Sanktiot ja velvoitteet eivät ole edistäneet pitkäaikaistyöttömien työllistymistä, kerrotaan
THL:n tutkija: Työttömien sanktioista ja velvoitteista tulisi luopua "Eivät ole edistäneet työllistymistä"
Sanktiot ja velvoitteet eivät ole edistäneet pitkäaikaistyöttömien työllistymistä, kerrotaan THL:stä MTV Uutisille. THL:n tutkimusraportin mukaan sanktioista ja työnhakuvelvoitteen seurannasta tulisi luopua ja pirstaleisten palvelujen sijaan siirtyä malliin, jossa palvelut muodostetaan sote- ja työllisyyspalvelujen sekä Kelan yhteistyönä.
Kommentit (95)
Miten töihin pääsee jos työpaikkoja on liian vähän.
Pitkäaikaistyöttömyys aiheuttaa masennusta ja tulee sitä kautta yhteiskunnalle kalliiksi. Olisi tärkeää saada oikeat työpaikat pitkään työttömänä olleille -ei siis mitään palkattomia työkokeiluja!
Hallitus odottaa pitkäaikaisvaikutuksia, jos ne osuisivat nousukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten töihin pääsee jos työpaikkoja on liian vähän.
----
Ei kiinnosta! T. Purra
Kappas kummaa.
Johtuisikohan se yksinkertaisesti siitä. Että ei ole avoimia työpaikkoja kaikille
Ja sitä paitsi ohituskaistaa pitkin menevät kieli-- ja ammattitaidottomat muunmaalaiset. Koska heistä yritykset saa lisätukia valtiolta.
Olisiko aika alkaa uunittaa heikkoa ainesta kuten työttömiä. Kovat ajat vaativat poikkeuksellisia toimia jotta saadaan suomalainen yhteiskunta pelastettua.
Vtun työttömät laiskurit. Miksi nämä osaajat eivät työllistä itseään yrittäjänä vaan kotona lepäily jatkuu vuodesta toiseen.
Sellaista keinoa ei ole, jolla pitkäaikaistyöttömät saataisiin töihin.
Olen 46-vuotias tradenomi ja ollut jo kaksi vuotta työttömänä -tahtomattani! Hakemuksia olen laittanut tänä aikana noin 1000 kpl ja lukuisia soittoja työnantajille. Olen hyväkuntoinen ja motivoitunut ja asun Hgissä. MIKSI EN PÄÄSE TÖIHIN VAIKKA HALUAN, tämä on hirveää ja rahat loppu.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46-vuotias tradenomi ja ollut jo kaksi vuotta työttömänä -tahtomattani! Hakemuksia olen laittanut tänä aikana noin 1000 kpl ja lukuisia soittoja työnantajille. Olen hyväkuntoinen ja motivoitunut ja asun Hgissä. MIKSI EN PÄÄSE TÖIHIN VAIKKA HALUAN, tämä on hirveää ja rahat loppu.
Opettele jotain hyödyllistä niin töitä löytyy heti. Mitä muka tradenomi osaa koulutuksensa perusteella kun nykyään hallintotyötä tekevistä pyritään eroon ja hommat on sälytetty muille.
hirviöhallitus