~*~*~*HELMET viikko 39*~*~*~
Maanantai ja uusi viikko... Monilla puoliväli jo ohitettu ja monilla lähenee!!!
[http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.perhe.fi/…]
Kommentit (34)
että, minkälainen sitä itse on silloin kun on synnytyssalissa ja pitäisi se vauva saada maailmaan? Vähän pelottaa itteni kohdalla se, että se on vaan suoraa huutoa... vaan toisaalta eihän sitä tiedä vaikka olisin itse rauha ja tyyneys.
Että tälläistä tällä kertaa.
Voi olla että jotain mukavaa tulee vielä mieleen tässä illan aikana. Tosin taitaa mennä itse keskusteluks, mutta oonkin aika haka siinä. :D
TiiaMariia
Kyllä sun viestit ainakin täällä nyt näkyy.. Toivottavasti ei mitään suurempaa katastrofia oo päässy tapahtumaan sen jähdosta, ettei aiemmin oo näkyny.. :)
Täällä päivän oon koittanu touhuilla muuttoa vähän edes alulle.. Ja kyllä sen nyt sai sillä lailla vauhtiin, että huomenna on helppo jatkaa siitä mihin tänään jäi..
Tuolla mies yrittää saada neitiä nukkumaan ja mä tulin vaan äkkiä tarkistamaan, ettei sitte ku tulee koneelle ni oo 25 viestiä tullu ja sitte menee lukemiseen koko ilta. ;)
Hilpsulle kiitoksia, kyllä se mukavalta tuntuukin!
Nyt taidan lähteä sänhyyn nauttimaan pikkukaverin kuperkeikoista :) aikamoinen myllerrys nimittäin käy tuola alavatsan seutuvilla ;)
Hyvää yötä!
Leeti rv olikohan se nyt 17+5
Oli taas töissä sen verran kiire, etten ehtinyt kirjoittaa. Kun ei viitsi ottaa riskiä, että joku näkee millä palstalla surffailen.. ;)
Vielä/enää neljä yötä ultraan! Mies on siellä pitkällä työmatkalla ja joka päivä kerron lapsille, montako yötä pitää vielä odottaa ennen isin saapumista - itse lasken noita öitä ultraan! Onneksi se on sentään heti aamusta, joten ei tartte töissä perjantaina enää jännittää. Kunhan en nuku pommiin.. Pitäis lähteä jo puoli 8 kättärille ja yleensä vielä nukun siihen aikaan..
Lauantaina vauva ei potkinut koko päivänä, vasta myöhään illalla pari kertaa, ja olin jo aika huolissani. Tänään on kuitenkin taas potkinut ihan mukavasti. Ehkä se on vaan vauvan asennosta kiinni?
Kivaa viikkoa kaikille! :)
Sunny 18+6
Tuossa viikonloppuna motkotin kuopuksen orastavasta nettiriippuvuudesta Pikkukakkosen nettiin, mutta kukas se vain täällä roikkuukaan heti saatuaan silmät auki. Varmaan kohta lapset alkaa marmattaa asiasta, miksi mä saan surffailla aina halutessani, mutta he eivät...
sunny-74 - liikkeiden tuntumattomuus voi johtua hyvinkin vain vauvan asennosta, tai vaikka istukan paikasta. Istukan paikka selviää kyllä rakenneultrassa. Mulla on tällä ertaa edempänä kuin aiemmista ja siitä johtuen liikkeet on tuntuneet alkuun harvemmin. Tosin nyt alkaa olla jo niin ettei niiltä saa rauhaa.
Kaikkia esikoista odottavia haluaisin muistuttaa siitä, että nyt kannattaa ottaa kaikki ilo irti raskaudesta ja nauttia täysillä- Myöhemmissä raskauksissa ei enää samalla tavalla voi/ehdi tuijotella omaa napaa. Vaikka kyllä odotus lastenkin kanssa on ihanaa... Tässä yhtenä päivänä neiti 3v pani kätensä vatsani päälle ja ilmoitti sitten suuren uutisen isälleen: "Äitin mahassa on vauva ja se potkasi mua!" No, tulipa asia isällekin selväksi, jos ei aiemmin siitä tiennyt...
Katjalah+nelonen rv20+2
Niin illalla aina kun kirjoitin pidemmän viestin, se karkasi bittiavaruuteen... Pelkästään tuo otsikko tuli näkyviin. Omituista!
No, siis asiaan... Minä kävin rakenneultrassa eilen. Kaikki oli niin hyvin kuin olla ja voi, siis kaikki elimet paikoillaan ja kaikki toimi niinku pitääkin. Pikkuinen pojan alku siellä näytti köllöttelevän... :) Olin niin onnellinen sen ultran jälkeen! Oli ihana nähdä pikkuinen, ja tuli jotenkin niin hyvä olo, kun kätilö oli tosi tarkka ja koko ajan selitti, mitä etsii ja miksi ja mitä näkyy...
Nyt taas täällä ahkeroin yövuorossa. Kuten viimeksikin öitä tehdessäni, nyt aamuyön tunteina liikkuessa supistelee... :/ Taidan näiden yövuorojen jälkeen käydä lääkäriltä pyytämässä todistuksen, etten voi enää öitä tehdä! Lain mukaanhan niitä pitäisi kolmivuorolaisen tehdä rv.28 saakka, jos ei mitään estettä ole... Mutta nyt vielä 2,5h pitäis jaksaa, ja sitten nukkumaan!
Mimmi & pikku-ukko rv.19+2
Kaikki oli kunnossa, ihanaa! Nyt on niin helpottunut ja hyvä olo =) Kaikki osat paikallaan ja kunnossa, istukka hyvässä paikassa, jonkun verran kohdun takaseinässä. Taimi-Armas ei vaan halunnut kunnon kuvaan, meni piiloon kun yritettiin potrettia saada tai laittoi käden kasvojen eteen, mutta saatiin me pari otosta mukaan kumminkin. Kätilö oli ihana niinkun viimeksikin. Huomenna sitten neurologian polille (mulla on MS-tauti, lievä ja tällä hetkellä täysin oireeton), että näitä sairaalavisiittejä piisaa tällä viikolla töidenkin lisäksi.
Tänään taidan mennä ostamaan ne himoitsemani toppahaalarit vaaville....
T:Hannelekka ja Taimi-Armas 20+4
Mulla perjantaina Kättärillä aamusta kanssa ultra, 8:30. Todennäköisesti törmätään siellä...
en ehtiny viime vkolla ollenkaa kirjotella..oli nii paljo tekemist ja kun kotiin pääs ni tipahti samantien..viikonloppunakin taisin nukahtaa yheksän aikaa heh =)
tosiaan meillähän oli se rakenne ultra puoltoist vkoa sitten..ja poikahan sieltä sitten tulee :D..revitteli niin antoisasti että ei voinu erehtyy..
viime vkon olin niin hyvällä tuulella, ei kiukuttanu eikä ollut mtn ihmeellisiä oireita muuta et vauva vain potki iloisesti päivittäin..nyt o tainu kiukku tulla takas, kai se on tää väsymys..
odotan innolla palkkapvää että pääsee ostaa pikkuselle kaikkea ihanaa
..vaunutkin löydettiin viime vkolla, väristä täytyy vielä päästä yhteisymmärrykseen..mies ei vaa tajuu et sil ei o silmää..hihihihi =)
oiskohan nyt 20+5 :x
Onko täällä kukaan vielä saamassa tyttöä? :) Ehkä meille sitten tulee sellainen ihan tasapainon vuoksi, kun eikö ainakin 3-4 vai enemmänkin teistä ole ilmoittautunut jo poikavauvan odottajaksi? :)
V80, kättärillä varmaan sitten nähdään! Mulla on aika tosin jo kasilta. Lapset saa mennä yöksi hoitoon niin saa edes nukkua hyvin edellisenä yönä. Jos jännitykseltä malttaa!
Tänään ei oo tosin kauheasti ehtinyt omaa napaa ajatella kun oli niin järkyttävä uutispäivä..
Täällä silmät ristissä yön pimeinä tunteina vielä notkun. Yritin aiemmin illalla päästä tänne, mutta sivut tökki.
Aika hurja päivä ollut tänään, surullista. Onnistuin lisäämään ahdistusta vielä siten, että katsoin Vallanvaihto-nimisen ohjelman juuri telkkarista ja siinä käsiteltiin mm. perheväkivaltaa ja Ruotsissa asuvien muslimien kunniakäsityksiä eli todella piristävää. Se oli joku sarja, jonka kolmannen osan sattumalta näin, mutta ei ehkä olisi kannattanut nähdä. Ohjelma oli kyllä hyvä, sen takia kai siihen juutuin.
Sunny: Meille lääkäri povasi tyttöä, mutta lisäsi kyllä, että voi olla poikakin, kun viikot oli niin varhaiset (16+). Jotenkin on nyt ruvennut pelottamaan, että näkikö lääkäri tuolloin kaiken kunnolla ja tekisi mieli mennä yksityiselle ultraan. Huoh.
Lisäksi puhuin tänään vielä astmalääkärini kanssa ja hän oli sitä mieltä, että minun kannattaisi lopettaa lääke, jota olen nyt seitsemän viikkoa käyttänyt siinä uskossa, että se on ok! Uskoi sen olevan turvallinen, mutta suositteli silti lopettamaan. Tulipas siitäkin kiva tunne, että mitä myrkkyä olen taas itseeni tunkenut ja miten vauva mahtaa voida?! :(
Onnea kivoista ultrista kaikille käyneille! Ja yritetään kaikki naatiskella tästä raskaudesta, olipa se ensimmäinen tai viimeinen.
Hilpsu mieli maassa rv 20+4
poika yritti pitkin iltapäivää päästä Aku Ankan sivuille ja sieltä vain aukeni viesti, että sivustoa huolletaan. Silloin tuli mieleen, ettei tännekään pääse ja kyseessähän on saman mediatalon julkaisu...
En kysynyt rakenneultrassa sukupuolta, aiemmistakin ollaan jännätty synnytykseen asti. Itse epäilen hieman poikaa oireiden takia. Mulla kun on molemmista pojista ollut selkä kipeä melkein alkuraskaudesta lähtien, edellisessä raskaudessa (tyttö) ei selkävaivoja ollut kuin vuodelevon aikana liikkumattomuuden takia. Nyt on taas selkä kiusannut.
Yöllä heräsin supisteluihin ja hieman pisti miettimään tilannetta, pitänee vain koittaa yrittää olla hissukseen. Seuraavalla neuvolakäynnillä parin viikon päästä tehdään viimein lähete taysin äitipolille, joten menee vielä useampi viikko ennen kuin saa tietää tilannetta tarkemmin. Vähän olen miettinyt, pitäisikö soittaa neuvolaan ja pyytää neuvolalääkäriä tarkistamaan kohdunsuun tilannetta ettei tarvitse jännittää Tampereen käyntiin asti.
Hilpsu: uskoisin, ettei astmalääkitys vauvalle ole pahempia aiheuttanut, tärkeintähän on kuitenkin, että oma vointikin on siedettävä ja pystyy elämään normaalielämää raskauden aikanakin. Jostain ihan hiljattain luin, että äitien käyttämät reseptilääkkeet aiheuttavat sikiöille paljon vähemmän haittaa kuin aiemmin on uskottu.
Katjalah & nelonen rv20+3
Itselläni on jotenkin hirmuisen voimakas tyttöolo, johtunee varmaan siitä, että kun on jo kaksi prinsessaa saanut niin ei osaa edes poikaa odottaa:) ...vaikka kyllähän mullakin yksi enkelipoika on jo olemassa... mutta silti poika tuntuu kyllä jokseenkin vieraalta ajatukselta!
No meidän osalta se jää salaisuudeksi aina helmikuulle asti kumpi sieltä putkahtaa. Kun nyt vaan malttaisi odottaa!!!
Miina ja rv20+4
On vissiin kaikki pilvet kertynyt mun pään päälle.
Kävin lekurissa ja puoltoista viikkoa pamahti saikkua. Muuten ihan kiva juttu, että saa levätä ihan kunnolla, mutta jäi vähän kylmä olo tosta lääkäristä. Ei paljoa kiinnostanut, että minkä takia olen saikkua hakemassa. :/ Olisi ens viikon maanantaina TTLlle varattu aika, jos hän vaikka ymmärtäis ongelman ytimen.
Niin ja mikä parasta, kävin pomolle sanomassa ennenkuin lähdin lääkäriin, että on huono olo henkisesti ja fyysisesti niin naureskeli vaan, että synnytyksen jälkeen sitä saa vasta masentua. Huoh.
Tässä on jo muutaman kuukauden menny vaihtelevalla fiiliksellä, että alkaa harmittamaan todella, kun ei pääse nauttimaan kunnolla odotuksesta. Kumminkin ensimmäistä odottelen.
Taidan mennä muutamaksi hetkeksi nukkumaan, jos näyttäisi maailma paremmalta ja olo helpottuisi. :)
TiiaMariia, rv 20+3
Ihana aurinkoinen ilma, tekisipä mieli kirmata tuonne ulos... Mielikin jo parempi.
Katjalah: Kiitos myötätunnosta! Juu, eiköhän kaikki ole ihan hyvin, mutta alkoi hieman ärsyttää lääkärin toiminta, koska olen vuorenvarma, että viimeksi asiasta puhuessamme, hän oli sitä mieltä, että lääkettä voi käyttää alkuraskauden jälkeen. Nyt hän suhtautui melko kielteisesti kaikkeen lääkitykseen, paitsi näihin normaaleihin paikallisiin suihkeisiin. Ko. lääke on melko uusi eikä siitä ole tutkimustuloksia raskauden aikana, joten ymmärrän kyllä, ettei sitä suorastaan voi suositella. Mutta olen nyt päättänyt, jälleen kerran, olla murehtimatta tätäkään asiaa.
Toivottavasti sinulla supistukset eivät äidy pahoiksi, tuo on kyllä todella kurja tilanne. Pelkään itse sitä vaihetta, kun ei voi enää liikkua kunnolla, tällä hetkellä se on suuri nautinto. Koitahan ottaa rauhallisesti! :)
TiiaMariia: Minulta on mennyt varmaan ohitse, mutta epäiletkö siis, että sinulla on masennusta? Toivottavasti saat apua sieltä, minne olit menossa (TTL?) ja elämä tosiaan alkaa näyttää valoisammalta. Itselläni on taipumus liikaankiin vatvomiseen ja pohdiskeluun, mikä aiheuttaa ahdistusta. Paras keino tähän on oikeastaan olleet lapset, koska niiden kanssa ei ehdi omiaan juuri murehtia. Ja niiden välittömyys ja tässä hetkessä eläminen opettaa itsellekin sitä, että tulevaa on turha surra ja menneitä murehtia. Aina siinä ei vain niin hyvin onnistu. Toivotan kovasti tsemppiä ja että ilo voittaa alakulon!
(.) Eilisillasta asti vauveli on mellastanut mahdottomasti masussa! Tulee oikein kunnon potkuja välillä ja mietin, että kuinka vilkas otus sieltä tuleekaan?! Viime yö meni kyllä plörinäksi, kun söin illalla ruokaa, jossa oli paljon sipulia ja päälle vielä vähän suklaata... Sitten närästikin reippaasti. No, muistanpa taas välttää jatkossa. Mietinkin, että oliko vauva sokerihumalassa ja sen takia niin mahdottomasti möyrii?
Lisäkis huhuilen kadonnutta työmotivaatiota. Siihen vaikuttaa myös ehkä se, että teen tänään taas kotoa käsin töitä ja auringonpaiste houkuttelisi enemmän kuin työt. Minun pitäisi alkaa valmistella esitystä eli oikeasti paneutua ja uppoutua asiaan... Plaah! Eilen vaan laskeskelin, että n. 80 pv ennen äitiyslomaa ja niistä reilut 50 työpäiviä. Niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana.
Aurinkoista viikon jatkoa!
Hilpsu rv 20+5
kun sai nukkua kunnon päikkärit. :)
Hilpsu: Ei ole mennyt sulta mikään ohi. En usko että masennusta olisi vielä ainakaan. On vaan kaikkea epämukavaa töissä ja omassa elämässä, että ne painavat sen verran, että ei jaksa ihan aina ymmärtää. Ja kun kaikki vielä samaan aikaan. Vetää mehut aika hyvin nolliin. Haluaisin päästä juttelemaan jollekin asiansa osaavalle ja siihenkin väliin tarvitaan se työterveyslääkäri.
Mennyt kyllä usko vähän kaikkee, viimeksi ku kävin työpsykiatrilla juttelemassa, kun oli pomo mennyt möläyttämään muille työntekijöille raskaudestani, niin ei ymmärtänyt ollenkaan sitä minkä takia olin vihainen ja loukkaantunut.
Olisikin jotain mihin voisi uppoutua vastapainona ja unohtaa arkinen aherrus, mutta ei ole oikein mitään. Voisi varmaan alkaa neulomaan. Jos opettelis tekemään villasukat. Kantapää on vaan NIIN vaikea tehdä. :D Voisi sitten vauvalle neuloa jonkun kivan nuttusen tai piposen ja vantut. Tai vaikka kaikki.
Kyllä se aurinko alkaa risukasaakin paistamaan.
Hyvää ja ihanaa keskiviikko illan jatkoa kaikille. :)
TiiaMariia
Palstahäirikkö paikalla taas...
TiiaMariia: Okei, ymmärrän oikein hyvin, hankalat ihmissuhteet töissä ovat kyllä omiaan painamaan mielen alas. Joskus tosiaan tuntuu, että kaikki osuu samaan saumaan. Toivottavasti lääkäri on ymmärtäväinen ja saat apuja. Tsemppiä!
Neulominen minuakin himottaisi. Molemmille lapsille olen neulonut odotusaikana: esikoiselle valkoisen villatakin ja kuopukselle settiin kuuluvat villahousut (tästä voi siis päätellä, etten ole mikään himoneuloja..!). Tälle kolmoselle voisi varmaan väkrätä siihen samaan sarjaan kuuluvan hatun, kun siinä ohjeessa sellainen oli. Itse asiassa muistelen, että olisin hatun jo osittain tehnyt, mutta sitten loppui tarmo. Pitäisi löytää joku kiva ohje, jos alkaisi tekemään jotain uutta...
Hilpsu
Piiiitkästä aikaa ilmoittelen itsestäni - ja Möykystä :)
Meillä oli kuun vaihteessa muutto kaksiosta kolmioon ja nettipimennossa oltiin sitten viime päiviin saakka. Oli aika outoa!
Nyt on sitten jo taloksi asetuttu ja vauvalle voi kohta alkaa huonetta sisustaa... Ihanaa! :)
Raskaus etenee ok, ihanaa kun masu kasvaa ja Möykky potkii! :) Saikulla aina väliin olen kun on heikko olo, fyysisesti ja/tai henkisesti. Enpä ota siitäkään enää huonoa omaatuntoa.
Selailin nopsaan tätä pinoa, paremmalla ajalla ja pirteämmällä mielellä lueskelen pidemmältäkin, että mitä teille oikein kuuluu.
Rakkain terkuin (toivottavasti vielä muistatte mut:) )
tikru ja Möykky rv 21+2
p.s. Rakenneultra oli 20+0 ja kaikki ok siellä. saatiin tietää, että poika tulossa... :) Teille sen voinpi paljastaa, sukulaist ja muut ei kukaan tiedä:) Miehen ja mun pikku salaisuus edes sitten se:)
Just tällä hetkellä vauva myllertää ihan kamalasti! ihanan tuntusta, tulee jotenkin levollinen olo että kaikki on hyvin.
Nyt ylitin itseni itkemisessä, katsoin 4Dultraa netissä ja aloin miettiä miten tukalaa vauvoilla on siellä mahassa yms. vain vähän tilaa ja ylösalaisin... ja itkuhan siitä tuli. Voiko tollasesta käydä itkemään? Siis olin surullinen siitä kun vauva "joutuu" olemaan mahassa sen 9kk ja mitä epämukavimmissa asennoissa... voi voi.
Toi Kauhajoki pisti mut kyllä sitte jälleen shokkiin. Ikävään suuntaan menossa noi väkivaltarikokset.
Oli puhetta siitä että paljon on poikia tulossa, mulla on huomenna ultra ja tulen sitten varmistamaan odotanko tyttöä jos vaikka kertoisivat sen! Ekassa raskaudessa eivät kertoneet ja silloin minulla ei ollut tyttö- tai poikaoloa...
Nyt on vaan todella vahva tyttöolo, katsotaan miten käy.
Mä haluan remontoida! Mies sanoi että ei missään tapauksessa, mutta taidan alkaa hommiin hänen selän takana... pakko saada seiniin uusi väri. ja uudet verhot ja matot. se riittäisi toistaiseksi.
Kerroin parhaalle kaverilleni että saan vauvan. Näytin ultrakuvan ja kaverini kysyi kenen vauvasta tämä on... heh heh. sanoin että minun tietenkin, tästä mikä täällä kasvaa (tökin mahaani). Kesti kyllä tajuta, kun ei ollut kaveri osannut epäillä mitään. Huomenna varmaan kerrotaan miehen ja mun vanhemmille... heti ultran jälkeen.
Pakko mennä nukkumaan että jaksaa aamulla herätä ultraan!! Hyviä vointeja kaikille!
t tiia rv20+jotain
Niin meille olisi ilmeisesti tyttö tulossa, ihan mukavaa kun esikoinen on poika ja tämä jää viimeiseksi lapseksi. Rakenteet on kaikki ok ja koko vastaa viikkoja. Olen nyt sitten loppuajan tiukemmassa syynissä, kun mulla on tohon verensokeriin lääkitys. Seuraava neuvola on kolmen viikon päästä ja seuraava äitipoli viiden viikon. Sitten äitipoli on vissiin kolmen viikon välein ja alkaakos ne neuvola käynnitkin tihentyä, en muista miten se menee. Mutta hyvillä mielin olen siitä, että tätä tosiaan seurataan tarkkaan tätä raskautta. Potkut tuntuu jo selkeästi ja montakertaa päivässä. Terkka sanoi, että jos yhtään joskus epäilyttää, niin sydänäänten kuunteluun ei kauaa mene. Eli mun mielestä todella hyvää palvelua!
Eipä tässä muuta, tiiamarialle kovasti jaksamista ja ei muuta ku saikkua lisää jos siltä tuntuu!!
Hyviä vointeja kaikille!!!
sittis rv 21+4
nyt on ultra takana ja todellakin puolivälissä mennään. :)
Masukin on poksahtanut tässä viikon sisällä aika isoksi. Vaikka tuota läskiä luitteni päällä onkin, niin kyllä se on vauvamahaksi muuttunut tuo mahan seutu.
Ja ihana ilmakin ollut tänään! Hyvää viikon alkua vaan kaikille.
TiiaMariia, rv 20+1