä.
Ehdottomasti näin, lapsille samat vuorot kuin vanhemmilleen. Miksi minä joudun töihin hoitamaan jonkun päivätyöläisen vanhempia, kun voisivat itse tulla sen tekemään. Minä olisin kotona perheeni kanssa illat ja viikonloput. Käy.