"Yllätys"juhlat ja juhlasankarin vaatimukset sekä odotukset juhliin
Itseä on alkanut pahasti nyppiä tämä. Lähinnä siis babyshowerit (nykyisin lähes pakolliset ~20-30vuotiaiden keskuudessa) ja polttarit ovat mielestäni tarkoitettu yllätysjuhliksi sankarille. Oman kokemukseni mukaan nykyisin taas muut alkavat kysellä mitä sankari toivoo ja odottaa juhlilta tai ellei kysele niin tämä sankari myös itse kertoo toivelistansa. Tässä vaiheessa itselle tulee kyllä niin negatiivinen asenne koko juhlien järjestämistä kohtaan kun se koko idea yllätyksestä menee pilalle ja muuttuu siihen että millaiset juhlat muiden pitää tälle juhlasankarille järjestää. Sen ymmärrän jos jossainvaiheessa selvitetään jollakin keinolla se keitä kutsutaan ja keitä ei, jottei tule ikäviä tilanteita.
Sitten jälkikäteen kautta rantain olen myös kuullut ihmisten puhuvan näistä omista yllätysjuhlistaan että olisi odottanut sitä ja sitä ja esimerkiksi polttareiden ollessa käynnissä tilaillaan juomia tiskiltä niin että odotetaan muiden maksavan ne vaikka budjettiin olisi laskettu vaikkapa vaan muu ohjelma ruoka ja tilavuokrat. Eräs kaverini jopa laittoi ulkomaanmatkan yhdeksi vaihtoehdoksi mikä voisi olla hänen polttarit..
Mites muilla? Ja ne jotka ei näitä "hömpötyksiä" ole kokeneet tai järjestäneet niin ei tarvitse sitä kommentoida. Kiinnostaa kuulla vaan niiden kokemuksia joiden omissa piireissä nämä nyt ovat vaan tämän hetken sääntö jos haluaa ihmissuhteensa säilyttää hyvänä tulevaisuudessakin.
Kommentit (12)
Ei vois vähääkää kiinnostaa tollaset hömpötykset
M65
Vierailija kirjoitti:
Ei vois vähääkää kiinnostaa tollaset hömpötykset
M65
Oho monetkos babyshowerit olet jo järjestänyt?? Mutta joo ei monia muitakaan, kukaan ei vaan uskalla olla se joka lopettaa niiden järjestämisen. Ap
Jaa-a. Oon ihan kiitollinen että mulla on "vaan" pari kaveria, yhtä rauhallisia ja hiljaisia kuin minäkin. Naimisiin oon mennyt ja lapsia saanut ilman tuollaista teatteria.
Unoha kaikki babyshower amerikan paska ja ole onnellinen
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole aikaa eikä rahaa moisiin joten jätän aina väliin
ei kiinnosta ja elämä helpottuu
En minäkään ikävä kyllä haluaisi rahaa käyttää. Pidän paljon enemmän siitä rotinaperinteestä, että mennään kylään ja viedään joku lahja vauvalle ja jokin leivos tai kakku mukana. Tämä on mielestäni mukavaa. Mutta kaikki mitä pitää suunnitella ja säätää jonkun porukan kanssa ja vieläpä "salaa", on suoraansanottuna yhtä hlvettiä. Mietin aina että kuka näistä nauttii?? Siskoni kanssa emme ainakaan kumpikaan ja muille taas ei kehtaa edes ottaa puheeksi näitä. Ap
Jep, ihan järkyttävä nykyajantrendi missä itse juhlasankarilta kysytään millaisissa juhlissa hän viihtyisi.
No älä osallistu äläkä järjestä, jos et tykkää. Anna niiden tehdä ja käydä, jotka tykkää. Itse tykkään ja mielellään juhlat olisivat vielä sankarillekin mieluista. Jäät vaan suosiolla pois, ettei ole tuollainen mielensäpahoittaja pilaamassa tapahtumaa kaikilta.
Onneksi ei oo tarttenu ikinä osallistua vaikka moneen on kysytty. Kuulostaa iha hirveältä tuubalta kaikki polttarit, babyshowerit ja sellaset.
Ite ko menin naimisiin niin siitä laitettiin tekstaria tutuille seuraavalla viikolla ja lapsistaki pistin kuvaviestiä vasta ko olivat kotiutettu synnäriltä.
Vierailija kirjoitti:
No älä osallistu äläkä järjestä, jos et tykkää. Anna niiden tehdä ja käydä, jotka tykkää. Itse tykkään ja mielellään juhlat olisivat vielä sankarillekin mieluista. Jäät vaan suosiolla pois, ettei ole tuollainen mielensäpahoittaja pilaamassa tapahtumaa kaikilta.
Osallistun kyllä ihan mielelläni jos riittää maksaa oma osuus ja ilmestyä paikalle, lahjankin hankin ihan mielelläni. En vaan pidä siitä kaikesta suunnittelusta ja säätämisestä yms. Ja vähän olen ollut huomaavinani ettei moni muukaan ole ollut kovin innokas tähän eli sitten joudun (läheisenä ystävänä) myös osallistumaan jos riskinä on se ettei juhlia ole ollenkaan ja tietäisin sen olevan suuri pettymys juhlasankarille. Vaikka ystäväni on tärkeitä ja viihdymme toistemme seurassa, ei se tee minusta mitään innokasta yllätysjuhlien järjestäjää. Ap
USA:ssa tilanne on eri kun ei ole äityspakkausta, vauvalle tarvitaan kaikkea mahdollista. Mä on tasan yhdessä ollut ja annoin lahjakortin kun en muuta keksinyt enkä perheen tilannetta tuntenut. Turha tapaaminen oli, hyödynsi vain party-rekvisiitan myyjää. Ja äipän instapäivitystä
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa tilanne on eri kun ei ole äityspakkausta, vauvalle tarvitaan kaikkea mahdollista. Mä on tasan yhdessä ollut ja annoin lahjakortin kun en muuta keksinyt enkä perheen tilannetta tuntenut. Turha tapaaminen oli, hyödynsi vain party-rekvisiitan myyjää. Ja äipän instapäivitystä
Niimpä. Täällä äidit tietysti odottavat saavansa sen äitiyspakkauksen kelalta, juhlista vaippakakun kaikkine tarvikkeineen, jonkin hemmottelulahjakortin itselleen, koristelut ja syömiset juhlapaikalle sekä pientä ohjelmaa sinne.. Ap
Ei mulla ole aikaa eikä rahaa moisiin joten jätän aina väliin
ei kiinnosta ja elämä helpottuu