Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksi uskonto on totta ja toinen ei?

Vierailija
05.04.2007 |

Miten perustelette itsellenne ja lapsillenne, että kristillinen usko olisi enmmän totta kuin vaikka islaminusko tai hindulaisuus?

Minä en kuulu mihinkään uskonnolliseen järjestöön. Näitä asioita pohdin kyllä paljon, mutta en koe että mikään uskonto on enemmän totta kuin toinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olisit niin rebel että olisit uhmannut valtavirtaa ja uskoisit jesseen.

Vierailija
2/6 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totuuksia on vain yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mietipä ap, miten sellainen uskonto vetäisi kannattajia ja pitäisi uskonyhteisön tiiviinä ja koossa, joka sanoisi " että leikitään nyt, että tää ajattelutapa on muka paras, mutta oikeesti tää nyt on vaan yksi tarina muiden joukossa, mutta kun joku kandee valita, niin ollaan sit tätä mieltä..."

Eli dogmaattisuus on keino pitää yhteisö koossa. ME olemme oikeassa ja pelastumme, NE ovat väärässä ja joutuvat kuoltuaan kadotukseen.

Jollakin tapaa ihminen myös haluaa palkita ja motivoida itsensä kieltäydyttyään epämoraalisista asioista. ESIM: jos nyt muslimista puhutaan, hän kieltäytyy alkoholista, noudattaa uskontosäännöksiä muutenkin (esim. ramadan, pyhiinvaellukset, aviosäädökset jnejne) - jollain hänen on itsensä motivoitava ja se jokin on tietysti ajatus siitä, että tuolla tavoin hän pelastuu ja on pyhempi kuin vääräuskoinen.

Vierailija
4/6 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on uskonasia ja jokainen uskoo, mihin haluaa. Me olemme kristittyjä ja kasvatamme lapsemme sellaiseksi. Kasvatukseemme kuuluu myös suvaitsevaisuus ja toisten aatteiden kunnioittaminen. En usko, että kukaan todellinen kristitty tuomitsisi toisten katsomukset.

Vierailija
5/6 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään uskontokuntaa, joka ajattelisi, että kaikki uskonnot ovat yhtä oikeassa. Sellainen vapaamielisyys ei vain yksinkertaisesti liity uskontoon, jonka tehtäviin liittyy määrätä kannattajiensa elämäntavoista, -arvoista ja kerätä kannattajia.

Tottahan toki kaikissa uskontokunnissa ON niitä, jotka eivät tuomitse muita, mutta uskonnon perusajatuksessa on kyllä ajatus oikeassaolosta verrattuna muihin...

Vierailija
6/6 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Kristinuskossa on anteeksianto. ei voi hyvillä teoilla ansaita taivaspaikkaa, vaan se tulee yksin armosta ja uskosta. Se miten usko muuttaa mielen ja asenteen kaikkeen. Mä en olisi hyvä hindu tai muslimi, mutta Jeesuksen tähden mä olen täydellinen Jumalani edessä. Mieletön vapautus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä