***Hyvää pääsiäistä heinähelistimet***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9973892&p=&mpage=4&tmode=…
Linkki ed.keskusteluun....
Heipsan vaan! JA hyvää pääsiäisen aikaa...
Meillä oli tarkoitus ottaa tää tuleva ä-pakkaus mutta tuolta kun kaivelin meidän neidin suht neutraalin väriset vauva-ajan vaatteet vauvelin vaatekaappiin niin päätin olla ottamatta ä-pakkausta. Mitä sitä tekee himomäärällä vaatteita kun entisetkin jo pursuaa joka paikasta.
ä-pakkauksen vaatteet taitaa kaikki olla kokoja väliltä 60cm-70cm.
Jonkin verran olen ostanut pienenpää vaatetusta 56cm ja taitaapa jokunen 50cm löytyä.
Eilen kävin jonathanin vaatekutsuilla... En tiedä mikä niissä uusissa kosteussuojapuvuissa mätti, mutta en tykännyt väriyhdistelmistä enkä malleista. Huoh! Kuitenkin sain sen verran aikaiseksi että tilasin neidille jonathanin sydvestin(vaal.pun) valk. kypärämyssyn ja vauvalle nalle-unihaalarin.
kalluppia: Kuinka moni on ajatellut lapselle lämpöpussia turvakaukaloon? Onko ollut jo aiemmilla lapsilla käytössä?
Mie ajattelin itse ommella semoisen. Se on kuulemma hyvä ja turvallinen olla pienellä. Siinä saa turvavyön sen lämpöpussin läpi niin saa lapsen laitettua tiukempaan, ohuemmilla vaatteilla kiinni. Ei ole paksu haalari välissä.
Ostin tänään vauva lehden ja karkkipussin :) Luinkin sen jo...eipä ollut hirveästi mielenkiintoista asiaa... Mut kylhän tuon luki.
Mie en kehtaa itseäni piinata sen syömisen suhteen. Syön sitä mitä tekee mieli ja milloin tekee mieli. Maksaa ja muita " pahoja" juttuja olen yrittänyt välttää! Ostin tänään 4 päkin olutta( sis. non alcohol)
Meidän eppuli on kova menijä ja oikea yökukkuja...aina kun yöllä vähän väliä heräilen yksi mekastaa masussa. Kyllä hän likkuu päivälläkin ihmetttelen milloin hän nukkuu???? Toiv. synttyä rytmi on eri!
Onko muilla ennakko aavistuksia raskauden etenemisen suhteen?
Mulla on kokoajan semmoinen olo että meidän baby syntyy ennen aikojaan... :0( Esikoista odotaessa ei ollut semmoista pelkoa!
Saattaa nää pelot johtua siitä että on näitä suppailuja ollut paljon.. verrattuna edelliseen.
No ens viikolla neuvola niin pääsee sinne ruikuttamaan ja samalla sok.ras.koe!!!
Mutta oikein ihanaa pääsiäistä ja syökää tukevasti, niin lapsi saa energiaa ja kasvaa hyvin!
t.sadetar, eppuli 25+0 ja tyttö03 ja mies 80
ps. Nekkis jos luet tämän niin kirjoittelehan kuulumisia kun pystyt..olet ollut mielessä monta kertaa. Tai siis olette olleet. Terveisiä tytölle! :)
Kommentit (11)
Nostan tätä uudempaa pinkkaa...
Päivistä on kyllä aivan sekaisin kun alkoi jo torstaina vapaa, nyt on ihan lauantai fiilis =) 4päivää saa vaan huilia, ihanaa!
G: mulla ei kummempia odotuksia ole synnytyksen suhteen, toivon että pääsen taas helpolla ja ilman kipuapuja=)1.synnytys kesti reilut 10h ja oli aika kaamea kokemus, kivut oli kovemmat kun olin osannut kuvitella! Aamu kuudelta heräsin suppareisin ja 16 jälkeen poika syntyi, kipuun pc. 2.synnytys oli helppo ja kivut siedettäviä, kokonais kesto reilu vajaa 6h ilman kipuapuja tuli tyttö maailmaan! nyt tulevalle otan sit myös pc.n jos tarve vaatii, koin sen hyväksi avuksi pojan aikaan!
GG: MILLOIS OLETTE AJATELLEET LAITTAA PIENELLE VALMIIKSI SÄNGYT; VAATTEET YMS?? Itse olen halunnut sen tehdä jo aikoja sitten, mutta olen malttanut mieleni! :) Jahka ä-pakkaus tulee niin sitten pesen vaatteet jo valmiiksi kaappiin, ja sängyn laitan varmaan tuolla 30vkon tietämillä...siis jos maltan sinne asti odottaa ;)
NEKKIS ja pieni on ollut täälläkin usein mielessä!! Mitähän teille kuuluu?? Toivottavasti enkelit ovat olleet pienen sängyn vierellä lakkaamatta! Voimia teille!!
RAUHALLISTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!
Niin ja mun herkkulakko tai herkku vähennyt alkaa vasta pääsiäisen jälkeen ;) Muita lupauksia en sitten teekkään, kuin että yritän syödä vain kerran viikossa karkkia!!! Siinnä on ihan tarpeeksi minulle =)
Tirppis ja poika 24+2
Töihin olen tästä lähdössä pikku hiljaa... Aamupalaa vois koittaa hiukan syödä, en ole ikinä ollut mikään aamupala ihminen.
Äippäpakkauksen otan. Ja vien hakemuksen ihan vasta viimeisenä mahdollisena päivänä, eli huhtikuun lopussa. Lähetin s-postia sille naiselle (Kelan nettisivuilla oli osoite) ja hän vastasi niin että jos laitan hakemuksen huhtikuun lopulla saan varmasti uuden pakkauksen. Saa nyt sitten nähdä.
Sadetar: Onko sulla jotain hyvää ohjetta tohon lämpöpussiin?
G: Synnytys pelotta ja kovin pelottaakin. Esikon synnytys oli mun mielestä kaoottinen ja en edelleenkään muista siitä mitään. Pelkopolille olen menossa 20. päivä. Synnytys paperit sain postista ku tilasin ne sairauskertomuskeskuksesta. Niistä ei ilmennyt muuta kuin se että avauduin 4 cm 10 cm vähän reilu kolmessa tunnissa. No siellä saan sitten keskustella asiasta.
GG: Meillä ensimmäinen urakka on se että saadaan esikon tavarat siirrettyä entiseen työhuoneeseen. Ja näin saadaan vauvan huone tyhjäksi. Eli mitään ei vielä olla tehty vauvan sängyn ja muiden tavaroiden hyväksi.
Hankinnoista sen verran, että en ole ostanut muuta kuin kaksi bodya, yhden fleece-haalarin ja sitten yhdet farkkuhaalarishortsit (ihanat rimpsuiset lahkeet) Oli ihan pakko ;)!
Neuvolakäynnistä:
Vko: 26+4
Paino: 63,6 (+600g/vko)
RR: 105/68
Prot, Gluk, Leuk: -
Hb: 114
Sf-mitta: 24
Lapsiveden määrä: N
Sydämen syke: 145
Liikkeet: ++
Lisäultraa ei tarvita (mä kyllä kävin kuitenkin, siitä muistaakseni kerroin toisessa pinossa?) lääkärin mielestä. Palattiin sf-käyrästöllä keskikäyrälle.
Mua vähän stressaa ja huolestuttaa kainalostani löytämäni kyhmy. Näytin sitä päivystävälle lääkärille viikko sitten. Totesi vaan että seuraile sitä nyt parisen viikkoa ÄLÄKÄ KOSKE SIIHEN, vaikeaa ihmiselle joka nyppii kaikki näpyt naamastaankin ;). Nyt huomasin että ei se kyhmy ole sieltä mihinkään hävinny. Täytyy varmaan soittaa tiistaina lääkärille. Vai mitä?
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Hemppu ja KainoVieno 27+6
http://maanantai.vuodatus.net/
Tuosta pitäisi aueta likki lämpöpussin teko sivuille...
Pitäisi meidänkin hakea turvakaukalo ukkilasta, niin sais katottua oikeat kohdat turvavyön reijille...
Hemppu: Voihan se kyhmy olla ihan raskauden aiheuttama " lisä-nänni" ... Miun veljen vaimolle tuli semmoinen raskusaikana.. Vuotaako sieltä mitään??
Tai sitten se voi olla ihan rasvapatti...
Hikkaako/harjoittelee hengittämään teidän vauvat masussa koko ajan?
Meidän eppuli tuntuu kokoajan hikkaaavan ja sit jos ei ´hikkaa niin sitten hengittelee...eli masussa käy semmoinen tasainen hento aaltoilu.
Mulla kohtu kohta osuu kylkiluihin...välillä jossain asennoissa osuukin jo ja on kyllä välillä aika tukalaa jo!
t.sadetar ja eppuli 25+3
Siskon luona pääsiäistä viettämässä!
Ihan järjesttömän kova ikävä on pikkuista ja miestä, vaikka hyvinhän nuo tuolla Etelä-Savossa pärjäävät kahdestaankin.. Ovat kuulemma tehneet pihahommia ja käyneet kahvittelemassa ympäriinsä. Huomenna lähtevät miehen äidin luo Jämsänkoskelle.
G: Meillä on jo kaikki valmiina tulevaa vauvaa varten. Kun muutettiin tyttö isompaan huoneeseen, laitoin saman tien kaikki valmiiksi myös tälle vauvelille.
Vaatehuoneessa on jo valmiina kaikki neutraalit vaatteet ja muutamia uusiakin, vaunut on kasattuna, sänky petattuna ja kotiintulovaatteet silitetty :0).
Olin viimeksikin hyvissä ajoin, kun olen aika malttamaton.....
Tylsää, kun tänään ei tule telkkarista MITÄÄN katsottavaa! Olisi ollut kiva vähän rentoutua tämänpäiväisen rankan shoppailun jälkeen... Oltiin koko päivä Ruotsin puolella ostoksilla; IKEAssa, lastenkaupoissa ja kenkäkaupoissa.. kaikenlaista ihanaa tarttui mukaan. On se ihme, miten älyttömän halpaa tuossa Haaparannan puolella on.
Mukavaa pääsiäistä kaikille heinäkuisille, ja voikaahan hyvin!
Heather, neiti-nessukka 1,7v ja mötkö 27+1
Toivottavasti kaikkien pääsiäinen on mennyt hyvin. Me ainakin ollaan ulkoiltu vieraiden kanssa niin, että ihan hirvittää. Möhköfanttikin on olosuhteiden pakosta roikkunut mukana ihmeissään tästä menosta :-)
Äityli27: minä olen jo " konkariäiti" , jos niin voi sanoa. Möhkö on vauva/poika? numero 3. Samalla meidän perheen viimeinen. Takana myös 2 keskenmenoa.
Joku kyseli 4D ultrasta. Se on 4 dimension? 4 ullotteinen ultra, jossa näkee esim. kasvojenpiirteet ja ulkoiset (kai sisäisetkin?) epämuodostumat tarkasti. Meillä tk:ssa on 3D ultra. 4d taitaa useimmiten olla yksityisillä lääkäriasemilla?
TurvakaukalolämpöpussiG: en ollut ajatellut aiemmin koko asiaa, mutta kun kävin kurkistamassa pussia linkkivinkistä vaikutti helpolta ja hyvältä. Tarvii vielä miettiä.
Oliko Nekkis se äiti, jolta vuoti verta jatkuvasti? Viimeinen viesti, jonka muistaaksi luin oli sairaalasta, hän kertoi, että lapsivettä heikolla +:lla. Miten tässä käy? Minäkin olen ajatellut hän ja toivonut parasta.
HankinnatG: Möhköfantti on saanut oman Möhköfantti pehmon synnärin kärryä varten sekä vauvakirjan. Kävin myös vaatteita läpi. Jos Möhkö on tyttö, lähes kaikki menee uusiksi, jos poika vähän hankintoja tulossa.
VVVG (valmiina vauvaa varten G): pinnis on edelleen esillä. Meillä kuitenkin nukutaan perhepedissä, joten tärkeintä olisi totuttaa kuopus 1v 10kk siihen, jotta vauva pääsisi meidän väliin. Kuopus on ollut niin kipeä viimeiset kuukaudet, ettei olla jaksettu yrittää siirtoa. Minä en jaksa yöheräämisiä, vaan käännän aina vaan kylkeä. Varsinkin 2:lla toimi sikahyvin. Sekä äiti, että vauva tykkäs. Nyt vaan on vieroitus edessä :)
Täällä upea ilma. Ulos tekee mieli. Ensi viikolla lennetään Etelä-Suomeen viikoksi. Sitten pikkupojan kitarisaleikkaus.
vompatti2+Möhköfantti rv 24+2
ei meinaa helpottaa millään... perjantai yönä piti käydä hengittelemässä ventolinea jotta pystyi jotenkin hengittää... lauantaina sain uuden piipun.
Onko kenelläkään muuten kokemusta astman ja raskauden yhdistelmästä? Miten on lääkkeiden oton laita jne...
Itselläni " lievä" astma, lääkitys tarvittaessa.
Lupasin aiemmin kirjoitella tarkempia neuvolakuulumisia, tässä niitä:
Vko: 25+1
Paino: 93.7 (-213g/vko)
RR: 145/88
Prot, Gluk, Leuk: -
Hb: 135
Sf-mitta: 24
Lapsiveden määrä: N
Sydämen syke: +
Liikkeet: ++
Tuolloin lääkäri oli huolissaan verenpaineesta, varsinkin kun minun äidillä on verenpainetauti, joka sai alkunsa ensimmäisen raskauden aikana, ja saanut tästä ikuisen vaivan, vaki lääkityksellä jotenkin kurissa.
Paino on laskenut ja noussut edes takas.. mutta ei siitä ollut isompaa mainintaa.
GG: Auto vaihdettu tammikuun lopulla (entinen oli coupe), asunto ostetttu helmikuussa, asunto remontoitu helmikuussa, muutettu helmikuussa, pinnasänky laitettu valmiiksi helmikuussa, hoitopöytä valmiiksi huhtikuussa. Kaikki on vauvalle melkein jo valmiina. Vaatteet pesty ja silitetty. (ihan selvyydeksi, autoa ei vaihdettu pelkästään lapsen takia; meillä on kaksi koiraa, ja asunto ostettiin kun tarvi " tasokkaamman asunnon" , entisessä vuokra-asunnossa ei ollut edes omaa suihkua :D).
Noista hankinnoista sen verran, nyt kyllä hieman hävettää.. :D
Sillä meillä on viittä vaille kaikki hankittuna, viikkoja nyt 25+5.
Vaunut ja sitteri ostettiin jo tammikuussa , samoin pinnasänky, pinnasänkyyn ostettiin pupujussikoiden verho, pinnasuojus sekä lakanat noin kuukausi sitten, turvakaukalo ja hoitoalusta ostettiin viime viikolla, samoin hoitopöydän tarvikkeet mm. tuttipullot, voiteet, vaipat jne., vaatteita on ostettu viimeisen parin kuukauden ajan pikkuhiljaa..
Tiedän että ollaan oltu " hieman" aikasessa, mutta malttamaton luonne kun on... :D
Näin meidän " yllätysraskaus" on saanut sukat pyörimään jaloissa :D
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Lämpöpussista, meillä semmoinen ostettiin aikoinaan esikoiselle kun kuului Maxicosin sarjaan ja myyjä täällä suositteli sitä, ilmeisesti uutuutena ja olen ollut itse todella tyytyväinen kyseiseen pusssiin, suosittelen lämpimästi. On niin vaivaton, erittäin kätevä!
Meillä ei olla tehty edelleenkään yhtään mitään vauvaa varten eikä hankittu mitään. Ensi viikolla ajattelin hiukan jos menisi vaunuja kurkistelemaan, jotka siis aiomme hankkia uudet ja luopuva vanhoista.
Saa tulokaskin jotakin uutta, ettei kaikki ole siskojen vanhoja.
Nekkistä täälläkin on ajateltu kovasti, ja kuulumisia odotellaan täälläkin.
Nekkis oli tosiaankin äiti, joka vuosi verta ja oli toisinaan sairaalahoidossa, pikkuinen tyttö, noin 500g syntyi muutama viikko takaperin, mutta muuta ei ole tainnut heistä kuulua. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa ja pikkuinen kasvaisi ja voimistuisi! Enkelit todellakin jaksaisivat hänen sänkynsä vierellä!
Täälläkin herkuttelulakko alkaa pääsiäisen jälkeen.
Painoa kun on todellakin tullut jo 10kg. Minunkin BMI oli ennen raskautta 19, mutta silti tuo painonnousu hiukan hirvittäää..... kahdella edellisellä kerralla kun se on kuitenkin noussut hiukan tasaisemmin, vaikka alussa vauhdilla niilläkin kerroilla...
Täällä on pääsiäinen mennyt ulkoilun parissa, ollaan lenkkeilty niin paljon että oikein hirvittää masuasukin puolesta. Pitää koittaa hiukan malttaa tahtia, vaikka oman voinnin mukaan olenkin liikkunut.
Suklaamuniakin on kulunut aikamoiset määrät....
Eiköhän tässä tällä erää taas kaikki.
Ihanaa pääsiäistä vielä kaikille!
Duracel rv 24+3
Heippahei!
Tosi pitkästä aikaa palailen taas linjoille. Raskaus on edennyt oikein mukavasti. Juurikaan mitään vaivoja ei ole. (suonikohjut paisuneet ja lisääntyneet, joskus suonenvetoa tai närästystä, iltaisin tuntuu että happi loppuu ja pitää oikein kunnolla vetää henkeä)
Töissä on kiirettä ja olen jaksanu hyvin tehdä pitkää päivää. Mutta kyllä nyt jo vähän alkaa huomaamaan, kun tuo vatsa on kasvanut (painoa tullut n 8 kg) että ei sitä ihan samaan pysty kuin ennen. Nyt olen alkanut välttämään painavien nostelua jne. Työssäni joudun myös kiipeilemään paljon tikkailla tehdessäni myymälän somistustöitä ja se on välillä aika hurjannäköistä. Asiakkaat on huolissaan " että älä vaan putoa" . Muutenkin päivän aikana saa n. 10 asiakkaalle selittää raskauttaan ja miten on mennyt ja koska on laskettu aika. JA sitten vielä nämä mahaan taputtajat!! Ei aina oikein tunnu kivalta.
Äitiysloma alkaa 7.6. ja jos kaikki menee hyvin niin olen siihen asti töissä. Jos alkaa 9 tuntia jalkojen päällä tuntua ikävältä otan pari viikkoa kesälomaa. Kelalle en ole vielä vieny papereita. Eikös se ole 2 kuukautta ennen laskettuaaikaa eli mulla siis 13.5. pitäis paperit viim laittaa vetämään.
Ensi viikonloppuna tehdään pikku retki Riikaan. Ollaan 2 yötä ja lentäen mennään. Ihan kiva tehdä vielä pikku reissu, kun ei taas tiedä koskaa pääsee seuraavan kerran reissuun. Ollaan miehen kanssa matkusteltu aika paljon tuonne Thaimaan ja Malesian suuntaan, mutta nyt varmaan kaukomatkat jää vähäksi aikaa.
HANKINNOISTA: hankintoja ei olla paljoa tehty. Ihan muutaman bodyn olen ostanut. Pinnasängyn ilmeisestikin saan ostettua kaverilta. Ja hoitopöydästä on huutonetissä huuto päällä, saa nähdä tärppääkö. Vaunut ostetaan uutena ja ehkä myös turvakaukalo. On ollut aika vaikee miettiä mitä kaikkea tarvii, kun ei ole oikeestaan yhtään kokemusta lapsista. en oikein edes tiedä mitä heinäkuussa vastasyntyneellä pidetään vaatetta...? No kaipa se sitten mukavasti lähtee liikkeelle kun vauva on syntynyt....luonto hoitaa...toivottavasti :)
Sellaista täällä. Oikein hyvää jatkoa kaikille!! Ja Nekkikselle pidetään peukut pystyssä!
Taas pari viikkoa vierähtänyt viime kirjoituksesta... :(
Toisaalta mitään ihmeellistä ei tähän odotukseen kuulu. Neuvolassa kävin 23+4 ja tietoja neuvolakortista:
- paino noussut 8,2 kg...
- verenpaine 108/72
- sf-mitta 28
- sydämen syke ja liikkeet ok
Paino on noussut ehkä vähän liikaa, mutta taidan olla itse ihan syypää. En oikeastaan muista milloin viimeksi olisin ollut syömättä karkkia, sipsejä tai limsaa... Ihan järkky himo ollut koko ajan. Aikaisemmissa kahdessa raskaudessa kiloja tullut 10 kg ja oiskohan toisesta tullut hiukan yli 10 kg. Näiden raskauksien jälkeen olen kuitenkin jo kotiintulopäivänä painanut saman verran kuin ennen raskautta. Saa nähdä miltä kroppa tämän raskauden jälkeen näyttää... Lihoavaa tyyppiä en kyllä ole - aina olen saanut syödä mitä haluan!! :)
Sf-mitta menee huimasti yli ylimmän käyrän, mutta odotellaan edelleen, että kasvu hieman tasoittuu. Ollut siis koholla koko ajan. Tosin mahan muoto on " lentopallo paidan sisään" -tyyliä, joten silloin tuota mittaa kertyy.
Aikaisemmin olen tainnut kirjoittaa, että hankintoja ei tehdä. Kaikki on tallella edellisiltä lapsilta (3 v. ja 1 v. 8 kk) ja vaatepinot ovat aivan järkyttävän suuret, enkä ole edes mikään vaatteiden ostajatyyppi!
Pääsiäinen on mennyt sohvalla maaten. Muutama lyhyehkä kerta lasten kanssa ulkona... Meneillään ehkä hieman sellainen saamaton olotila, mitään ei oikein jaksaisi tehdä.
- Nalle-Kirahvi
lähti liian aikaisin..
jos alkais täällä taas viihtymään kun viikkoja tullut ja mahakin alkanut näkymään ja mamma loma lähestyy.
sitä kaipaa teitä toisia samoilla ajoilla kun liikutaan.
rv siis jo huimat 25+4 ja nyt vasta jokunen huomannut että raskaana olen, vaikka asiakas palvelussa ja tiiviisti sanojen naamejoen kanssa, olen näi pitkälle päässyt odotuksessani muuiden huomaamatta =)
painoa tullut -0,500 kg eli vielä ollaan alle lähtöpainon josta heti alussa hävisi -5kg. oma lähtöpainonikin on jo aika korkea, eli silläkin ei niin haittaa vaikka kilot ei vielä huimia.
mitään en ole vielä hankkinut tulevalle kolmannelle lapselle, ja taitaa olla ettei tarvitsekaan kun kaikkea on ja kaikkea tutut jakelee.
ens viikolla sokeritesti joka jännittää/pelottaa kun olen piikkikammoinen ja tekee pahaa ajatuskin. =(
mutta täällä varmaan tulllan pyörimään jatkossakin ja olen teidän muiden juttua täs jo sivussa seuraillut.
..pitkästä aikaa :)
Nekkikselle oli syntynyt pieni tyttövauva. Miten hän ja pikkuinen voivat?Tosi pienenä tuli tyttö maailmaan. Onnea ja paljon voimia sinulle ja pikkuiselle Nekkis jos luet tämän. Nekkis, kovasti odotellaan täälläkin kuulumisiasi...
Skye85: kohdunkaulan mitta 1,5cm on jo aika vähän. Varsinkin jos alussa mitta on ollut 4cm. Normaalisti mitta kait pysyy samana raskauden ajan ja vasta viimeisinä viikkoina alkaa lyhenemään kun keho valmistautuu synnytykseen. Minulta mitta on otettu vasta yhden kerran koko raskauden aikana(oli 3cm)! Kolmen viikon päästä olis neuvolalääkäriaika, sitten varmaan tarkistetaan tilanne.
Hankinnoista: Itse en ole vieläkään ostanut mitään. Olen pähkäillyt että mitä mahdetaan tarvita... ainakin pitää ratkaista miten ulkoillaan esikoisen ja vauvan kanssa. Esikoinen on nyt 2v. En ole vielä päättänyt ostaisinko kaksosvaunut vai jonkinlaisen lisälaitteen jo olemassaoleviin vaunuihin. Te, joilla on syntynyt/syntymässä 2 lasta pienellä ikäerolla, millaisiin ratkaisuihin te olette päätyneet vaunujen suhteen? Millaisia lisälaitteita markkinoilla on saatavilla? Ja ennenkaikkea mikä olis hyvä. Mielipiteitä kehiin.....
Täällä sf-mitta kasvaa yläkäyrän tuntumassa (nyt 24) ja painoakin on kertynyt jo 6kg lähtöpainosta (tosin BMI oli lähtiessä 19).
Herkuttelusta: Ihan liikaa tulee syötyä herkkuja. Suklaata, keksejä, jäätelöä...ja täytyy tunnustaa että päivittäin jotain näistä. Pitäis ihan varmasti rajoittaa herkkujen syömistä mutta makeanhimo aina vaan voittaa. Minä voisin kans osallistua herkkulakkotsemppirinkiin sitten pääsiäisen jälkeen...
Oikein mukavaa pääsiäisenaikaa kaikille heiniksille!
t: vauva77 rv 25+1