Meille syntyi kehitysvammainen lapsi. Sen Tähden mies halusi avioeron.
On raskasta olla yksin vastuussa erityislapsesta.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin tehnyt abortin. Ei kaikista ole kehitysvammaisten vanhemmiksi.
Itse 4-kymppisenä en halunnut seulaan. Luonto sitten teki tehtävänsä - km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin tehnyt saman.
Suoraselkäinen mies kantaa vastuunsa.
Minä en ole suoraselkäinen mies.
Oletko kieroselkäinen vai selkärangaton?
Vierailija kirjoitti:
Miksette vaan luopuneet lapsesta?
Sinäkö luovuit omastasi, kun se ei ollutkaan terve?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sen lapsen voi laittaa johonkin laitokseen.
Missä sellaisia laitoksia on?
Rinnekoti, Vaalijala jne, onhan noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin tehnyt abortin. Ei kaikista ole kehitysvammaisten vanhemmiksi.
Eivät kaikki kehitysvammat näy raskauden aikana, idiootti. Vauva voi vammautua synnytyksessäkin.
Jos synnytyksessä vammautuu, se on sitten naisen vika.
Synnytyslääkärin tohelointia kuten velivainajani tapauksessa. Rakas oli hän lapsenomaisuudessaan koko perheelle. Eno tosin ei ollut näkevinään eikä puhunut hänelle sanaakaan. Äidin suvun piirre: epäonnistujat hylätään. Epäonnistumista voi olla monenlaista heidän silmissään. Julma suku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin tehnyt saman.
Selkärangaton nilviäinen se on.
Vierailija kirjoitti:
Monsteriäiti jos johonkin laitokseen dulkee poikansa
Monsterimies ruikkii viallisia siittiöitä ja häipyy. Kuohita nuo miehet pitää, ettei toistu.
Nelikymppisenä naisella lisääntyy mahdollisuus synnyttää vammainen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sen lapsen voi laittaa johonkin laitokseen.
Missä sellaisia laitoksia on?
Rinnekoti, Vaalijala jne, onhan noita.
Laitoitko omat mutanttihedelmäsi sinne?
Kuka kannattaa lapsensa hylänneiden miesten kastrointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin tehnyt saman.
Selkärangaton nilviäinen se on.
Karma käy tuollaisille. Joskus heidän omasta mielestään täysin yllätyksenä ettei sekuntiakaan ehtinyt varautua. 😉
Mun lapsuudessa, jos joku sai kehitysvammaisen, se yleensä laitettiin laitokseen jo taaperona.
Yhden tiedän, joka hoidettiin kotona. Todella uuvuttavaa vanhemmille. Isä oli sellaisessa työssä, että pääsi hyvin varhain eläkkeelle ja jäi hoitamaan lasta, jolloin äiti aloitti työuransa.
Kyllähän se lapsi sai kaikki palvelut kunnalta. Siis oli päivähoidossa, "koulussa" ja kävi jopa rippikoulun.
Tuo lapsi on arvioni mukaan noin 1-vuotiaan tasolla. Kävelemään oppi, mutta ei ymmärrä puhetta eikä puhu, käyttää vaippaa. Sisarus oli välillä katkera, kun kaikki meni tuon toisen ehdoilla.
Lopulta vanhemmat kävi raihnaisiksi vanhuksiksi ja oli pakko laittaa lapsi jonnekin hoivaan.
Ja tämä lapsi oli syntynyt noin 25-vuotiaille. Ikä ei ollut syy.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä voi laittaa johonkin hoitolaitokseen jos kerta käy liian raskaaksi? Yhteiskunnan hoiviin se joutuu joka tapauksessa ellet jaksa ja viimeistään kun olet liian vanha hoitamaan vammaista.
Varmaan voi laittaa, laittaisitko itse?
Vierailija kirjoitti:
Kuka kannattaa lapsensa hylänneiden miesten kastrointia?
JA myös alustan trollin. Mielenterveysongelma periytyy. Käytös holtiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brasiliassa asuu mies, joka on adoptoinut yli 50 kehitysvammaista vanhempiensa hylkäämää lasta. Hän on aivan täysi vastakohta sinun miehellesi.
Onko yhteystietoja? Voisin antaa pois niin pääsisin tästä ikävästä tilanteesta.
Ap
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pääsee aina eroon vaimostaan ja lapsestaan, mutta isyydestään hän ei valitettavasti pääse eroon. Kertoo sitten vanhemmilleen ja työkavereilleen ja ystävilleen raukkamaisesta ratkaisustaan. Et voi pakottaa häntä olemaan lapsensa elämässä, mutta vastuunsa hän joutuu kantamaan, jos ei muuten niin ainakin taloudellisesti.
Tässä se taas nähdään. Loppupeleissä naista kiinnostaa miehessä vain se raha.
Luuletko että vammaisen lapsen elättäminen on ilmaista? Siinä tapauksessa ap voi itse lähteä lätkimään ja jättää lapsen ex-miehelleen.
Miksi sitten tehdään niitä vammaisia lapsia, jos ei kerta ole alkuunkaan rahaa niitä hoitaa?!
Millainen siitä suhteesta olisi kehittynyt vuosien kuluessa sen lapsen järkyttävän raskaaseen hoitamiseen? Ei se olisi mikään parisuhde vaan kahden aikuisen suorittama omaishoitajasuhde.
Olen nähnyt tällaisen tapauksen lähisuvussa, ei ollut kaunista katseltavaa. Kukaan ei voinut hyvin. Lapsi oli kykenemätön oppimaan mitään, ei pystynyt puhumaan, liikkumaan tai syömään itse, laski kaiken alleen. Potki yöt sängyssään pitäen muita hereilä, päivät istui erikoisrakenteisessa pyörätuolissa. Vietiin jopa jonkinlaiseen opetukseen jonain päivinä, mutta koska hänen aivonsa olivat kehitysvammaiset, hän ei kyennyt oppimaan mitään. Turhaa touhua siis sekin.
Isä uhrasi vielä munuaisenkin kun lapsen omat lakkasivat toimimasta. Täysin hyödytön toimenpide, tuli vain kalliiksi yhteiskunnalle ja rasitti äidin ja isän suhdetta vielä aiempaa enemmän. En ymmärrä, mitä lääkärit ajattelivat kun suostuivat moiseen.
Poika eli vielä tuon jälkeen 2-3 vuotta, parikymppiseksi. Perheen muut kaksi lasta joutuivat kokonaan sivuun tuon vammaisen takia. Veli on hysteerinen ja outo, ei ikinä tule löytämään vaimoa ja perustamaan omaa perhettä. Sisko haahuilee suhteesta toiseen, työpaikasta toiseen, kolme lasta usean eri miehen kanssa. Millaista mahtaa heidän elämänsä olla nyt? Pystyvätkö jättämään nuo sairaat kuviot ja rakentamaan hyvän oman elämän?
Luuletko että vammaisen lapsen elättäminen on ilmaista? Siinä tapauksessa ap voi itse lähteä lätkimään ja jättää lapsen ex-miehelleen.