Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanktiot ja velvoitteet eivät ole edistäneet pitkäaikaistyöttömien työllistymistä, kerrotaan

Vierailija
25.08.2025 |

THL:n tutkija: Työttömien sanktioista ja velvoitteista tulisi luopua "Eivät ole edistäneet työllistymistä"

Sanktiot ja velvoitteet eivät ole edistäneet pitkäaikaistyöttömien työllistymistä, kerrotaan THL:stä MTV Uutisille. THL:n tutkimusraportin mukaan sanktioista ja työnhakuvelvoitteen seurannasta tulisi luopua ja pirstaleisten palvelujen sijaan siirtyä malliin, jossa palvelut muodostetaan sote- ja työllisyyspalvelujen sekä Kelan yhteistyönä. 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirviöhallitus

Vierailija
82/95 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten töihin pääsee jos työpaikkoja on liian vähän.

Vierailija
84/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
85/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömyys aiheuttaa masennusta ja tulee sitä kautta yhteiskunnalle kalliiksi. Olisi tärkeää saada oikeat työpaikat pitkään työttömänä olleille -ei siis mitään palkattomia työkokeiluja!

Vierailija
86/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus odottaa pitkäaikaisvaikutuksia, jos ne osuisivat nousukauteen.

Vierailija
87/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten töihin pääsee jos työpaikkoja on liian vähän.

----

Ei kiinnosta! T. Purra

Vierailija
88/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas kummaa. 

Johtuisikohan se yksinkertaisesti siitä. Että ei ole avoimia työpaikkoja kaikille

Ja sitä paitsi ohituskaistaa pitkin menevät kieli-- ja ammattitaidottomat muunmaalaiset. Koska heistä yritykset saa lisätukia valtiolta. 

Vierailija
89/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika alkaa uunittaa heikkoa ainesta kuten työttömiä. Kovat ajat vaativat poikkeuksellisia toimia jotta saadaan suomalainen yhteiskunta pelastettua.

Vierailija
90/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun työttömät laiskurit. Miksi nämä osaajat eivät työllistä itseään yrittäjänä vaan kotona lepäily jatkuu vuodesta toiseen.

Vierailija
91/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
92/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
93/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista keinoa ei ole, jolla pitkäaikaistyöttömät saataisiin töihin.

Vierailija
94/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46-vuotias tradenomi ja ollut jo kaksi vuotta työttömänä -tahtomattani! Hakemuksia olen laittanut tänä aikana noin 1000 kpl ja lukuisia soittoja työnantajille. Olen hyväkuntoinen ja motivoitunut ja asun Hgissä. MIKSI EN PÄÄSE TÖIHIN VAIKKA HALUAN, tämä on hirveää ja rahat loppu.

Vierailija
95/95 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46-vuotias tradenomi ja ollut jo kaksi vuotta työttömänä -tahtomattani! Hakemuksia olen laittanut tänä aikana noin 1000 kpl ja lukuisia soittoja työnantajille. Olen hyväkuntoinen ja motivoitunut ja asun Hgissä. MIKSI EN PÄÄSE TÖIHIN VAIKKA HALUAN, tämä on hirveää ja rahat loppu.

Opettele jotain hyödyllistä niin töitä löytyy heti. Mitä muka tradenomi osaa koulutuksensa perusteella kun nykyään hallintotyötä tekevistä pyritään eroon ja hommat on sälytetty muille.