Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kamala ystävä, jos olen aidosti huolissani ystäväni "some-vauvasta"?

Vierailija
23.08.2025 |

Minulla on todella läheinen ystävä, kutsutaan häntä 'Lauraksi', jolla on samanikäinen vauva kuin minulla. Vauvan syntymän jälkeen Lauran henkilökohtainen Instagram-tili on muuttunut täysipäiväiseksi 'äitivaikuttaja'-tiliksi.

Aluksi se oli ihan söpöä, mutta viime aikoina olen alkanut tuntea oloni todella vaivaantuneeksi. Esimerkkejä:

Jatkuvia postauksia vauvasta brändivaatteissa, joissa on merkintä #gifted.

Hyvin intiimien yksityiskohtien, kuten pottaharjoittelun vaikeuksien ja unitaantumien, jakamista 'sitoutumisen' toivossa.

Hiljattain hän julkaisi videon, jossa lapsi saa raivokohtauksen, kuvatekstillä 'uhmaikä on täällä', ja video sai tuhansia tykkäyksiä.

Laura mainitsi, että hän harkitsee työnsä lopettamista, koska tili alkaa olla jo tuottoisa.

Rakastan Lauraa todella paljon, mutta minulle tulee tästä kaikesta paha olo. Olen huolissani lapsen yksityisyydestä ja siitä, mitä tapahtuu, kun hän kasvaa ja löytää tämän kaiken netistä. Kun yritin varovasti ottaa asian puheeksi, Laura suuttui ja sanoi minun olevan 'vain kateellinen'.

En halua menettää ystävääni, mutta en voi katsoa tätä sivusta. Milloin ystävän velvollisuus on puuttua, vaikka toinen suuttuisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastat häntä todella paljon? 

Vierailija
2/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei kuulu sen perheen asiat. Huolehdi omasta penskastasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu?

Vierailija
4/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö taas

Vierailija
5/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu. Käyttää lasta työntekijänä,rahat kuuluu lapselle.

Vierailija
6/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on niin väärin ja sit hehkutetaan äitiyttä elämäntehtävänä vaikka äitin kuuluisi suojella lapsen yksityisyyttä