Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies hyväksikäyttää hypomaanista shoppailuhimoani

Vierailija
22.08.2025 |

Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Vaikka lääkitys on ok, välillä isojen elämänmuutosten yhteydessä mieliala keikahtaa joko ylös tai alas, hypomanian tai masennuksen puolelle. 

Viimeksi kun mulla muutama vuosi sitten oli hypomania, kulutin paljon rahaa. Ei mitään superälytöntä, en ostanut purjevenettä tai loppuelämäksi paahtolaipää tai merkkituotteita joihin ei ole varaa, mutta kuitenkin tarpeettomia vaatteita ja pidin yleellisiä juhlia jne. Mies oli ihana ja hillitsi rahankäyttöäni. Monta kertaa päivässä kysyi että enkai shoppaile, ja lääkärin kanssa jutteli keinoista rauhoitella minua. Hän oli ihana ja ymmärtäväinen.

Mutta nyt! Muutimme juuri uuteen asuntoon ja taas, elämänmuutos keikautti mielialan vähän yli. Asunnon sistushalu on suuri ja rahaa voisin laittaa menemään vaikka kuinka. Ennakkoon oltiin sovittu mitä ostetaan nyt ja mitä "sitten joskus" paremmalla ajalla.

Toisin kuin ennen, nyt mies ei mitenkään koita pidätellä osteluitani, päin vastoin. Jos mainitsenkin uudesta sängystä tai verhoista tai ruokapöydästä, hän yllyttää ostamaan heti, ettei vaan ehdi loppua tai tarjous mene ohi. Ja minähän tietysti ostan, "mä tän haluan ostaa nii jos mä nyt otan, sun ei tarvi osallistua tähän!".

Tajusin vasta tänään mitä hän tekee. Ärsyttävää. Moraalisesti mielestäni arveluttavaa. Jätänkö sian?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla