Apua! 130 000 asuntolainaa jäljellä
Kommentit (12)
Selvität pankista, voiko lainan maksuerää muuttaa suuremmaksi verkkopankissa. Jos ei voi, niin kysy miten ylimääräisiä lyhennyksiä voi tehdä.
Nordeassa on helppo muuttaa maksuerää verkkopankissa, mutta eri pankeilla on erilaiset systeemit.
Ihan itse menit ja vaadit asuntolainaa ja sait ja nyt huudat apua.
Oletko ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Selvität pankista, voiko lainan maksuerää muuttaa suuremmaksi verkkopankissa. Jos ei voi, niin kysy miten ylimääräisiä lyhennyksiä voi tehdä.
Nordeassa on helppo muuttaa maksuerää verkkopankissa, mutta eri pankeilla on erilaiset systeemit.
Ei sitä sieltä pankista tarvitse kysellä, ihan verkkopankista löytyy ohjeet. Jos ei ole ostanut mitään korkosuojauspuljauksia niin lainaa saa lain mukaan lyhentää ylimääräisillä lyhennyksillä ilman kustannuksia.
Masentuisin ja myisin asunnon. 27 vuotta sitten 23 vuotiaana päätin etten ota asuntolainaa vaan alan säästämään asuntoon rahaa. Ostin 40 vuotiaana ekan asuntoni ilman lainaa ja säästöön jäi rahaa yli 100000 euroa. On kyllä hyvä tilanne ja olen ollut onnekas koska on ollut aina töitä.
Me maksettiin neljässä vuodessa 150t€ asuntolaina pois. Maksat vaan isompia summia niin pienenee nopeesti ja säästät koroissa.
Vierailija kirjoitti:
Masentuisin ja myisin asunnon. 27 vuotta sitten 23 vuotiaana päätin etten ota asuntolainaa vaan alan säästämään asuntoon rahaa. Ostin 40 vuotiaana ekan asuntoni ilman lainaa ja säästöön jäi rahaa yli 100000 euroa. On kyllä hyvä tilanne ja olen ollut onnekas koska on ollut aina töitä.
Asuitko veneen alla vai äitimuorin pihamökissä 40-vuotiaaksi?
minä nopeutin maksamista siten että maksoin vain minimit mitä sovin pankin kanssa ja SIJOITIN ylimääräisen. Sitten sijoitusten voittoilla ja pääomilla maksoin asuntolainan kerralla pois kun siltä tuntui.
Näin sain 350 000 euron asuntolainan maksettua 8 vuodessa.
Dokaa vähemmän.