Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko saad lapsen puhelimennäytön hajottua korvausta kotivakuutuksestani, vaikka lapsi asuu isällään?

Vierailija
22.08.2025 |

Olen kuitenkin ostanut puhelimen. Se on pari vuotta vanha ja maksoi yli tonnin. Olin hankkinut siihen sellaisen panssarilasin, jonka luvattiin kestävän ikuisesti, no, sehän irtosi jo ajat sitten enkä ole saanut aikaiseksi mennä laitattamaan uutta (yli 50km päässä, suuntaan, jonne on harvoin asiaa ja se prkl:n kuitti unohtuu joka kerta). Se kesti silti hyvin kun siinä oli sellaiset lompakkokuoret, mutta kun lapsi vaihtoi ne kirkkaaseen takakanteen, niin sit kävi näin :( Syytän siis osin itseäni, kun en hoitanut sitä näyttöasiaa kuntoon. 

Isän vakuutuksesta en vielä tiedä, onko laaja, siksi mietin. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvi vakuutusyhtiölle tehdä tiliä lapsen asumisjärjestelyistä ja missä se puhelin on rikki mennyt. Jos sulla on laaja vakuutus ja lapsen puhelin on rikkoontunut, se korvataan. Ei se rikki menon tarvitse kotona tapahtua, jotta se korvataan. Puhelin voi vaikka kadulla tai koulussa pudota ja mennä rikki ja vakuutus korvaa. Sun ostama puhelinhan se on, joten korvaus sun vakuutuksesta

Lisään, että toki kuitti pitää olla tallessa

Mulla on kotivakuutus ja lasten terveysvakuutukset olleet parikymmentä vuotta, korvauksia haettu ja saatu kymmenien tuhansien edestä vuosien mittaan.

Yhden kerran olen kuittia tarvinnut ja sekin oli arvokkaan kilpafillarin Varkaus tapauksessa arvon määrittelyyn, kun oli ulkomailta tilattu yksittäistilattu munamankeli eikä vakuutusyhtiö muuten osannut arvioida sen hintaa.

Kaikissa muissa tapauksissa on sanottu "säilytä kuitti, pyydämme tarvittaessa", mutta koskaan ei ole pyydetty.

Vierailija
22/28 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä tulee ensin poliisikuulustelu.  Mullekkin tuli kun kello putosi järveen, melko uusi suht kallis.  Kuulustelun jälkeen viikko niin sain rahat tilille kokonaan.  Vakuutus oli kelloliikkeen kautta, vuosi ilman mitään omavastuuta.

Itsekin jouduin poliisikuulusteluihin, kun suht kallis, uusi polkupyöräni katosi. Vakuutus oli ihan vakuutusyhtiön kautta ilman omavastuuta ja rahat tulivat samoin viikko kuulustelun jälkeen. Melko naivia luulla, että tuollainen kuulustelu jotenkin pelottaisi kertomaan petoksesta.

Tiesin toki mitä pyörälle oli käynyt. Myin pyörän hyvälle ystävälle, joka asuu toisella puolella Suomea.

Mä mietin sitä vain, että kiva jos ne jotenkin koittaa kyselemällä selvittää, että olihan se mun puhelin. Kun en tiedä niiden ominaisuuksista tms.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se lapsi sen lasin sai rikki? Panssarilasin? Eikö vakuutusyhtiö muka kysy tätä?

Jos rikkoontuminen aiheutuu huolimattomasta käsittelystä, vakuutus ei korvaa. 

Vierailija
24/28 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten se lapsi sen lasin sai rikki? Panssarilasin? Eikö vakuutusyhtiö muka kysy tätä?

Puhelin voi keneltä tahansa pudota ja mennä rikki. Sitä ei katsota huolimattomaksi käsittelyksi. Ainakin meillä on vakuutus, joka korvaa, jos jokin laite vahingossa putoaa ja menee rikki. Jos vaikka istun vahingossa silmälasien päälle ja ne menevät rikki, vakuutus korvaa omavastuun ylittävän osuuden.

Vierailija
25/28 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä oli se normaali näyttö. En tiedä, en ollut paikalla, mutta sanoi, että se osui laatikon kulmaan kun irrotti laturista. Voin vielä kysyä, että nyt ei kaunistelu auta, kun yhtiö voi epäillä vilpiksi, mutta ei siis mitään syytä epäillä, että ois tahallaan rikkonut. 

Vierailija
26/28 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä tulee ensin poliisikuulustelu.  Mullekkin tuli kun kello putosi järveen, melko uusi suht kallis.  Kuulustelun jälkeen viikko niin sain rahat tilille kokonaan.  Vakuutus oli kelloliikkeen kautta, vuosi ilman mitään omavastuuta.

Itsekin jouduin poliisikuulusteluihin, kun suht kallis, uusi polkupyöräni katosi. Vakuutus oli ihan vakuutusyhtiön kautta ilman omavastuuta ja rahat tulivat samoin viikko kuulustelun jälkeen. Melko naivia luulla, että tuollainen kuulustelu jotenkin pelottaisi kertomaan petoksesta.

Tiesin toki mitä pyörälle oli käynyt. Myin pyörän hyvälle ystävälle, joka asuu toisella puolella Suomea.

Eli teit vakuutuspetoksen. Tuollaisesta, kun jää kiinni tai jää epäilys asiasta, jäljet ovat pitkät. Minulla on onneksi rahaa ostaa pyörä kaupasta eikä tarvitse tehdä rikoksia.

Vierailija
27/28 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä oli se normaali näyttö. En tiedä, en ollut paikalla, mutta sanoi, että se osui laatikon kulmaan kun irrotti laturista. Voin vielä kysyä, että nyt ei kaunistelu auta, kun yhtiö voi epäillä vilpiksi, mutta ei siis mitään syytä epäillä, että ois tahallaan rikkonut. 

Ja tosiaan laaja kotivakuutus korvaa, jos kyseessä on yllättäen sattuva vahinko, mikä tämä kyllä oli.

Ap

Vierailija
28/28 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teit vakuutuspetoksen. Tuollaisesta, kun jää kiinni tai jää epäilys asiasta, jäljet ovat pitkät. Minulla on onneksi rahaa ostaa pyörä kaupasta eikä tarvitse tehdä rikoksia.

En ole kertaakaan jäänyt kiinni. Eikä niistä kyllä jääkään, jos ei ihan pölvästi ole. Kyllä minullakin rahaa olisi, sain aikoinani 10 bitcoinia, joista vielä 2,205 lunastamattakin.