Hääilmoittautumisten perään kyseleminen
Te, jotka olette juhlineet jo häitänne, jouduitteko kyselemään paljon ilmoittautumisten perään? Meillä ilmoittautuminen loppui jo ajat sitten ja osasta ei ole kuulunut edelleenkään mitään.
Jotenkin äärimmäisen turhauttavaa, kun järjestät vaivalla ja rahalla juhlia, ja vieraat ei jaksa edes ilmoittaa tulevatko paikalle. Tiedän etten ole ainoa, tämä tuntuu olevan nykyisin todella yleistä. Ylipäätään semmoinen asenne, että raahaudutaan paikalle jos jaksetaan tai parempaa tekemistä ei ole näköpiirissä.
Ja ennenkun joku sanoo että olisi pitänyt valita vieraat paremmin, niin olen samaa mieltä. Joltakulta voi unohtua, mutta totuushan on se että jos asia on jollekin tärkeä, sen kyllä muistaa hoitaa. Kohtalotovereita?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva nähdä, että kohtalontovereita löytyy, eikä koske pelkästään meitä!
Apua, toivottavasti kukaan ei ilmoittamatta pamahda paikalle. Itse en ainakaan ajatellut varata yhtään ylimääräistä paikkaa niitä varten, jotka ei ole vastanneet. :D Enkä järkkäämään enää myöhemmin cateringin kanssa ruokaa mattimyöhäsille.
Ja kutsut on lähetetty sähköisesti, joten kaikki on varmasti menneet perille.
-ap
Varmasti? Jos olisit kutsunut Äitini jolla ei ole tietsikkaa eikä kännykkää niin mitenhän olisi kutsu tullut perille? Samoten veljellä ei ole konetta vain luuri mutta vammaisena ei osaa lukea tekstiviestejä. Joten älä puhu paskaa!!!
En kutsunutkaan sinun äitiäsi tai veljeäsi häihimme, joten tämän ei pitäisi olla ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsu on tullut kauan sitten ja pitää xxx päviään mennessä ilmoittautua, on se helposti ei niin läheisiltä unohtunut. Mulla ainakin kaikki mikä ei ole jääkaapin ovessa tai heti heidettuna saattaa unohtua. Jos ei ole kutsun tullessa vielä ollut varmaa pääseekö paikalle tai millä kokoonpanolla niin vastaus jää odottamaan myöhemmäksi.
Oletan että teidän läheiset on kuitenkin vastannut?
Kyllä muidenkin ilmoittautumiset ovat aivan yhtä tärkeitä. Muillekin vieraille varataan ruokaa, eikä vain läheisille. Sitä varten niitä päälukuja tarvitaan!
Kun kutsu tulee laitetaan puhelimen tms. kalenterrin ylös viimeinen ilmoittautumispäivä ja hälytyksen kanssa! Sitten tietää paremmin ja vastaa.
Anteeksi meni tunteisiin, kun veetuttaa tuommoinen typeryys! Ei niitä kutsuja kuitenkaan randomeille lähetetä. Kukin kutsuttu on aivan yhtä tärkeä. Miten surkee itsetunto suomalaisilla onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Itse suljin puhelimen täysin, samoin mies. Kommunikoitiin kaason ja bestmanin välityksellä. Meidän puhelimeen alkoi kilkattamaan viime hetken peruutuksia selittelyineen. Oli siinä muuta mielessä hääpäivänä kuin lukea peruutusviestejä. Valitettavasti peruuttaneiden joukossa oli sukulaisia, jotka oli väen vängällä "pakkokutsuttaneet" myös lastensa seurustelukumppanit mukaan. Sitten koko konkkaronkasta kukaan ei pääsekään, ja ilmoitus oli tullut vihkimisen aikana.
Tollasille pitäis laittaa lasku perään, kuitenkin ruuat heille tilattu ym. Äkillinen sairastuminen on tietenkin eri juttu, mutta tässä ei tainnut olla sairastumisesta kysymys.
Mä ainakin ihan pokkana sitten juhlapaikalla ilmoittaisin niille jotka ei ilmottanu osallistumisestaan mitään, että heille ei ole tarjoilua juhlissa. Sellasta vaan kun luulin että ette tule kun mitään ei kuulunut.
Jos tänään on viimeinen ilmoittautuminen, niin teen soittokierroksen epäselville tapauksille huomenna. Niistä selviää useampi siinä vaiheessa ja aina jää pari kysymysmerkiksi - eli ei tule. "päästiin sittenkin tulemaan" - ylläreitä ei ole koskaan ollut.
Tykkään järkätä juhlia ja aina toimin noin. Oli sitten lasten synttärit, illanistujaiset tai häät.
N52