Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjojen ostaminen hyvissä ajoin syksyn aikana?

Vierailija
24.08.2025 |

Toimiiko täällä joku näin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän aina lomarahat joulua varten kokonaan eri tilille josta alan hankkia lahjoja kun tulee sopivia tarjouksia ja löytöjä vastaan

Vierailija
2/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo suurin osa joululahjoista hankittuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata ne jo nyt Aliexpressistä niin varmasti ehtii.

Vierailija
4/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan myös itselleni joululahjoja 🥰🥰

Vierailija
5/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan naapuritalossa asui yksi kaheli rouva. Se oli kesä 1980, kun oltiin Lahden keskustassa markkinapäivänä. No, tää sai siinä idean ja alkoi hirveän kuuluvalla äänellä selvittää, kuinka hän ostaa nyt joululahjat. Luetteli siinä, kuinka ostaa tuon sille, tuon sille jne. Myyjäneidolla oli siinä hauskaa ja hän muistaa varmaan yhä sen, kuinka oi nuorena likkana, 45 vuotta sitten, myyjänä Lahden keskustassa ja sitten siihen tuli semmoinen tärähtänyt keski-ikäinen nainen tekemään joululahja ostoksia. 

Se oli hullu akka. Kerran äitini oli sen kanssa keskustassa sijaitsevassa tavaratalossa ja siellä oli sitten jostain syystä kakkukahvitarjoilu. Tilassa oli suuri pöytä, jonka päällä suuri neliskanttinen  kermakakku, joka oli metrejä pitkä, metrejä leveä. No, eikö tämä akka ruvennut siinä äidilleni suureen ääneen ihmettelemään, että herran jumala. Kuinka tämä kakku on saatu tänne, kun eihän tämä mitenkään ole voinut mahtua noista ovista sisään, eikä sitä ole voitu laskea tänne tuon katonkaan kautta? Miten on voitu... Tätä tämmöstä asiaa ihmetteli, eikä sille tullut mieleenkään, että se kakku oli tuotu paloina sinne tarjolle.🙄

Näitä sen hulluja juttuja on yhä hauska muistella ja kertoa tarinoita eteen päin. Ei mennyt täysillä valoilla eikä himmeilläkään.🤣

Vierailija
6/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin yleensä jotakin jo uuden vuoden jälkeisestä alesta ja loput pitkin vuotta.

Vierailija
7/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ali Express? Kuinka kauan kestää tilauksen tulla? Mitkä maksu vaihtoehdot?

Vierailija
8/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on loppukesästä syntyneet, synttäreiden jälkeen tulee vähän katsastettua, jäikö jotain toiveita toteutumatta ja panen ne yleensä mieleen, niin on jouluksi jotain ideaa. Miehen lahjaa mietin sitten isänpäivän aikoihin, kun on tapana ollut silloinkin antaa jotain pientä, niin ettei osta samaa sitten jouluna. 

Kummilasten ja suvun secret santan lahjat tulee yleensä hankittua vasta lähempänä joulukuuta, kun niitä kummilasten synttäreitäkin osuu tähän loppuvuoteen useammat.

Vierailija
9/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostin miehelle osuvat lahjat, joita hän tulisi tarvitsemaan. En enää muista, oliko jopa ennen isänpäivää, vai joulukuun alussa, mutta hyvissä ajoin kuitenkin. No, joulukuussa mies lähti shoppailemaan, ja tuli takaisin tyytyväisenä samojen tavaroiden kanssa, kun "tunsi tarvitsevansa" sellaisia. Mies sai sitten tuplakappaleet ja hieman motkotin, että joulukuussa ei parane ostaa itselleen mitään, mitä ei juuri sillä hetkellä tarvitse...

Vierailija
10/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Choice vaihtoehdolla ostaessa tavarat tulee viikossa-kahdessa muuten voi varautua kuukauden tai jopa kahden odotteluun. Itse olen käyttänyt vain luottokorttia, mutta voi maksaa myös Paypal:lla. Itsellä kokemusta sadoista tilauksista noin 10 vuoden ajalta eikä ole valittamista. Muutaman reklamaation olen tehnyt toimimattomasta tuotteesta ja rahat on palautettu aina mukisematta kun olen dokumentoinut viat selkeästi myös valokuvin ja koskaan eivät ole pyytäneet lähettämään viallista tuotetta takaisin vaan olen saanut pitää tuotteen.

Olen laskenut karkeasti, että Aliexpressistä, Temusta, Banggoodista sekä Amazonista tilaten olen kaikenkaikkiaan säästänyt 60k-70k €:a verrattuna Suomesta ostaen. Kyllä, luit oikein, useita kymmeniätuhansia säästöä.

Vierailija
11/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi..  

Nyt on kesä

Vierailija
12/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lahjaa ostin kesällä, kun sattui sopivat kohdalle. Muita katselen pikkuhiljaa tässä syksyllä.

Vierailija
13/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jotain kolmea neljää päivää ennen aattoa ostan.

Vierailija
14/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan sitä mukaa kun osuu kohdalle jotakin oikein sopivaa, ja varsinkin jos on vielä tarjouksessa. 

Aika usein ostan teatteri- ja oopperalippuja ja ne onkin ostettava hyvissä ajoin, ettei jää ilman.

Tässä on sekin kiva puoli, ettei joulukuu ole sitten niin tiukka taloudellisesti.

Lahjoja ostan miehelle, lapsille, vävylle, parille ystävälle ja kummitytölle. 

Vierailija
15/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi en ostaisi jos jotain sopivaa sattuu vastaan tulemaan? Ja mieluummin liian aikaisin kun se paniikki ostelu päivää ennen joulua

Vierailija
16/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei osteta joululahjoja. Ei ole ostettu koskaan.

Vierailija
17/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta joululahjoja aikuisille. Aiheuttaa vaan turhaa stressiä. Onneksi miehen perheessä on ollut jo vuosia tuollainen tapa, että aikuiset ei osta toisilleen lahjoja. Lapsille vaan. Omassa perheessä taas on ollut sellainen tapa, että ostetaan synttärilahjoja, isän- ja äitienpäivälahjoja ja joululahjoja. Viime vuosina olen suoraan sanonut, että lahjojen osto on loppu nyt. Emme miehenkään kanssa osta toisillemme enää lahjoja. Inhoan sellaista turhaa krääsää ja jos jotain haluan, niin osaan ostaa sen itsekin. Jouluna panostetaan kiireettömyyteen, tunnelmaan ja ruokailuun. Lapsille lahjojen ostaminen onkin kivaa ja lasten ilo on parasta.

Vierailija
18/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostelen pitkin vuotta. Käyn läpi alennuksia ja alelaareja. Samalla tarttuu välillä mukaan leluja,kirjoja tms. esim lasten kavereille, kun on synttäreitä. Mulla on aina jotain lahjoja yläkaapissa.

Mahdolliset veronpalautusrahat osittain säästän (piti ostaa kurista ja kouluun parempaa vaatetta) jouluksi ja kaikki vuoden aikana saadut pullopantit ovat omassa lippaassaan.

Yksinhuoltaja-keittäjä ja 4 lasta.

Vierailija
19/19 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim Choice vaihtoehdolla ostaessa tavarat tulee viikossa-kahdessa muuten voi varautua kuukauden tai jopa kahden odotteluun. Itse olen käyttänyt vain luottokorttia, mutta voi maksaa myös Paypal:lla. Itsellä kokemusta sadoista tilauksista noin 10 vuoden ajalta eikä ole valittamista. Muutaman reklamaation olen tehnyt toimimattomasta tuotteesta ja rahat on palautettu aina mukisematta kun olen dokumentoinut viat selkeästi myös valokuvin ja koskaan eivät ole pyytäneet lähettämään viallista tuotetta takaisin vaan olen saanut pitää tuotteen.

Olen laskenut karkeasti, että Aliexpressistä, Temusta, Banggoodista sekä Amazonista tilaten olen kaikenkaikkiaan säästänyt 60k-70k €:a verrattuna Suomesta ostaen. Kyllä, luit oikein, useita kymmeniätuhansia säästöä.

Mitä sä niistä sitten ostat, jos säästöä on tuommoinen määrä? Mikä on se tavara jota erityisesti tarviit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi