En saa yhteyttä huuto.net -myyjään
jolta ostin lähes 100e edestä tuotteita. Mitä sinä tekisit vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (24)
Toteaisin että tulin huijatuksi. Maksoin oppirahat. Oliko sovittu lähetyksestä postin kautta tai muuta kautta, voiko sieltä kysyä? Tai miettii saako rahat vielä takaisin, huudon tai pankin kautta - jos tuotteita ei kuulu. Vai odotteleeko, jos ei saa. Onko huudossa ohjeita mitä tehdä tai palautelomake.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin itseäni idioottina.
Kieltämättä tämäkin, mutta ajattelin nyt jotain konkreettisempaa. -ap
Jos on selvää, että sua on huijattu, tietenkin rikosilmoitusta poliisille.
Ota yhteys asiakaspalveluun.
On siellä ollut vaikka mitä. Muistavat välillä kertoa "en vastaa postin hukkaamista". Miten lienee juuri minun kohdalle sattunut kaksi postin hävittämää lähetystä joissa tuo maininta ollut. Ei tosin isoista rahoista kyse.
Jos olet antanut myyjälle oikeasti aikaa vastata, etkä heti tunnin päästä ole huutamassa "Mikset vastaa??", niin siinä tapauksessa selvittäisin ensin palveluntarjoajan sivuilta, miten toimitaan. Ilmoittaisin myyjälle, että olen tekemässä rikosilmoitusta. Antaisin aikaa reagoida tähän vuorokauden verran ja tekisin sitten ilmoituksen poliisille.
Olikohan kyseisellä myyjällä millaisia palautteita aiemmilta ostajilta?
Joskus vastaaminen saattaa viivästyä, jos myyjällä on muita töitä tai asioita. Ainakin omalla kohdallani joidenkin ostajien kohdalla näin oli silloin aikoinaan, kun vielä joku jotain minulta huuto.netissä osti.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys asiakaspalveluun.
On siellä ollut vaikka mitä. Muistavat välillä kertoa "en vastaa postin hukkaamista". Miten lienee juuri minun kohdalle sattunut kaksi postin hävittämää lähetystä joissa tuo maininta ollut. Ei tosin isoista rahoista kyse.
Eikö ne olisi lähetyksen seurannassa jäljitettävissä? Tavalliset kirjeet toki eri asia, mutta niitäkin mennyt joskus ihan perille, vaikka olisi postimerkki unohtunut.
Katso palautteet. Jos paljon positiivisia eli vähintään 50-100 niin riski huijaukselle on melko pieni. Jos on muutaman palautteen tyyppi tai nolla palautetta niin sinne meni rahat
Vierailija kirjoitti:
Jos olet antanut myyjälle oikeasti aikaa vastata, etkä heti tunnin päästä ole huutamassa "Mikset vastaa??", niin siinä tapauksessa selvittäisin ensin palveluntarjoajan sivuilta, miten toimitaan. Ilmoittaisin myyjälle, että olen tekemässä rikosilmoitusta. Antaisin aikaa reagoida tähän vuorokauden verran ja tekisin sitten ilmoituksen poliisille.
Mielestäni olen antanut aikaa, olen kaksi viikkoa odottanut jotain vastausta.
Ja olen tältä myyjältä ostanut ennenkin, ja yhteydenpito on sujunut hyvin ja paketti on tullut nopeasti perille. Vaikka en ole vaatinut että pitää nopeasti postittaa. Myyn itsekin tavaroita, niin tiedän, että myyjä kyllä lähettää kun ehtii. Nyt ei vaan ole kuulunut mitään. Tuli tietysti mieleen, että ei kai hänelle ole sattunut jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet antanut myyjälle oikeasti aikaa vastata, etkä heti tunnin päästä ole huutamassa "Mikset vastaa??", niin siinä tapauksessa selvittäisin ensin palveluntarjoajan sivuilta, miten toimitaan. Ilmoittaisin myyjälle, että olen tekemässä rikosilmoitusta. Antaisin aikaa reagoida tähän vuorokauden verran ja tekisin sitten ilmoituksen poliisille.
Mielestäni olen antanut aikaa, olen kaksi viikkoa odottanut jotain vastausta.
Olet odotellut ihan tarpeeksi. Siellä on taas joku, joka on joutunut sairaalaan ja mummo on kuollut ja suru saanut unohtamaan asioita tai koira on ollut tosi kipeä tai jotain muuta tekosyytä, kun ei ole pystynyt. Ilmoita myyjälle tulevasta rikosilmoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen tältä myyjältä ostanut ennenkin, ja yhteydenpito on sujunut hyvin ja paketti on tullut nopeasti perille. Vaikka en ole vaatinut että pitää nopeasti postittaa. Myyn itsekin tavaroita, niin tiedän, että myyjä kyllä lähettää kun ehtii. Nyt ei vaan ole kuulunut mitään. Tuli tietysti mieleen, että ei kai hänelle ole sattunut jotain.
Tarkoitin tietysti, että kun itse myyn niin lähetän nopeasti kun maksu näkyy tililläni. Enkä ostaessani huohota niskaan että miksi et vastaa, jne.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin itseäni idioottina.
Ei tarvitse olla noin ilkeä. Itse en ostaisi niin kallista esinettä tuntemattomalta henkilöltä, mutta se johtuu siitä, kun olen vähissä varoissa. En voi ottaa riskejä. Suomessa on kuitenkin perinteisesti oltu rehellisiä. Sanoisin, että suuri osa suomalaisista oli ennen rehellisiä. Ikävää, että Ap:lle kävi noin. Hänen pitäisi kirjoittaa palautetta huutonetin sivulle, jossa voi antaa palautetta tekemästään ostoksesta. Sinne vaan näkyviin, että tuote ei ole saapunut ostajalle. Ilmoittaisin myös poliisille. Tiedän yhden tapauksen, jossa myyjä jätti lähettämättä jonkun vaatteen. Ne olivat vain muutaman euron hintaisia ja tietysti postikulut eli ei kauhean iso vahinko ostajalle. Asia vaivasi myyjää jälkeenpäin. Hän oli rahavaikeuksissa eikä ollut täysin tolkuissaan tapahtumahetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Toteaisin että tulin huijatuksi. Maksoin oppirahat. Oliko sovittu lähetyksestä postin kautta tai muuta kautta, voiko sieltä kysyä? Tai miettii saako rahat vielä takaisin, huudon tai pankin kautta - jos tuotteita ei kuulu. Vai odotteleeko, jos ei saa. Onko huudossa ohjeita mitä tehdä tai palautelomake.
Huutonetissä sekä ostaja voi antaa palautetta kirjautumalla sivustolle omilla tunnuksilla ja menemällä palautteisiin. Eräs ulkomainen nettikauppa pyysi minulta kerran erikseen arviota jostain ostoksesta. Vastasin kiukkuisesti, että en ole saanut tuotetta, mutta epäilin itse postia. Se lähetys tuli paljon myöhässä.
Pitäisin itseäni idioottina.