Mistä saa keskusteluapua ilman omakantamerkintöjä?
En halua "rikosrekisteriin" enää yhtään mielenterveyspuolen merkintää. Julkisessa terveydenhuollossa kun tykätään kaivaa vuosia vanhat käynnitkin esille ja laittaa kaikki oireet jonkun kertaluontoisen ahdistuksen piikkiin.
Kommentit (53)
Etsit vaan sellaisen terapeutin joka kertoo ettei tee omakantamerkintojä, yleensä kertovat nettisivuilla. Ja hyvä terapeutti tekee töitä yksityisellä vastaanotolla eikä millään riistokimalaisella. Yksityiset ovat sen verran menestyneitä ja moniosaavia, että voivat pitkää yksityistä vastaanottoa.
Yksityisiä terapeutteja jotka pitävät omaa vastaanottoa on vaikka kuinka paljon. Kun itse maksaa niin käynneistä ei jää muuta merkintää kuin lasku.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile chatGpt.Hanki se maksullinen versio niin keskustelut jää sinne muistiin ja voi palata keskustelemaan asiasta uudestaan. Taitaa maksaa 20€/kk. Itse kokeilisin tätä nyt ensin jos olisi tarve.
On vain ajan kysymys kun se murretaan.
Diakoni. Voit mennä, vaikket kuuluisi kirkkoonkaan. Myös papin kanssa voit mennä juttelemaan vaikkapa jumalanpalveluksen jälkeen. Itse sain suuren avun, tuntui että ensimmäistä kertaa joku ymmärsi ja välitti ja sain empatiaa. Siitä alkoi toipuminen.
Saan alapeukkuja, mutta myös tekoälyn kanssa voit keskustella ainakin pika-apuna. Tämä voi olla varsin hyvä pika-apu ja ja tukena yksinäisinä yön tunteina.
Vierailija kirjoitti:
Omakannasta pystyy kyllä itse poistamaankin käyntejä.
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on ollut puhelinseksilinjalla töissä ja sinnekin tulee kuulemma sellaisia puheluita, että joku vain kertoo ongelmistaan. Eikä tietysti tule kantaan merkintöjä.
Pankkitilille senkin edestä
Suomen ev.lut kirkko lopettaa.
Lopettaa kaikki oheistoiminnot, koska Suomen kansa halveeraa ja lähes totaalisesti kääntänyt selkänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile chatGpt.Hanki se maksullinen versio niin keskustelut jää sinne muistiin ja voi palata keskustelemaan asiasta uudestaan. Taitaa maksaa 20€/kk. Itse kokeilisin tätä nyt ensin jos olisi tarve.
Juu, no sitten ne vasta onkin netissä ja ihan joka paikassa. Mahtava neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty. Nämä tiedothan ei poistu sieltä ikinä, vaikka olisivat virheellisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty. Nämä tiedothan ei poistu sieltä ikinä, vaikka olisivat virheellisiäkin.
Perustuukohan tuo luulo siihen, että aiemmin pystyi ruksimaan yksittäiset käynnit piiloon muilta kuin asianomaiselta toimijalta? Nyt on vain yleinen kielto. Ja koko ajan on tosiaan näkynyt siinä paikassa (julkinen/yksityinen) missä on käynyt.
Sana mielenterveys herättää tietty negatiivisia viboja, mutta kahdenkeskiset keskustelut järjestön työntekijän kanssa voisi olla ihan ok. En kyllä ihan varma ole, jääkö joitan jälkiä käynnistä? Mieli ry. yksi seura.