Voiko lihapulla taikinaan käyttää sipulia? Kun ohjeessa kerrotaan sipulikeitoa.
Lihapulla taikina ohjeessa käsketään lisäämään i
1 pussi sipulikeittoa. Nyt ei kaapissa ole mutta sipulia löytyy. Voiko laittaa sipulia siihen ja maustetta?
Kommentit (38)
Kukaan täysipäinen ei laita lihapullataikinaan mitään pussikeittoaineksia.
Nimenomaan sipuli sopii tosi hyvin, tulee maukkaita pullia! Lisää esim 1 sipuli pilkottuna 400 gr jauhelihaa jamuita mausteita maun mukaan. Suola nyt vähintään. Sipulia voi vähän kuullottaa pannulla jos haluaa mutta itse lisään sellaisenaan. Se pehmenee kyllä paistuessaan.
Ei missään nimessä! Laki lihapullista, luku 3 toinen momentti kieltää sen ankarasti.
Vierailija kirjoitti:
Et kai ap tosissasi kysy? ETHÄN.....?
olen huono
laittamaan ruokaa enkä
oikein osaa. En myöskään pidä ruoan valmistamisesta.
Ap
Minä teen näin:
1. Sipuli karamelisoidaan pannulla eli kuullotetaan voissa kunnes vähän ruskistuu (varovaisesti ettei pala)
2. Sekoitetaan jauheliha, karamelisoitu sipuli, kananmuna, suola ja mustapippuri keskenään
3. Paistetaan pullat voissa pannulla
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sipuli sopii tosi hyvin, tulee maukkaita pullia! Lisää esim 1 sipuli pilkottuna 400 gr jauhelihaa jamuita mausteita maun mukaan. Suola nyt vähintään. Sipulia voi vähän kuullottaa pannulla jos haluaa mutta itse lisään sellaisenaan. Se pehmenee kyllä paistuessaan.
Turhaan törsää jauhelihaa. Tulee vaikka sahanpuruista kun muu ei maistu kun sipuli jokatapauksessa.
Voi laittaa myös paahdettua sipulia. Hyväksi todettu. En laittaisi sipulikeittopussia koska siitä voi tehdä sipulikeiton! Tuhlausta sellanen.
Olen varmasti yli 30 vuotta laittanut lihapullataikinaan pussillisen ranskalaista sipulikeittoa, kananmunan, ranskankermaa, paprikajauhetta, sitruunapippuria ja hyvin vähän suolaa. Mitä jotkut muut sanovat, ei kiinnosta minua lainkaan, sillä aina lihapullat ovat olleet menestys. Paistan ne ensin kevyesti pannulla, ja sitten tunnin verran uunissa, tiiviisti alumiinifolioon pakattuina. Nam.
Kyllä, ja tulee parempaakin. Nuo valmiskeittoainekset on ihan järkyttävää paskaa, en käyttäisi itse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysipäinen ei laita lihapullataikinaan mitään pussikeittoaineksia.
Hölmö! Jokainen kokkaa kuten haluaa. 

Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja tulee parempaakin. Nuo valmiskeittoainekset on ihan järkyttävää paskaa, en käyttäisi itse mihinkään.
Olen luopunut myös noista valmiskeittoaineksista, osin rahanpuutteen takia, osin siksi, että vielä töissä ollessani, oli kaapissani aina jokunen paketti kiire-hätävaraksi.
Nyt kun on aikaa, voisi ruoan valmistuksen aloittaa periaatteessa vaikka perunan kasvattamisella, eikä aika loppuisi kesken. 😁
Sipulinkäyttö lihapulliin on laissa kiellettyä. Kovat rangaistukset uhkana, 3 - 5 vuotta vankeutta ja vahingonkorvaukset.
Täytyy tehdä niinkuin ohje käskee, muuten on huono ihminen. Ei saa alkaa sooloilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen näin:
1. Sipuli karamelisoidaan pannulla eli kuullotetaan voissa kunnes vähän ruskistuu (varovaisesti ettei pala)
2. Sekoitetaan jauheliha, karamelisoitu sipuli, kananmuna, suola ja mustapippuri keskenään
3. Paistetaan pullat voissa pannulla
mä laitan vielä noin desin korppujauhoa, kermaviilin ja vähän kermaa tuohon lisäksi.
paska ohje, lihapulliin ei kuulu mitkään keittoainekset, lisää natriumglutamaattia jos makua haluat.