Hämmentävä tilanne Katri-Helenan viimeisellä keikalla
Nyt keskustellaan siitä, tuliko Katrin laulut playbackina.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011435846.html
Kommentit (23)
No onko tuolla nyt kauheasti väliä. Menneisyydessähän siinä muutenkin elettiin
Suvi Teräsniska ne lauloi taustalla uutisen mukaan.
Hieno show oli paikalla olijoille. Mitä väliä?
Eikös aika moni artisti toimi noin.
En tiedä miten nuo entisaikojen legendat, mutta ainakin KAIKKI uudet, nuoret artistit esiintyvät playbackina.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten nuo entisaikojen legendat, mutta ainakin KAIKKI uudet, nuoret artistit esiintyvät playbackina.
Eihän monen ääni ole edes lähelläkään omaa ääntä koska autotunet sun muut.
Vierailija kirjoitti:
No takuulla tuli. Ei 80v jaksa vetää puolitoista tuntia syksyisessä illassa.
On se pelkkä suun aukominenkin jo aika raskasta.
Bat ja Ryyd on kyllä paras festariartisti. Ei ole pelkästään playback vaan ne biisit laulava 1 henkilö lopetti bändin jo 30 vuotta sitten.
Voisitteko kuvitella, että joku Katri Helenaksi naamioituva kävisi vetämässä Katri Helena -playback keikkoja seuraavat 30 vuotta ja kukaan ei edes tietäisi kuka se on?
Olihan sekin jo hyvin kun jaksoi tepastella koltussaan lavalle ja silloin tällöin aukoa suutaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin eturivissä ja näin Suvin laulavan. Kuulin myös Katrin laulavan livenä. Sen verran lähellä olin että voin vannoa että Katri lauloi koko konsertin ajan.
En tiedä, on se jaksanut hyvin. Äänikin on pitänyt.
En ole koskaan seurannut iskelmämusiikkia mutta en ole voinut välttyä seuraamasta Katri-Helenan uraa - kyllä sen ääni oli parhaimmillaan kirkas kuin hopea enkä ole siltä ihan rikkinäistä ääntä kuullut koskaan.
Pakko ihailla myös sitä, miten hyvin hän on osannut olla julkisuudessa. Eipä ole koskaan tarvinnut skandaaleita, vaikka entinenn ukko yrittikin vaimo(i)llaan rahastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eturivissä ja näin Suvin laulavan. Kuulin myös Katrin laulavan livenä. Sen verran lähellä olin että voin vannoa että Katri lauloi koko konsertin ajan.
Kyllähän sen konsertin videoistakin huomaa, että esim liikuttumiset kuuluu äänessä eikä ne voi tulla nauhalta. Toki tuon tason konserteissa on varmasti aina se playbackvalmius.
Taustaraidat on nykypäivää livetilanteissa. Lead on yleensä live ja sitä höystetään harmonioilla ja kuorolla ja kakkosleadillakin. Yhtyeen ja livekuoron taustat vaihtelee, mutta paljon niitä kuitenkin on. Esim. kuoron toistaminen isolla ulkolavalla on vaativa homma ja siksi ne ovat artistin taustalla yleensä etukäteen äänitettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös aika moni artisti toimi noin.
Ei
Vierailija kirjoitti:
Missä he niin esiintyvät?
En muista ikinä olleeni playback-keikalla, ja olen harrastanut musiikkia aktiivisesti kohta 30 vuotta. Ja esiintynyt itsekin niillä keikoilla ihan ilman taustanauhoja. En ole kuullutkaan, että tuo olisi joku ilmiö nykyään.
Mihin sinun tietosi perustuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä he niin esiintyvät?
En muista ikinä olleeni playback-keikalla, ja olen harrastanut musiikkia aktiivisesti kohta 30 vuotta. Ja esiintynyt itsekin niillä keikoilla ihan ilman taustanauhoja. En ole kuullutkaan, että tuo olisi joku ilmiö nykyään.
Mihin sinun tietosi perustuvat?
Toki pikku keikat hoidetaan ihan oikeasti laulaen ja soittaen, mutta nyt keskustellaan ns. ammattilaisten tavoista esiintyä.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi Mirella. Sen laulu katkesi kun alkoi itkeä.
Huomasin muutamassa kohdassa, että Katri Helena myöhästyi aloituksessa, muut ei haitannut ainakaan minua. Hyvä konsertti. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän monen ääni ole edes lähelläkään omaa ääntä koska autotunet sun muut.
Esim. Mirella on tosi heikko livenä, eihän sieltä kuulu kuin vienoa henkäilyä vaikka studioversioissa laulaa ihan kauniisti. Eli hänellä tuskin ainakaan on taustanauha käytössä, vaikka jotain vahvistusta ääneen kyllä kaipaisi live-esiintymisissä.
No takuulla tuli. Ei 80v jaksa vetää puolitoista tuntia syksyisessä illassa.