Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lihapulla taikinaan käyttää sipulia? Kun ohjeessa kerrotaan sipulikeitoa.

Vierailija
21.08.2025 |

Lihapulla taikina ohjeessa käsketään lisäämään i

1 pussi sipulikeittoa. Nyt ei kaapissa ole mutta sipulia löytyy. Voiko laittaa sipulia siihen ja maustetta? 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska ohje, lihapulliin ei kuulu mitkään keittoainekset, lisää natriumglutamaattia jos makua haluat.

Vierailija
2/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, kannattaa paistaa pannulla sitä sipulia ensin jotta pehmenee.

Vierailija
4/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysipäinen ei laita lihapullataikinaan mitään pussikeittoaineksia. 

Vierailija
5/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sipuli sopii tosi hyvin, tulee maukkaita pullia! Lisää esim 1 sipuli pilkottuna 400 gr jauhelihaa jamuita mausteita maun mukaan. Suola nyt vähintään. Sipulia voi vähän kuullottaa pannulla jos haluaa mutta itse lisään sellaisenaan. Se pehmenee kyllä paistuessaan. 

Vierailija
6/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä! Laki lihapullista, luku 3 toinen momentti kieltää sen ankarasti. 

Vierailija
7/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä luulet siinä SIPULIkeitossa olevan jos ei sipulia :D:D:D

Vierailija
8/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ap tosissasi kysy? ETHÄN.....?

Vierailija
9/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai ap tosissasi kysy? ETHÄN.....?

olen huono

laittamaan ruokaa enkä

oikein osaa. En myöskään pidä ruoan valmistamisesta. 

Ap

Vierailija
10/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen näin:

1. Sipuli karamelisoidaan pannulla eli kuullotetaan voissa kunnes vähän ruskistuu (varovaisesti ettei pala)

2. Sekoitetaan jauheliha, karamelisoitu sipuli, kananmuna, suola ja mustapippuri keskenään

3. Paistetaan pullat voissa pannulla

Vierailija
11/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapulla on elotonta massaa joka ei käytä mitään. Olet harhainen.

Vierailija
12/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan sipuli sopii tosi hyvin, tulee maukkaita pullia! Lisää esim 1 sipuli pilkottuna 400 gr jauhelihaa jamuita mausteita maun mukaan. Suola nyt vähintään. Sipulia voi vähän kuullottaa pannulla jos haluaa mutta itse lisään sellaisenaan. Se pehmenee kyllä paistuessaan. 

Turhaan törsää jauhelihaa.  Tulee vaikka sahanpuruista kun muu ei maistu kun sipuli jokatapauksessa.

Vierailija
13/38 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa myös paahdettua sipulia. Hyväksi todettu. En laittaisi sipulikeittopussia koska siitä voi tehdä sipulikeiton! Tuhlausta sellanen.

Vierailija
14/38 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti yli 30 vuotta laittanut lihapullataikinaan pussillisen ranskalaista sipulikeittoa, kananmunan, ranskankermaa, paprikajauhetta, sitruunapippuria ja hyvin vähän suolaa. Mitä jotkut muut sanovat, ei kiinnosta minua lainkaan, sillä aina lihapullat ovat olleet menestys. Paistan ne ensin kevyesti pannulla, ja sitten tunnin verran uunissa, tiiviisti alumiinifolioon pakattuina. Nam.

Vierailija
15/38 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja tulee parempaakin. Nuo valmiskeittoainekset on ihan järkyttävää paskaa, en käyttäisi itse mihinkään.

Vierailija
16/38 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täysipäinen ei laita lihapullataikinaan mitään pussikeittoaineksia.

Hölmö! Jokainen kokkaa kuten haluaa. 

Vierailija
17/38 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja tulee parempaakin. Nuo valmiskeittoainekset on ihan järkyttävää paskaa, en käyttäisi itse mihinkään.

Olen luopunut myös noista valmiskeittoaineksista, osin rahanpuutteen takia, osin siksi, että vielä töissä ollessani, oli kaapissani aina jokunen paketti kiire-hätävaraksi.

Nyt kun on aikaa, voisi ruoan valmistuksen aloittaa periaatteessa vaikka perunan kasvattamisella, eikä aika loppuisi kesken. 😁

Vierailija
18/38 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulinkäyttö lihapulliin on laissa kiellettyä. Kovat rangaistukset uhkana, 3 - 5 vuotta vankeutta ja vahingonkorvaukset.

Vierailija
19/38 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tehdä niinkuin ohje käskee, muuten on huono ihminen. Ei saa alkaa sooloilla.

Vierailija
20/38 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen näin:

1. Sipuli karamelisoidaan pannulla eli kuullotetaan voissa kunnes vähän ruskistuu (varovaisesti ettei pala)

2. Sekoitetaan jauheliha, karamelisoitu sipuli, kananmuna, suola ja mustapippuri keskenään

3. Paistetaan pullat voissa pannulla

mä laitan vielä noin desin korppujauhoa, kermaviilin ja vähän kermaa tuohon lisäksi.