Miksi maksamme veroja jos emme saa vanhuksina terveyspalveluja?! Tai työttöminä turvaa?
Mihin kaikki rahat ovat menneet Orpon hallituksen aikana? Yritysten veroparatiiseihin vai ukrainalaisille? OMA KANSA ENSIN!
Kommentit (272)
Verovaroilla tuetaan koko ajan julkista taloutta, koulutusta, terveydenhuolto ja infraa.
Kyllähän työttömät saavat tukea. Mitä tukea työttömille vielä kaipaat? Itsekin olen työtön. Vanhustenhoito on huonolla tasolla johtuen ikäjakautumasta eli vanhuksia on suhteessa paljon väestössä ja yhä pienemmän määrän työllisiä pitää verorahoillaan kannatella mm. yhä isompaa määrää vanhuksia. Tästähän varoitetiin jo kymmeniä vuosia sitten.
Elintason noudu vuosikymnenien ajan on tuonut paljon hyvää, mutta sen ylläpitäminen on valtiolle kallista.
Sosialistit kuvittelevat että yhteiskunnan kuuluu maksaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä muut pääse hoitoon kuin eläkeläiset. Ja ne riesakkeet tukkii joka paikan.
Jopa uimahallit.
Miksi suomessa ei saa eutanasiaa?
"Irtisanomisten helpottamista kaavaillaan myös virkasuhteisiin."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/irtisanomisten-helpottamista-kaavailla…
Sääli että Sarasvuon verokapinalla oli niin onneton ajoitus, nyt sellaiselle olisi aihetta kun valtio sumeilematta rikkoo palvelulupaustaan kansalle.
Hulluinta on se, että meillä on maailman korkeimpia veroasteita, mutta se ei riitä mihinkään, budjetti toistakymmentä miljardia silti alijäämäinen. Kaiken maailman tutkimuslaitoksia tässä maasa riittää, mutta yksikään ei le kertonut miten tästä umpikujasta päästään, tasapuolisesti ilman ideologisia painotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen minä joutunut käyttämään julkista terveydenhoitoa, vaikka on työterveys. Työterveys on meillä aika rajattu eikä yleislääkärin tietotaito enää riittänyt. Ei kuitenkaan suostunut kirjoittamaan lähetettä erikoislääkärille, koska työnantajani voisi rajata tutkimuksia vielä enemmän. No onneksi HUSin erikoislääkäri oli osaava.
Meillä edellisessä työpaikassa työterveyslääkäri kirjoitti aina lähetteen HUS:lle. Kuulema mielummin tutkimukset veronmaksajien kuin työnantajan piikkiin. No ehkei myöskään sopimuksessa ollut erikoislääkrin tutkimuksia työterveydessä.
Jos katsotaan hillotolppalaisten pankkitileille niin hallituskausi on mennyt varsin mukavasti ja vielä on aikaa jäljellä.
Tätähän kokoomus ajaa takaa. USAn mallia. Jokainen on vastuussa itsestään. Tervemenoa yhteiskuntarauha.
Kohta osa asuu muurien takana ja osa kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen minä joutunut käyttämään julkista terveydenhoitoa, vaikka on työterveys. Työterveys on meillä aika rajattu eikä yleislääkärin tietotaito enää riittänyt. Ei kuitenkaan suostunut kirjoittamaan lähetettä erikoislääkärille, koska työnantajani voisi rajata tutkimuksia vielä enemmän. No onneksi HUSin erikoislääkäri oli osaava.
Sama kokemus minulla.
Ennen olin ylpeästi työelämässä, enää en.
Ennen vain menin terveyskeskukseen ja pääsin nopeasti vastaanotolle, eikä jonoja pahemmin näkynyt. Nykyään kysytään monessa paikassa onko vakuutusta.
"Eduskunta hyväksyi potkulain"
Joko rahaa painetaan suoraan tai vero? Mutta hyvä ihminen osaisi olla tasapuolinen, ei puutetta.
Naisten logiikka: verovaroja ei käytetä mihinkään muuhun kuin soteen. 🤦🏻
Tämä ongelma on jo käsillä. Koulut ja terveydenhoito ovat kuralla nyt. Ei tarvitse odottaa eläkepäiville. Juuri muuten vapautettiin vanhuksen kymmenkertaisella lääkeannoksella tappaneet lääkäri ja hoitaja tuomiolta.
Sellaisen maan saa maailman korkeimmilla veroilla tänään Suomessa.