Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaasupullo talossa sisällä?

06.04.2007 |

Hei, haluaisin saada taloomme kaasulieden mutta olen huhupuheina kuullut että kaasupullon taloon asennuksessa on jotain hankaluuksia. Onko teistä jollain kokemuksia asiasta ja hyviä vinkkejä minne pullon voisi sijoittaa tms..?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellan vieressä. Sijoitus on oltava mielestäni aika lähellä.

Vierailija
2/8 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaasupullo lämpimässä varastossa, josta kiinteä kupariputki keittiöön (laitettiin jo rakennusvaiheessa lattiavaluun). Mikäli käyttää kupariputkea, voi kaasupullo olla kauempanakin, meillä matkaa noin 10 m. Maanpinnan alapuolisissa tiloissa (esim. kellarissa) nestekaasupulloa ei saa säilyttää.

Mikäli käyttää vain kumiletkua liitäntään, se sai olla enintään jotain 1-1,5 m luokkaa. Silloin esim. keittiössä viereinen kaappi on ainoa vaihtoehto.

Tyytyväinen kaasunkäyttäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvä käytössä kuin kaasu, mutta ei mitään kaasun haittapuolia! Meillä oli edellisessä talossa kaasuliesi, koska sen ehdottomasti silloin halusi, mutta kyllästyin siihen pullojen vaihtamiseen ja tulitikkujen kanssa pelaamiseen. Kaasupullon kanssa en kyllä nukkuisi samassa talossa, joten ehdottomasti kaasupullolle oma " koti" !!

Nyt meillä on ollut 3 vuotta induktio ja se on aivan mahtava!! Käy tutustumassa molempiin vaihtoehtoihin!!

Vierailija
4/8 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsuppaduulis:

Yhtä hyvä käytössä kuin kaasu, mutta ei mitään kaasun haittapuolia! Meillä oli edellisessä talossa kaasuliesi, koska sen ehdottomasti silloin halusi, mutta kyllästyin siihen pullojen vaihtamiseen ja tulitikkujen kanssa pelaamiseen. Kaasupullon kanssa en kyllä nukkuisi samassa talossa, joten ehdottomasti kaasupullolle oma " koti" !!

Nyt meillä on ollut 3 vuotta induktio ja se on aivan mahtava!! Käy tutustumassa molempiin vaihtoehtoihin!!

Tämä on hyvä vaihtoehto. Meillä oli ulkomailla asuessamme useita vuosia kaasuliesi ja se oli minun mielestäni suorastaan raivostuttava. Siellä luonnollisesti kyse oli maakaasusta ja kaasulla myös toimi lämmitys. Ainoa hyvä puoli oli nopeus, mutta jo pelkkä puhtaana pitokin oli tosi ärsyttävää. Olen sitä mieltä, että ennenkuin haikailee kotiinsa kaasuhellaa, kannattaisi tutustua sellaiseen alkeellisempaan versioon vaikka asuntovaunussa tai -autossa.

Turvallisuusasia on sitäpaitsi todella merkittävä. Ei kai kukaan ihan oikeasti pidä kotonaan jossain keittiönkaapissa kaasupulloa?! Jos kaasuhellaan haluaa satsata, niin kyllä silloin pitää satsata sen verran enemmän, että on kiinteät putket eikä mitkään muoviliittimet á la pihagrilli. Grillaus ulkona on kuitenkin aivan eri asia kuin sisätiloissa tapahtuva ruoanlaitto, asumisesta puhumattakaan.

Vierailija
5/8 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mati 69 tuossa kertoikin sijoitukseen liittyvät asiat. Jos liedessä on automaattisytytys, ei tulitikkuja tarvita. Osassa liesistä on myös irroitettavat ritilät joten puhtaanapito ei ole mikään ongelma. Monet turhaan pelkäävät kaasupullon sijoittamista kotiin mutta nykyään pulloihin saa jonkilaisen vuotoilmaisimen (eikä ne vuoda ellei suutin väärin liitetty). Pullot ovat myös nykyään läpikuultavia joten kaasun määrä tarkitettavissa niin ettei kaasu lopu kesken.

Vierailija
6/8 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen myös hankkimaan induktiolieden. On nopea, nopea säätää ja helppo pitää puhtaana! Meillä oli myös haaveissa kaasuliesi uuteen taloon, mutta suunnitelmat muuttui ja nyt meillä on pelkästään leveä induktio-taso. Syynä mielen muuttumiseen oli just noitten kaasupullojen kanssa sählääminen. Ollaan tyytyväisiä! Kattiloiden kanssakaan ei ole niin paljoa ongelmia kuin yleensä pelätään. Suurin osa vanhoistakin kattiloista toimii ja toimivuuden voi helposti kokeilla magneetilla.

Vierailija
7/8 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kaasuliettä noin 3 vuotta ulkomailla asuessani ja pitänyt siitä kovin. Joten kokemusta löytyy sen osalta. Induktioliedestä ei mitään kokemusta.

Tuo oli hyvä kommentti että kaasupullon voisi sijoittaa talousrakennukseen ja vetää kiinteän putken keittiöön. Kiitos siitä.

Vierailija
8/8 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ei yleensä tarvitse sählätä niiden kaasupullojen kanssa, joten kannattaa miettiä tarkkaan. Itse olen asunut 3 vuotta Englannissa ja olihan se kätevää, kun kaasu tuli putkia pitkin kotiin asti ja ainut vaiva oli kaasumiehen visiitit...Suomessa kaasuliesi tuo mukanaan kaasupullot ja se ei ole kivaa, varsinkin jos kaasu on se pääliesi (tätäkin siis on tullut testattua 2½ vuotta). Nykyään voisin kuvitella kaasun sellaiseksi " herkuksi" keittiöön...siten että pääasiallinen liesi olisi induktio ja lisänä yksi tai kaksi kaasupoltinta. Meillä löytyy kyllä edelleenkin kaasupoltin, mutta se on pihakeittiössä (Wok).

Mutta, kuten sanoin induktio rökittää kaasun mennen tullen, joten suosittelen edelleen tutustumista!