Laitatteko kumisaappaat aamulla kotoa lähtiessänne jos iltapäiväksi vasta on ennustettu sadetta?
Aamulla aurinkoista, mutta iltapäivällä (kun vielä olette liikenteessä) tulee pilviä ja sadetta. Valitsetteko aamulla kumisaappaat vaikka ehkä näyttää hölmöltä?
Kommentit (15)
En, kyllä Jorman sääkone toimii 😎
Ja jos ei toimi, ni sitte ollaan märissä kengissä. En vaa osaa käyttää kumppareita 😅
Mulla on usein Hai-saappaat jalassa vaikka ei sataisikaan koko päivää, ja sopiihan ne poutaisiin syksyn ja kevään päiviinkin. Pirteät klassikot.
Pisin varuulta koko heinäkuun kumisaappaat jalassa
No jos lähden autolla, en käytä saappaita. Jos lähden kävellen, en ole iltapäivään asti.
Kun ei varsinaisesti pelloille tai metsiin ole asiaa, olen ajatellut, että goretex kengät riittävät pitämään jalkani kuivina. Eikä ole ollut tarvetta mennä ulos paihmmilla sateilla.
Ihan normaaleja lenkkareita käytän sateella jos lähden asioille kaupunkiin. Sadekelin lenkeillä ja metsässä käytän goretexejä, kumisaappaita vaan suolla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on usein Hai-saappaat jalassa vaikka ei sataisikaan koko päivää, ja sopiihan ne poutaisiin syksyn ja kevään päiviinkin. Pirteät klassikot.
Yök
Aika paljon riippuu päiväohjelmasta. Koira kulkee useimmiten mukana töissä, ja sisällä käytän erillisiä työkenkiä, joten monesti kosteina päivinä valitsen kumisaappaat.
Käytin kumisaappaita viimeksi joskus päiväkodissa
Vierailija kirjoitti:
Minulla on halvat Lidlin matalat kumisaappaat. Mutta en voi käyttää niitä, sillä on vaikeaa ottaa ne pois jalasta. Saan ne helposti jalkaan, mutta pois ottaminen edellyttää käsivoimia. Koko on muuten sopiva. Kunpa joku alkaisi taas valmistaa päällyskenkiä. Ne olivat kumikenkiä, joissa oli vetoketju. Kätevät panna jalkaan kenkien päälle ja ottaa pois sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Käytin kumisaappaita viimeksi joskus päiväkodissa
Tervetuloa Helsinkiin! Täällä on isomman sateen jälkeen paikoitellen suuria ja syviä vesilammikoita. Kuka haluaa pilata jalkineet kahlaamalla niiden läpi?
En edes omista kumisaappaita, kai mulla joskus lapsena oli sellaset. Sen sijaan vedenpitäviä kenkiä on moneen lähtöön - tänään oli sellaiset mustat lenkkarit jalassa ja jalat pysyi kuivina. Mä kävelen paljon enkä oikein usko kumisaappaiden olevan hyviä sellaiseen.
Käytän kumisaappaita vain mökillä eikä siellä ole tarvetta pukeutua aamulla iltapäivää varten.