Hääilmoittautumisten perään kyseleminen
Te, jotka olette juhlineet jo häitänne, jouduitteko kyselemään paljon ilmoittautumisten perään? Meillä ilmoittautuminen loppui jo ajat sitten ja osasta ei ole kuulunut edelleenkään mitään.
Jotenkin äärimmäisen turhauttavaa, kun järjestät vaivalla ja rahalla juhlia, ja vieraat ei jaksa edes ilmoittaa tulevatko paikalle. Tiedän etten ole ainoa, tämä tuntuu olevan nykyisin todella yleistä. Ylipäätään semmoinen asenne, että raahaudutaan paikalle jos jaksetaan tai parempaa tekemistä ei ole näköpiirissä.
Ja ennenkun joku sanoo että olisi pitänyt valita vieraat paremmin, niin olen samaa mieltä. Joltakulta voi unohtua, mutta totuushan on se että jos asia on jollekin tärkeä, sen kyllä muistaa hoitaa. Kohtalotovereita?
Kommentit (45)
Niin ja olivat osa siis silleen "siis tottakai me tullaan, kylhän sun pitäis tietää että tullaan". Ja sit erikoisruokavalioita sai tivata myös perään kun muisteli että jollain oli joku juttu mutta ei muistanut mitä kaikkea.
-21
Meidän häissä oli noin 110 vierasta. Kutsussa pyydettiin ilmoittamaan tiettyyn päivään mennessä, että pääseekö paikalle, vai eikö pääse paikalle. Haluttiin nimenomaan vastaus joka tapauksessa, niin pystyi varmistamaan että kutsu mennyt perille. Lopputulos: häissä oli 13 vierasta joista ei ollut kuulunut mitään. Ei siinä mitään, oli meillä ruokaa tarpeeksi ja tilaakin, ihmettelen vaan mikä ihmisiä vaivaa.
Mitä sitä haaskaa rahaa häihin tai juhlii kun ero kumminkin tulee.
Itse suljin puhelimen täysin, samoin mies. Kommunikoitiin kaason ja bestmanin välityksellä. Meidän puhelimeen alkoi kilkattamaan viime hetken peruutuksia selittelyineen. Oli siinä muuta mielessä hääpäivänä kuin lukea peruutusviestejä. Valitettavasti peruuttaneiden joukossa oli sukulaisia, jotka oli väen vängällä "pakkokutsuttaneet" myös lastensa seurustelukumppanit mukaan. Sitten koko konkkaronkasta kukaan ei pääsekään, ja ilmoitus oli tullut vihkimisen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittautuminen tarkoittaa sitä, että ilmoittaudutaan paikalle. Jos mitään ei ole vastattu, ei olla tulossa.
Tämä kiteyttää nykyihmisten täydellisen välinpitämättömyyden.
Itse tein niin että soitin kaikille ja kysyin tuleeko, onko allergioita ja sillä perusteella tein listan. Lopputulos oli että yksi perui ja kaksi tuli ilman ilmoittautumista. Kaikille riitti ruoka ja paikat.
Kiva nähdä, että kohtalontovereita löytyy, eikä koske pelkästään meitä!
Apua, toivottavasti kukaan ei ilmoittamatta pamahda paikalle. Itse en ainakaan ajatellut varata yhtään ylimääräistä paikkaa niitä varten, jotka ei ole vastanneet. :D Enkä järkkäämään enää myöhemmin cateringin kanssa ruokaa mattimyöhäsille.
Ja kutsut on lähetetty sähköisesti, joten kaikki on varmasti menneet perille.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos hääjuhla on jossain ravintolassa, niin olisi tylyä mutta hyvää koulutusta, jos paikka varsinaisessa juhlapöydässä löytyy vain niille jotka ovat ilmoittautuneet, lopuille järjestyisi tuoli jostain lasten pöydän ja eteisen välistä.
Et tarjoilua heille. Paitsi omalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse suljin puhelimen täysin, samoin mies. Kommunikoitiin kaason ja bestmanin välityksellä. Meidän puhelimeen alkoi kilkattamaan viime hetken peruutuksia selittelyineen. Oli siinä muuta mielessä hääpäivänä kuin lukea peruutusviestejä. Valitettavasti peruuttaneiden joukossa oli sukulaisia, jotka oli väen vängällä "pakkokutsuttaneet" myös lastensa seurustelukumppanit mukaan. Sitten koko konkkaronkasta kukaan ei pääsekään, ja ilmoitus oli tullut vihkimisen aikana.
Törkeää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsu on tullut kauan sitten ja pitää xxx päviään mennessä ilmoittautua, on se helposti ei niin läheisiltä unohtunut. Mulla ainakin kaikki mikä ei ole jääkaapin ovessa tai heti heidettuna saattaa unohtua. Jos ei ole kutsun tullessa vielä ollut varmaa pääseekö paikalle tai millä kokoonpanolla niin vastaus jää odottamaan myöhemmäksi.
Oletan että teidän läheiset on kuitenkin vastannut?
Ihmisillä on yleensä kalenterit, joihin merkitään hoidettavat asiat. Ei kai kukaan muista eikä tartte muistaa monen kuukauden päähän. Eri asia on, jos ei välitä hoitaa asioitaan.
Jos työvuorot saa tietää 2 viikkoa etukäteen niin aika paha ilmoitella ajoissa. Ja kun työvuorot saattavat olla mikä viikonpäivä tahansa niin mahdoton yhtälö koska talo ei anna vapaita, ei edes hautajaisiin. Älkää siis kutsuko pienipalkkasia köyhiä, pääsette helpommalla. Ja ei ne meidän häälahjatkaan kallemmasta päästä ole;)
Hääpaikan ovelle sitten kaaso ja bestman vieraslistan kanssa. Kun siihen tallustaa ilmoittautumatonta sakkia, sanovat kohteliaasti, että valitettavasti teitä ei näy ilmoittautuneissa joten paikkaa ei löydy, hyvää illanjatkoa jossakin muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsu on tullut kauan sitten ja pitää xxx päviään mennessä ilmoittautua, on se helposti ei niin läheisiltä unohtunut. Mulla ainakin kaikki mikä ei ole jääkaapin ovessa tai heti heidettuna saattaa unohtua. Jos ei ole kutsun tullessa vielä ollut varmaa pääseekö paikalle tai millä kokoonpanolla niin vastaus jää odottamaan myöhemmäksi.
Ihmisillä on yleensä kalenterit, joihin merkitään hoidettavat asiat. Ei kai kukaan muista eikä tartte muistaa monen kuukauden päähän. Eri asia on, jos ei välitä hoitaa asioitaan.
Jos työvuorot saa tietää 2 viikkoa etukäteen niin aika paha ilmoitella ajoissa. Ja kun työvuorot saattavat olla mikä viikonpäivä tahansa niin mahdoton yhtälö koska talo ei anna vapaita, ei edes hautajaisiin. Älkää siis kutsuko pienip
Ah mikä marttyyri tas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työvuorot saa tietää 2 viikkoa etukäteen niin aika paha ilmoitella ajoissa. Ja kun työvuorot saattavat olla mikä viikonpäivä tahansa niin mahdoton yhtälö koska talo ei anna vapaita, ei edes hautajaisiin. Älkää siis kutsuko pienip
Mikä on semmoinen työpaikka, joka ei laisinkaan ota huomioon pyyntöä vapaapäivästä (joka on yleensä lauantai), jota on pyydetty esim puoli vuotta etukäteen? Tai millään muulla järjestelyllä ei saa tätä hoidettua, esim pyytämällä etukäteen jotakuta tuuraamaan? Kuulostaa aika nihkeältä työpaikalta. Aika usein se menee niin, että ei jakseta järjestää vapaapäivää/lastenhoitajaa milloin mitäkin ajoissa, ja kun päivä lähestyy havahdutaan tähän ja helpompi vaan perua näihin vedoten.
Stockmann ei anna vapaapäiviä vaikka pyytäisi. Pistin kovaa kovaa vasten ja sain kuin sainkin mahdollisuuden osallistua mummini hautajaisiin mutta sen jälkeen minua kiusattiin ihan urakalla. Loppujen lopuksi otin loparit.
Vierailija kirjoitti:
Stockmann ei anna vapaapäiviä vaikka pyytäisi. Pistin kovaa kovaa vasten ja sain kuin sainkin mahdollisuuden osallistua mummini hautajaisiin mutta sen jälkeen minua kiusattiin ihan urakalla. Loppujen lopuksi otin loparit.
No tommoiseen duuniin ei varmaan kannata muutenkaan jäädä, kuulostaa kauhealta työpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli parikymmentä vuotta sitten Stockalla töissä ja ei päässyt siskonsa yo-juhliin, kun ei saanut vapaata. Juhlat olivat siis kotipaikkakunnalla usean sadan km päässä, joten ei voinut työpäivän jälkeen poiketa.
Ihan normaalia, ettö joiltain on ilmoittautuminen unohtunut, ja osa on taas ymmärtänyt väärin että myös osallistuminen/poisjääminen pitää ilmoittaa. Ei siitä kannata ottaa hernettä nenään, ei ole henkilökohtaista. Mun mielestä ihan normaaliin kutsuprosessiin kuuluu ilmoittautumisen päätyttyä ottaa yhteyttä niihin, jotka ei ole vastanneet. Itse laitan tekstarin, ja pyydän vastausta seuraavaan päivään mennessä. Jos ei vieläkään kuulu, soitan.
Vierailija kirjoitti:
Kiva nähdä, että kohtalontovereita löytyy, eikä koske pelkästään meitä!
Apua, toivottavasti kukaan ei ilmoittamatta pamahda paikalle. Itse en ainakaan ajatellut varata yhtään ylimääräistä paikkaa niitä varten, jotka ei ole vastanneet. :D Enkä järkkäämään enää myöhemmin cateringin kanssa ruokaa mattimyöhäsille.
Ja kutsut on lähetetty sähköisesti, joten kaikki on varmasti menneet perille.
-ap
Varmasti? Jos olisit kutsunut Äitini jolla ei ole tietsikkaa eikä kännykkää niin mitenhän olisi kutsu tullut perille? Samoten veljellä ei ole konetta vain luuri mutta vammaisena ei osaa lukea tekstiviestejä. Joten älä puhu paskaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et pysty järjestämään vapaata, niin ilmoitat vain ettet pääse.
Tuntui olevan vaikeeta ja kyselin sitten perään. Edes oma äitini ei osannut vastata kutsuun (ei olla niin läheisiä että olisi osallistunut häiden järjestämiseen millään tasolla).