Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pahoinvoiville ja kipeenä oleville tsemppiä ja parempaa vointia! En nyt enää muista nikkiä, mutta aika ikävältä kuullosti se, että aamulla joutuu tunnin oksentamaan ja pitelee seinistä tukea, että pysyy pystyssä. :( Toivottavasti menee kohta ohi.

Olikos se Browneye, ku kirjotti eilen niistä liikkeistä?

Mie oon viimiset pari viikkoa mielestäni tuntenu joitain muljahduksia ja kutittelua tuolla mahassa ja välillä ollu ihan varma, että kyllä ne vauvan liikuskelua on. Kuitenki vielä ennen eilistä ultraa ajattelin, että ehkä oon kuitenki kuvitellu kaiken. Sitte kysyin kätilöltä, että voiko näillä viikoilla jo tuntea liikkeitä, ni hää sano, että kyllä monet äidit on kertonu tuntevansa niitä. Mie tunsin esikosta 15 viikolla ekat liikkeet, sillon istukka oli etuseinämässä. Nyt istukka on ilmeisesti takana ja kun muutenkin tietää, miltä ne liikkeet tuntuu, niin luulen kyllä, että niitä ne on ollu. Kyllä ne sullakin varmaan on liikkeitä, kun oot aiemmassakin raskaudessa niin ajoissa niitä tuntenu. :)

Päijät-Hämeläisille muuten tiedoksi, että kätilö sanoi eilen, että myös Juhani Koskisella on 4D-ultra tätä nykyä. Käytii esikon odotuksessa just tuolla Koskisella rakenneultrassa ja taidetaa nytteki mennä sinne, jos vaan aika saadaan. Oli ihan pätevän olone mies.

).( Vointi on kyllä tosi hyvä. Johtuu varmaan hyvistä yöunista. Esikoinen on isovanhemmillaa hoidossa, joten saatiin kerranki miehen kanssa nukkua ja heräillä piiiitkään. Ihanaa. :)

Mukavaa pääsiäistä kaikille, voikaahan paksusti! :D

sapa rv 13

Vierailija
2/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten hyvän otoksen ootte pikkuisesta saanu!!!

Aivan loistava kuva. :)))))

Me saatii nyt neljä kuvaa, mutta niistä yksikään ei oo noin selkee. No yhdessä näkyy sentäs vauvelin silmien paikat ja nenä ja suu. Mut tosi hyvä kuva tuo, Tintti. Rento vaavi!

sapa

Vierailija
4/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tässä loman kunniaksi, tehdään pientä remppaa, nythän sitä on aikaa, kun miehelläkin " huima" neljän päivän loma!

Olo on kohtuullinen, mitä nyt painetta ja turvotusta mahassa, se tuntuu vähän ikävälle. Mokoma kurja ummetus alkoi taas vaivata, se on ollut raskausaikoina aiemminkin iso ongelma:(

Eipä tässä nyt muuta kuin aurinkoista pääsiäistä kaikille, palataan:)

Vanile 12+6

Ai niin! Tintti, hurmaava kuva, ei teidän vauvalla ainakaan turhaa stressiä näytä olevan, sen verran lunkisti osaa ottaa :D Ihana kuva!!

Vierailija
5/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanan selkeän kuvan tintti olit saanut pikkuisesta....

meillä rakenne ultra kuukauden päästä, muuta ultraa täällä ei kunta tarjoa, kunpa aika menis nopeasti että pääsis itsekkin kurkkimaan tulokasta!

) . ( pahoinvointi tuntuu taas väistyneen, toivottavasti lopullisesti, nyt vaan tekee kokoaika mieli kaikkee syyä, niin suolaista kun makeaakin..

päänsärky iski aamulla, eikä se hellitä sit milläään=(

nyt on tehty ensimmäinen hankinta uudelle tulokkaalle=) ostettiin turvakaukaloon semmoinen Eisbärchen turvakaukalopussi.. Haaveilin semmoisesta jo silloin ku esikoinen syntyi, mutta ne oli sillon 2v sitten niin poskettoman hintaisia lastentarvikkeessa.. ja käyttöäkään ei olisi ollut ku se 1-2kk, nyt kun tulee talvivauva ni käyttöaika on huomattavasti pidempi, eikä tarvii talvipakkasilla tumpata niin paljoa vaatetta päälle automatkoille, me kun kuitenki kuljetaan paljon autolla!

mutta nyt toivottelen hyvää ja munarikasta pääsiäistä kaikille ja hyviä vointeja=)

piipii &masukki 13+6

Vierailija
6/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mainio ultrakuva Tintillä, en ole ennen yhtä veikeää nähnyt :) onnittelut ultrakuulumisista sinulle, SaPalle niinikään ja kaikille muillekin jotka reilun viikon aikana on hyviä uutisia saaneet.

Omaan napaan kuuluu nyt oikein hyvää eli pahoinvointi on jo väistynyt ja voimat on palanneet. Päiväunet tekee mieli ottaa edelleen mut mikäs siinä ;) Kahvi maistuu viikkojen tauon jälkeen ja musta on tullu myös oikea syöppö eli vauva tarvii runsaasti energiaa :D Kasvojen näppylät vaan pahenee, ainoa ikävä asia nyt tässä vaiheessa.. Liikkeitä en odottele vielä ihan hetkeen koska aiemminkin on venynyt vkon 18 tietämille ne etuseinäistukan kanssa.

Koitan tässä palailla ahkerammin linjoille ettei olis niin pihalla, mukavia vapaita lokavauvojen odottajille!

Ä ja pömppis rv 14+4 sekä 3 isoaveljeä

Vierailija
7/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin juuri 3h päiväunilta, ne on ihan tavalliset koska olen niin tautisen väsynyt koko ajana. Pahoinvointi on loppunut jo kuukausi sitten mutta väsymys ja jano jatkuu. Ruokahalu on myös pikkuhiljaa taantunut ja alun ihnokit alkaa pikkuhiljaa jälleen maistua.

Meillä saatiin esikoisesta yhtä hyvä ultrakuva kun (en muista nimim.) tuolla pinon alussa oli. Esikoisesta on ultrakuva albumi koska kävin toistakymmenta kertaa ultrassa.

Milläköhän viikoilla sitä sukupuolta alkais näkymään esikoisesta en yhtään muista enää kuin että ennen rakenneultraa yksityisellä selvisi.

Minä kyllä jo odottelen liikkeitä pikkuhiljaa sillä esikoisesta tutui 13+4 ja oli jo monta päivää miettinyt mitä ne tuntemukset on.

Ainiin kävin keskiviikkona ekassa neuvolassa enkä muista kyllä yhtään kirjoitinko siitä jo tänne. No anteeksi jos kirjoitan uudelleen mutta oli super mukava neuvolatäti ´ja oli hyvin kiinnostunut ja kyseli apljon ja hyvin huomioonottava. Oli myös aidon oloisesti empaattinen lukiessaan esikoisen syntymästä ja loppuraskaudesta epikriisiä kun olivat niin vaikeita ja traumaattisia ja kyseli onko sen vuoksi pelkoja tai huolia. Hemoglobiini oli 128 ja verenpaine 115/75 noussut muutamassa vuodessa hieman. Painoa oli tullut 2kg ja sydänäänet kuului. Sitten kävin verikokeissa ja täällä on se veriseula jonka tulos pitää olla Np-ultrassa mukana. Esikoisen odotuksessa Helsingissä sellaista ei tarjottu.

NO eipä miulla muuta, hyvää vointia kaikille

Pepsi rv 12+0

Vierailija
8/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt menny piiitkä aika, etten ole ehtinyt palstailemaan. Ensin oli viikon vieraita ja nyt olen koettanut keskittyä opiskeluihin. Äsken luin muutamalta viime päivältä kuulumisianne. On tosi mukava lueskella, minkälaisissa tunnelmissa muut menee - tietää, että onko itse oikeilla jäljillä :)

Minulla tosiaan np-ultrasta aikaa jo melkein kaksi viikkoa ja en tahdo uskoa, että tässä pitää malttaa kuukausikaupalla odottaa seuraavaan varmistukseen. Kirjoittelitte noista liikkeistä - voi, kunpa itselläkin tuntuisi pian! En kuitenkaan uskalla elätellä vielä toiveita.

Maha on kasvanut. Ruokaa pitää muistaa syödä parin tunnin välein, mutta lämmin ruoka ei tahdo maistua (joku muukin kirjoitteli). Tällä hetkellä suosikkivälipalana on ruisleipä, jonka päälle sinappia ja juustoa, njam. Makeat herkut ei edelleenkään maistu ylihyviltä, joten koetan olla syömättä niitä, kun ei kerran pakko ole. Painoa on tullut raskauden alusta kilo - vähän huolettaa, että pitäisikö sitä tulla enemmän jo tähän vaiheeseen??!! Pahoinvointi on vähän helpottamaan päin. Tänään olen selvinnyt pelkillä aamuyökinnöillä. Muutenkin yleensä päivä on mennyt parilla kunnon oksulla. Jospa se tästä helpottaa. Mahaa on nyt muutamana iltapäivänä väännellyt ikävästi - en oikein tiedä, mitä se on. Ummetusta minulla ei ole koskaan ollut, joten en tiedä, voisiko olla sitä.

Tässä päivitykset meikäläisen tilanteesta. Hyviä vointeja ja ihania mahankasvatushetkiä jokaiselle. Ja Hyvää Pääsiäistä!

t. Fudgis 12+5

Vierailija
9/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä piti antaa kiitosta, että olette laittaneet tuohon uuden pinon alkuun linkin edellisiin keskusteluihin. Helpottaa kummasti - kiitos!

Vierailija
10/14 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yövuorossa ja mie en malta käydä nukkumaan.. No, täytyy ny ainaki idols-tulos katsoa. ;)

Fudgis: painosta sen verran, että älä huolehdi, jos ei paino paljon vielä nouse. Ymmärtääkseni se on raskauden puoliväliin saakka vain hyvä, jos ei hirveesti nousis. Sitten myöhemmin vasta alkaa paino nousta kunnolla, kun sikiö alkaa kasvamaan oikein vauhdilla. Oliskohan se noin 0,5 kg viikossa semmonen keskivertovauhti, mitä paino sitten nousee (siitä puolivälistä eteenpäin).

Mulla itsellä tuli ekasta yhteensä 17 kg (enemmänki olis tullu, jos muksu olis pysyny kyydissä loppuun asti, mut synty 1,5 kk etuajassa). Noin 7 kg tuli hankittua heti raskauden alkupuolella (ja näyttää niitä tälläkin kertaa kertyvän) ja ne oli selkeesti sitä ylimääräistä, koska niitä mie sit sulattelin puolisen vuotta synnytyksen jälkeen pois.

Jaa-a, josko sitä siirtyis telkkarin ääreen. Syömään mansikoita! :)

sapa

Vierailija
11/14 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy laittaa muutama sana, että päästään pois kolmossivun tytöistä. Tultiin eilen anoppilasta pääsiäisreissusta ja nyt yritetään vaihteeksi laittaa kotia kuntoon, siis siivota ja sisustaa. Väsymys vähän haittaa, täytyy varmaan käydä tarkistuttaa hemoglobiini ja jos se on normaali niin tutkia ettei ole jäänyt flunssasta mitään piileviä tulehduksia. Muuten olo ollut ok, mitä nyt kohtu on vähän supistellut.

Joku oli saanut tosi ihanan ultrakuvan, tota olis kiva näyttää lapsille. Meidän kuvat on sellaset, ettei lapset niistä mitään tajuu. No pääsiasia tietysti että kaikki oli ultrassa ok. Meidän neljävuotias neiti nimesi muuten vauvan auringoksi. On neiti ollut innoissaan kun sai tietää vauvasta, poitsu 2,5 v. ei tunnu paljon asiaa ymmärtävän.

Nyt taas hommiin. Hyviä vointeja kaikille!

Luhtavilla

Vierailija
12/14 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska ultrakuva toden totta;)

Täällä alkaa jännitys kohoamaan ennen ensi torstain ultraa. Välillä olen sitä mieltä, että maha on kasvanut ja välillä sitä mieltä, että ei, ja että ei siellä mitään elämää ole, mutta sen sitten näkee ensi torstaina...

Mukavaa uutta viikkoa kaikille.

AJL 11+3

Vierailija
13/14 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen alkaa olla ohitse. Kylläpä olikin hulinaa. Appivanhemmat lähtivät aamupäivällä takaisin kotiinsa ja joka päivälle oli jonkunlaista menoa ja meininkiä. Näki kyllä esikoisestakin välillä, että alkoi tyttö käydä ylikierroksilla. Oli kuitenkin kiva pääsiäinen perhepiirissä.

).( Pahoinvointi ei ole vieläkään hellittänyt, alan kohta heittää toivoni sen loppumisesta....

Pitkäperjantaiaamuna heräsin ihan selkeisiin pieniin potkaisuihin :-D Ihan nousi hymy huulille kun niin selkeitä olivat. Olen ihan varma, etteivät olleet mitään suolituntemuksia. Siellä se pikkuinen ilmoittelee itsestään :-)

Nyt pitää lähteä ystäväperheen luokse ihmettelemään uutta elämää,

hyvät voinnit!

Ykä 14+2

Vierailija
14/14 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa oikein mukavaa pääsiäistä ja onnitteluja positiivisia uutisia saaneille utrassa käyneille.

Meilläkin se koitiin viime viikolla ja kaikki oli kunnossa, pituutta 5,6cm. Me saatiin kanssa oikein hyviä kuvia, oli melkoinen vauhti vatsassa päällä.

Sapa tossa juttelikin jo rakenneultrasta. Me varattiin Hemoon Posalle rv 20:ksi 4D ultra. Tulehaan sitten tsekattua kaikki jos olisi sitten varmepi olokin ;)

Mulla kanssa on tuntunut sellaista kuplimista vatsassa välillä mitä usein kuvataan ensimmäiseksi potkuiksi. Tiedä sitten mutta sellaista kuitenkin kuuluu. Ja mies on useana iltana kunnellut samanlaisia ääniä korvalla ja väittänyt, ettei se ole suoliston ääntä vaan jatkuvaa kuplimista....

Oma vointi alkaa olemaan kohdallaan. Kahvi ei kylläkään maistu enää vaan olen siirtynyt teehen (mikä närästyksen kannalta on kyllä fiksumpi..). Pääsisenä olen jo päässyt liikkeelle ulos, mitä ei ole tapahtunut sitten 5 viikoon. Ensi viikolla pääsee jo salillekin. Jee. Huomaa selvästi, että se kyllä vaikuttaa turvotuksiin huomattavasti.

Mutta jottei romania tulisi niin oikein mukavaa loppu pääsiöistä kanssa sisarille ja vointeja!

Katarina ja Ritu 12+loppurippeet