Olen 20v elänyt ilman, että olisin maksanut yhdestäkään uutisesta,elokuvasta, tietokoneohjelmasta, musiikkikappaleesta tai edes internetistä
Puhutaan useista kymmenistä tuhansista euroista rahaa, jotka ovat löytäneet parempia käyttökohteita.
Kommentit (27)
Kyllä se siitä kun äitisi heittää sut ulos ja joudut itse laskusi maksamaan. 20-vuotiaista harva enää asuu kotona muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli lasket rahassa? Minä olen ainoastaan käynyt leffateatterissa joskus, mutta en tee siitä aloituksia.
Lähinnä herättelen ihmisiä miettimään, että onko siinä netflix, apple music, hs-tilauksissa yms järkeä jos raha on tärkeää.
Jos kokee niiden tuottavan iloa, mikäs siinä... Mutta samalla rahalla voisi saada vielä enemmän iloa jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lasket rahassa? Minä olen ainoastaan käynyt leffateatterissa joskus, mutta en tee siitä aloituksia.
Lähinnä herättelen ihmisiä miettimään, että onko siinä netflix, apple music, hs-tilauksissa yms järkeä jos raha on tärkeää.
Jos kokee niiden tuottavan iloa, mikäs siinä... Mutta samalla rahalla voisi saada vielä enemmän iloa jossain muualla.
Juuri näin. En koskaan ole noista palveluista maksanut. Niillä rahoilla olen tehnyt hulppeita ulkomaan matkoja ja tulen tekemään jatkossakin.
En tajunnutkaan kuinka harvinaista tämä on nykyään kommenttien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Niin siiso letko varastanut näitä vai lokkeillut?
Sehän on tietysti ihan ok elää ilman palveluita. Mutta se että varastat toisten työtä ja resursseja on eri asia.
On hieman eri asia varastaa auto toisen pihasta kuin käyttää laitetta sen kloonamiseen. Useinkaan elokuvia ei tarvitse varastaa, vaan ne voi kopioida. Kopiointi ei riko lakia vaan levittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Naapuriko on jakanut wifi salasanan vai miten oot hoitanut?
Miksi pitää heti olettaa että käyttää naapurin wifiä? Taloyhtiöllä voi olla ilmainen netti, yliopistoalueilla on ilmainen netti, joissain kaupungeissa on ilmainen netti koko keskustan alueella jne. Ja mihin ihmeeseen sitä nettiä nyt joka päivä tarvitsee. Viitenä työpäivänä viikossa + työpuhelin voi riittää ihan hyvin.
Nyt kun aloin itsekin miettimään, niin olenkohan itsekään maksanut netistä vuoden 2020 jälkeen. En ole ihan varma. Tietty taloyhtiön netin periaatteessa maksan vastikkeissa mutta se olisi sama hinta vaikken koko nettiä ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. En koskaan ole noista palveluista maksanut. Niillä rahoilla olen tehnyt hulppeita ulkomaan matkoja ja tulen tekemään jatkossakin.
En tajunnutkaan kuinka harvinaista tämä on nykyään kommenttien perusteella.
Meillä maksaa taloyhtiön netti joyain 2e/kk. Puhelinliityymät netillä maksavat jotain 7e/kk. Ilmaisia striimauspalveluita löytyy pilvin pimein. En kyllä tuolla 9e x 12 saa tehtyä mitä hulppeita ulkomaan matkoja.
No mies maksaa mun puhelinliittymän, Hesarin ja Netflixin joten lasketaanko...?
(minä taas maksan vakuutuksia, sähkölaskun yms)