Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saatte jaksamista siivoamiseen

Vierailija
24.08.2025 |

Tykkään siististä kodista mutta ei se kauan pysy siistinä. Nyt pitäisi pölyt pyyhkiä, imuroida,pestä lattiat,putsata wc:t, vaihtaa petivaatteet ja pestä edelliset. Väsyttää ja en jaksaisi

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi "15 minuuttia päivässä" on joskus parempi kuin suursiivous yhteen menoon. Tänään se, mikä tuntuu välttämättömimmältä, ja huomenna taas jotakin.

Vierailija
2/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko. Pidän myös siisteydestä, mutta siivoaminen on kamalan tylsää eikä se innosta millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on vaan homma, joka toistuu päivästä päivään ja vuodesta toiseen. Normi arkea mikä ei terveeltä ihmiseltä mitään muuta vaadi kuin ryhtymisen, siis asennetta ja aikaa.

Oletko masentunut?

Vierailija
4/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on langattomat kuulokkeet päässä ja kuuntelen musiikkia, puheohjelmia, äänikirjoja ja muuta vastaavaa siivoamisen lomassa.

Vierailija
5/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä jotain niin ei pääse pahaksi.

Vierailija
6/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään siinä muiden puuhien ohessa koko ajan. Menee huomaamatta ja koti ei ajaudu toivottamaan kasokseen.

Onko lasten lisäksi lemmikkejä?

Vierailija
7/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan motivoitua itseäni sillä että kuuntelen musiikkia tai äänikirjaa siivotessa. Jos ei jaksa paljon, ajattelen, että teen edes vähän niin sekin on parempi kuin ei mitään. 

Vierailija
8/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Päivä toisensa jälkeen katson sekasortoa ympärilläni tekemättä mitään. Vessan ja suihkuhuoneen olen pitänyt ihmismäisessä kunnossa, muuten asun kaatopaikalla.

Vierailija
9/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot on joko proaktiivisessa tilassa tai reaktiivisessa tilassa.

Vierailija
10/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä jotakin, tiskauksen ja wc:n pesun lisäksi ja aina siisti koti. Helppoa. Toiminut mulla koko ikäni ja toimii edelleen.

Vierailija
11/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä aamulla/aamupäivällä energiatasot korkeimmillaan. Olen itseasiassa tänään pitkästä aikaa tehnyt yksin nuo ap:n luettelemat hommat. Eilen aamulla en millään jaksanut. Joskus vaan sopivalla hetkellä tulee inspis. En kokenut mitenkään erityisen raskaaksi hommaksi, vaikka olenkin jo myöhäiskeski-ikäinen nainen. Nyt voin hyvällä omalla tunnolla maata sohvalla koko loppuillan jos siltä tuntuu.

Pestyt lattiat ja puhdas tuoksu kodissa on kyllä aika kiva juttu.

Vierailija
12/12 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erikseen ala siivoamaan. Kun liikun kotona siivoan siinä samalla jotain pikku juttua. Menee ehkä minuutti. Tavallaan olen koko ajan siivoamassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän