Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua että poltan tuoksukynttilöitä

Vierailija
24.08.2025 |

Menee kohta hermot kun koko ajan hän on valittamassa, että kynttilä palaa. Se tuo tunnelmaa ja laventelikynttilän tuoksu on melko lievä. En ymmärrä tätä valittamista nyt kyllä yhtään.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on hirveä löyhkä. 

Armahda häntä ja anna hengittää puhdasta ilmaa.

Vierailija
22/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua haistella kiinalaisia myrkkyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisulynttilät ovat ihan vihoviimeistä paskaa 

Vierailija
25/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on elokuu. Kai voisit rajoittaa nynttilät joulukuuhun, jos toista haittaa?

Vierailija
26/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi ryhtyä parisuhteeseen toisen tuoksuja rakastavan naisen tai sellaisen miehen kanssa, jolla ei ole hajuaistia oikeastaan ollenkaan.

Mikrohiukkasia tulee kaikista palavista kynttilöistä. Sen tietävät kaikki, joilla on jostakin syystä joku ilmaa suodattava laite kodissaan.

Vierailija
27/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksukynttilöistä leviää ilmaan mikrohiukkasia joiden karsinogeenit vastaavat tupakansavun haitallisuutta.

Itse en pysty enää polttamaan kynttilöitä, saan päänsärkyä. Harmittaa, koska käyttäisin tuoksulamppua mielelläni.

Lavendelin haju kyllä on aika pistävä.

Ap varmaan provoilee, mutta samalla osoittaa tuon naisen ylivallan nykyään. Mitään mitä mies sanoo, ei voi nainen ottaa vakavasti. Nainen ei kuuntele. t. nainen 69 v.

Höpsis.

Mutta nykyään tosiaan melkein mikä vaan on terveydelle haitallista.

Poltan kynttilää vain pimeinä kuukausina. Ne ovat tuoksuttomia, mutta nekin ovat terveydelle vaarallisia. Poltan yhden kynttilän kerrallaan ja yleensä vain, kun olen kotona yksin.

Pitäisi käyttää led-kynttilöitä, mutta en pidä niistä.

N63

Vierailija
28/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksukynttilöiden haju on hirvittävä. Ymmärrän miestäsi. Älä kiduta niillä ketään. N54

Vierailija
29/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kynttilää polttaa, ilmaan vapautuu terveydelle haitallisia pienhiukkasia, nokea ja PAH-yhdisteitä eli polysyklisiä aromaattisia hiilivetyjä. Vastaavanlaisia orgaanisia yhdisteitä tuottavat esimerkiksi autoilu, metsäpalot, tulivuoren purkaukset, puun pienpoltto tai tupakointi.

Erilaisten haitallisten hiukkasten ja yhdisteiden pitoisuudet voivat nousta hetkellisesti korkeiksi, koska päästöt vapautuvat suoraan hengitysilmaan, sanoo Hengitysliiton sisäilma-asiantuntija Kirsi Säkkinen.

Tyypillisesti kynttilän polttaminen aiheuttaa nuhan, yskän ja limaisuuden kaltaisia ärsytysoireita. Se voi myös lisätä riskiä sairastua hengitystieinfektioihin. Suuri määrä kynttilöitä voi saada kenen tahansa nenän vuotamaan.

Jotkut sanovat, että jos kynttilöitä polttaa oikein paljon asunnossa, siitä aiheutuvia haittoja voisi verrata passiiviseen tupakointiin, Ijäs sanoo.

Lue lisää

https://kotiliesi.fi/hyvinvointi/kynttiloiden-terveyshaitat/

Vierailija
30/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksukynttilöiden haju on hirvittävä. Ymmärrän miestäsi. Älä kiduta niillä ketään. N54

Niin ja se haju tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin.Kun käy kylässä jossa kynttilät palavat joutuu laittamaan kaikki päällä olevat vaatteet pyykkiin.  Mun kaveri polttaa tuoksukynttilöitä siitäkin huolimatta että ne aiheuttavat jopa perheenjäsenille päänsärkyä.

Vierailija
31/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luopuisin miehestä. Ei hän väärässä ole, ja minäkin tiedostan kynttilänpolton haitallisuuden. Minulle ne tuo silti enemmän iloa kuin yksikään mies.

Vierailija
32/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan mielelläni sisällä kynttilöitä, mutta en ikinä niitä tuoksujuttuja.  Ne lemuaa kamalalle.  Mikään ruusuntuoksuiseksi väitetty kynttilä ei tuoksu ruusulle eikä laventelikynttilä laventelille, vaan kemikaalille.

Jotenkin nämä nykyisin kaupassa myytävät kynttilät, siis ihan tuoksuttomatkin, ei ole enää sellaisia kuin ennen.  Kaikki valmistetaan jossain halpamaassa ja palaa epätasaisesti, liekistä oikein näkyy kuinka siitä lähtee mustaa nokea.  Ennen kynttilät ei olleet niin halpoja kuin nyt ja ne paloi tasaisesti ja kauniisti.

Vaikka olisi kotimaassakin  - ehkä - valmistettu, niin aineet ei ole enää samat kuin ennen. Jotain niille on tapahtunut. 

Havin kynttilät oli vielä joskus 70-luvulla laadukkaita.  Sitten niillekin tapahtui jotain ja nyt en enää tiedä onko niitä myynnissäkään enää.  On tullut niin paljon krääsäkynttilöitä tilalle. 

Vierailija
33/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luopuisin miehestä. Ei hän väärässä ole, ja minäkin tiedostan kynttilänpolton haitallisuuden. Minulle ne tuo silti enemmän iloa kuin yksikään mies.

Kynttilähän on tunnetusti perinteinen miehenkorvike.

Vierailija
34/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kemikaalialtistunut ja kynttilät aiheuttavat samanlaisia oireita kuin se etyyliheksanoli, jolle työpaikallani koulussa altistuin, (tahallisen rakennusvirheen takia).

Ei siis mitään höpsis, koska ihmiset ovat erilaisia ja niillä on erilaisia terveyshistorioita.

Tuoksukynttilät  varmaan on oikea kemikaalipommi. Itse käytän hajuttomia pesuaineitakin.

Samaa mieltä siitä, että ledit ei ole mitään. Minua harmittaa että en voi polttaa tuoksulampussa kynttilää, siis tuikkua. Soijatuikut on kalliita eikä niitä useinkaan edes ole saatavilla.

Keskustelu harhautui kauas ap:n miehen kelvottomuudesta, sori off-topic. t. nainen 68 v

Vierailija
35/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kuuluu olla mieliksi miehellesi, eikä poltella mitään tuoksukynttilöitä, kun hän kerran kieltää. Tottele, kun sanotaan ja opi olemaan.

Vierailija
36/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Paltrow-tyylisiä vaginantuoksuisia kynttilöitä?

Vierailija
37/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies.

Niinpä.  Eukkonsa haluaa ilmeisesti keuhkosyövän.

Vierailija
38/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynttilähän on tunnetusti perinteinen miehenkorvike.

Ilmankos niitä tehdään nunnaluostareissa.

Vierailija
39/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se haju ottaa päähän., tuleeko miehelle esim päänsärkyä?

Vierailija
40/61 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näin on, mitä tekee miehellä jos voi poltella kynttilöitä 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi