Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Kommentit (2147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4. jaksossa: Se kun Mikko halasi Iinaa, oli koko EA-historian koskettavimpia hetkiä.
Voi. Katsoin vasta hääjakson ja jo siinä liikutuin kyyneliin Iinaa ja Mikkoa katsoessani. Aidot, kiltit ihmiset. Niin iloinen heidän puolestaan.
Minäkin liikutuin kyyneliin kahdessa kohtaa Mikon ja Iinan häitä katsoessa enkä ole koskaan aiemmin tätä ohjelmaa katsoessa liikuttunut hääosiossa. <3
En halua olla ilonpilaaja mutta onhan näitä aiemminkin nähty. Paras oli se Janne ja Kati, joilla oli koko hääilta imuttelua. Toisin sitten alkoikin alamäki loppua kohti.
Iinan ja Mikon välillä oleva aito lämpö välittyi katsojille. Siitä on kyse.
Kissaihmiset vaan on niin ihania. Sitten kun löytävät toisensa, niin se on herkkää ja ovat liekeissä 🐱🔥🐈🔥😻🔥🐈🔥
Vierailija kirjoitti:
Katsoin just youtubesta Matti Toivonen Ei satu enää.
Toivottavasti ei Elisan jälkeen ole samat fiilikset.
Minäkin kuuntelin jotakin biisiä Muuttolaatikot tms. Oli ihan ok kappale.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli jotenkin feikki fiilis. Elisa vaikuttaa enemmän tähän sarjaan laitetulta draama näyttelijältä kuin ihmiseltä joka olisi tullut etsimään rakkautta. Hän ei ollut yhtään jännittynyt ja miettinyt tulevaisuutta tai millainen Matti ehkä on (kuten muut ehdokkaat teki). Hän ei vaikuta jotenkin aidolta. Hänestä tuli outo fiilis. Säälittää Matti joka on tullut oikeasti etsimään rakkautta ja vaikuttaa mukavalta, ihanalta, aidolta ja herkältä. Toivottavasti Suomen Ensitreffeissä ei mennä Australian Ensitreffien linjalle, jossa haetaan vain draamaa parien välille ja lopussa osa pareista paljastuivat näyttelijöiksi.
Minulle tulee Elisasta hieman throwback fiilikset muutama kausi sitten mukana olleeseen Heidiin, joka paritettiin Oskarille.
Tottakai erikoisemmat työvuorot voi vaikuttaa painokehitykseen. Ei sitä ymmärrä, jos on tehnyt vain päivätöitä. Itse olin opiskelijana Postissa kausityöntekijänä esim. joulunaikaan ja aina iltavuorossa. Vaikka olin hoikka, niin silti se vaikutti haluuni syödä uudella tavalla. Myöhäisillalla kun pääsi kotiin asti, niin tuli kaikenlaisia mielihaluja ruoan suhteen. Eipä muuten ollut helppoa. Suuren suuri arvostus hätäkeskuksen työntekijöitä kohtaan. Joskus miettinyt kuinka vaativa se työ on ja kuka sitä jaksaa tehdä. Kiitos Katrille ja muille.
Voin kertoa itse kokemuksesta miten aikuisiällä paino hyppäsi ilman mitään ruokamuutoksia tai liikuntamuutoksia vuodessa yli kymmenen kiloa. Asiaa alettiin tutkimaan yliopistollisessa sairaalassa, jossa monien vuosien kuluessa ja seurannassa syyksi paljastui hormonien sekamelska. Elimistö tuotti liikaa sitä mitä ei pitänyt olla siinä määrin. Kokeissahan ne sitten näkyy. Lääkkeissä ei ole yhtä suoraa oikoreittiä vaan ne vaativat kokeilua ja testausta. Vaikkei mulla ole diabetesta, asiaa hoidetaan niillä lääkkeillä ja lääkkeiden yhdistelmillä. Paino ja aineenvaihdunta saadaan pysymään reilassa. Moni tavan lääkärikin on ihmeissään jos ei ole asiaan perehtynyt, kysyvät mihin syöt näitä tai olettavat ja kirjaavat suoraan diabeteksen ylös kysymättä mitään. Omaan asiaani perehtyneet lääkärit sanovat aina, älä anna muiden muutella näitä lääkkeitä (silti sitä on tapahtunut). Älkää siis ihmiset tuomitko toisianne, koske ei kukaan voi ulkonäöstä tietää, mitä siellä käydään lävitse.
Vierailija kirjoitti:
Mä en naisena pystyis olemaan miehen kanssa, jolla on jo entuudestaan liuta lapsia. Vaikka mies olisi kuinka ihana muuten. Kyllä sitä vaan lapsetonta arvostaa jos suhdetta meinaa. Uusioperhehässäkät ei kiitos.
Juu, enkä minä miehenä hyväksy naisen lapsia jos niitä on. Selvä asia .
Näen Iinan ja Mikon suhteen heikon kohdan siinä, kun Mikko puhui hyvin laveasti siitä miten suhteessa pitää olla tilaa, ei tarvitse selittää toiselle omia menojaan, mikäs siinä mutta kun mahdollisia lapsia syntyy heille tai toinen kaipaa turvallisuutta, niin tuo Mikon sääntö ei päde. Usein noin ajattelevat miehet pitävät oikeutenaan jatkaa elämää kuin ennenkin, häivytään ja palataan kun huvittaa, puoliso on sitten vaikeuksissa stresseineen ja vastuineen, niin kuin olettaisin Iinan olevan vastuullinen, lämmintä yhdessäoloa toivova. Eli tässä ristiriita, Iina etsii turvallisuutta, Mikko vapautta. Siihen se lopahtaa ja lopulta ollaan katkeria.
Vierailija kirjoitti:
"Jatkuva kortisolin (stressihormonin) liikatuotanto aiheuttaa mm. kuukasvot ja aineenvaihdunnan pysähtymisen."
Aineenvaihdunta ei voi pysähtyä. Se on fysiikan lakien vastaista.
Aineenvaihdunta voi toki hidastua reilusti tai häiriintyä monin tavoin mutta pysähtyä se ei voi jos ihminen haluaa olla hengissä.
No samaa tarkoitin. Normaaliin verrattuna se hidastuu radikaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Näen Iinan ja Mikon suhteen heikon kohdan siinä, kun Mikko puhui hyvin laveasti siitä miten suhteessa pitää olla tilaa, ei tarvitse selittää toiselle omia menojaan, mikäs siinä mutta kun mahdollisia lapsia syntyy heille tai toinen kaipaa turvallisuutta, niin tuo Mikon sääntö ei päde. Usein noin ajattelevat miehet pitävät oikeutenaan jatkaa elämää kuin ennenkin, häivytään ja palataan kun huvittaa, puoliso on sitten vaikeuksissa stresseineen ja vastuineen, niin kuin olettaisin Iinan olevan vastuullinen, lämmintä yhdessäoloa toivova. Eli tässä ristiriita, Iina etsii turvallisuutta, Mikko vapautta. Siihen se lopahtaa ja lopulta ollaan katkeria.
Mikko on painottanut oikein erikseen olevansa tasa-arvon kannattaja, joten tuskinpa jättäisi naista pulaan lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli jotenkin feikki fiilis. Elisa vaikuttaa enemmän tähän sarjaan laitetulta draama näyttelijältä kuin ihmiseltä joka olisi tullut etsimään rakkautta. Hän ei ollut yhtään jännittynyt ja miettinyt tulevaisuutta tai millainen Matti ehkä on (kuten muut ehdokkaat teki). Hän ei vaikuta jotenkin aidolta. Hänestä tuli outo fiilis. Säälittää Matti joka on tullut oikeasti etsimään rakkautta ja vaikuttaa mukavalta, ihanalta, aidolta ja herkältä. Toivottavasti Suomen Ensitreffeissä ei mennä Australian Ensitreffien linjalle, jossa haetaan vain draamaa parien välille ja lopussa osa pareista paljastuivat näyttelijöiksi.
Matti on tullut etsimään nostetta musa uralleen! Tyyppi mainostaa tätä ohjelmaa instassa ihan ku ois osallistunut Vain elämää ohjelmaan ja laittanut että nyt on uusi biisi ulkona ja musavideo pätkiä Elisalle tekemästä biisistä. Kuvottava!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai erikoisemmat työvuorot voi vaikuttaa painokehitykseen. Ei sitä ymmärrä, jos on tehnyt vain päivätöitä. Itse olin opiskelijana Postissa kausityöntekijänä esim. joulunaikaan ja aina iltavuorossa. Vaikka olin hoikka, niin silti se vaikutti haluuni syödä uudella tavalla. Myöhäisillalla kun pääsi kotiin asti, niin tuli kaikenlaisia mielihaluja ruoan suhteen. Eipä muuten ollut helppoa. Suuren suuri arvostus hätäkeskuksen työntekijöitä kohtaan. Joskus miettinyt kuinka vaativa se työ on ja kuka sitä jaksaa tehdä. Kiitos Katrille ja muille.
Hätäkeskukseen nyt ei todellakaan kannata soittaa. Eivät lähetä ambulanssia ja poliisinkin tappotilanteeseen vasta parin tunnin kuluttua.
Ainoan stressinsä saavat siitä, kun eivät saa tarpeeksi evättyä apua uhreilta.
Sopii hyvin nimenomaan kiusaajan ammatinvalinnaksi.
Typerä valinta häihin, aivan kuten ne siniset hiuksetkin. Molemmat sopisivat kyllä naamiaisiin.
Kannattaa katsoa Australian Ensitreffit Alttarilla Lucindan asu, hänelle ne kukat sopi aivan upeasti. Tosin kuvasti hyvin myös hänen persoonaansa. Mitä naimisiin menoon tulee, niin tainnut tosiaan Suomessakin parien osalta aiemmin nähty aito vihkiminen muuttua Australian ohjelman kaltaiseksi pelkäksi kokeiluksi.
Tuo Janne taitaa kyllä luulla liikaa itsestään. Sehän on ihan normi näköinen itse, liikakiloja ainakin +30kg ja kunnon penkkiurheilija. En usko, että jaksaa edes juosta. Jotenkin tosi huonot vibat tulee hänestä. Ärsyttävä tyyppi
Mikko on myös ulkonäöltään kuin eräs kiinteistövälittäjä/vuokranantaja: lupaa paljon, mutta todellisuus on siten että ei osaa hoitaa mitään asioita ja lupaukset tyhjää täynnä. Vätys ja surkea esitys. Ei jatkoon. Juokse pakoon tämmösiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Janne taitaa kyllä luulla liikaa itsestään. Sehän on ihan normi näköinen itse, liikakiloja ainakin +30kg ja kunnon penkkiurheilija. En usko, että jaksaa edes juosta. Jotenkin tosi huonot vibat tulee hänestä. Ärsyttävä tyyppi
Vässykkä puh, pihtikinttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti on tullut etsimään nostetta musa uralleen! Tyyppi mainostaa tätä ohjelmaa instassa ihan ku ois osallistunut Vain elämää ohjelmaan ja laittanut että nyt on uusi b
No ei kai kukaan niin masokisti ole, että lähtee tuollaisen vanhan munahaukan rääkättäväksi musan takia. Liian raju uhraus.
Vierailija kirjoitti:
Tuotannon pitäisi avoimesti kertoa heti osallistujille mikäli jollain on lapsia. Osa naisista taisi olla yllättyneitä siitä, kaikki eivät vaan halua tai ole niin lapsi-ihmisiä. Tai eivät halua kumppania kellä on jo lapset valmiina.
Samaa mieltä. Joillekin voi olla kynnyskysymys, jos toisella on lapsia. Itselläni on lapsia, isoja jo ja päädyin lopettamaan suhteen mieheen, jolla oli pieni lapsi. Lapsi oli huonosti kasvatettu, joten minun olisi pitänyt ryhtyä kasvattamaan häntä. Enpä suostunut, omat lapseni olen kasvattanut, toisten huonosti kasvatettua jälkikasvua en lähde kasvattamaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se hänen tapansa vastata vähän kaikkeen, että katsellaan, kun toinen tiedustelee jotakin. Ei tuollaista kestäisi parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit eivät stressaa samalla tavalla kuin vaikka ensihoitajat. He eivät myöskään kuule jatkuvana nauhana samanlaisia tilanteita kuin häkessä ja saavat palkkaa vähintään kaksi kertaa enemmän. Jopa hyvinkin paljon enemmän. Lisäksi lääkäri tietää terveydestä "kaiken".
Lääkärit on immuuneja stressille. Sen saa kaikki lääketieteen lisenssiaatit maksutta virallisen valmistumisen jälkeen. Lääkärit menettää kuulonsa siinä vaihtokaupassa samalla. Ja koska ne tietää kaiken terveydestä sekä tienaa tuplaten enemmän niin niiden keho hylkii rasvasolutuotantoa. Niiden kehossa ei runsaan teoriatiedon ja rahan vuoksi ole elinkykyisiä rasvasoluja ja sen takia ne on laihoja.
Hyvää sarkasmia, jota luultavasti kaikki ei tajunneet:)
Jatkuva kortisolin (stressihormonin) liikatuotanto aiheuttaa mm. kuukasvot ja aineenvaihdunnan pysähtymisen. Silloin on ihan sama vaikka olisi syömättä tai vetäisi vain vettä ja leipää. Lisäksi jos syntymästään asti on ollut esim. Pcos ja siihen lisätään vielä jokapäiväinen työstressi, niin painolle ei mahda yksilö mitään. Siinä ei auta ravintoterapeuttikaan vaikka kuinka takois ruokaympyräkartalla takaraivoon. Opiskelkaa ihmiset lääketiedettä. Tarvetta tiedolle näyttäis olevan.