Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi mulle ei suotu pitkää ja onnellista parisuhdetta

Vierailija
19.08.2025 |

Jotkut löytää sen oikean jo nuorena ja parisuhde kestää kuolemaan asti. 

Mä seurustelin lyhyesti pari kertaa nuorempana ja sitten 23-vuotiaana vakavammin. Tässä suhteessa sain toivotun lapsen. Yhdessä olimme kuitenkin vain viitisen vuotta, naimisissa emme olleet. Mulla tunteet loppui eikä suhde vain enää toiminut vaikka yritimme.

Tämän eron jälkeen oli useampi lyhyt seurustelu, ei vain toiminut juttu noiden miesten kanssa. Välillä olin toki sinkkunakin aivan täysin. 34-vuotiaana tapasin miehen jonka kanssa lopulta päädyin naimisiin. Yhdessä olimme melkein 10 vuotta kunnes mies jätti kylmästi. Nyt olen jo 46-vuotias ja edelleen rikki avioeron jälkeen. Ajattelin aina, että menen vain kerran naimisiin ja sekin meni pilalle. Olisin halunnut monta lasta, mutta vain yhden sain vaikka olen toki hänestä onnellinen.

Olen erittäin rikki enkä enää usko rakkauteen ja siihen, että mä voisin olla onnellinen. Muut ympärillä elävät onnellisena parisuhteessa, mutta mä olen yksin. En ole vain yksin vaan olen yksinäinen. Olisi ihanaa kun joku mies vielä joskus rakastaisi mua, mutta taitaa olla turha toivo. 

Kyllä, osaan olla yksin koska olen paljon elänyt ilman parisuhdetta. En vain haluaisi jäädä loppuelämäksi ilman toisen läheisyyttä ja rakkautta. Olisin niin halunnut sen pitkän kuolemaan asti kestävän parisuhteen, mutta eipä sitä suotu mulle. Kuten ei ole suotu montaa muutakaan asiaa vaan vaikeuksia on ollut läpi elämän itsestä riippumattomista syistä. 

Itsemurha on käynyt välillä mielessä koska elämässä on ollut vain liikaa kaikkea enkä enää jaksaisi. Tämä yksinäisyys vielä siihen lisäksi on musertavaa. Ystäviä toki on, mutta heillä on omat elämänsä. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä tosiaan ole ainut. Nykypäivänä on poikkeus olla koko elämän mittaisessa suhteessa. Suurin osa avioliitoista päätyy eroon. Suuri osa toisaalta pitkistä suhteista on onnettomia tai vaikeita pitää kasassa ja siksi lopulta erotaankin. Jokaisss suhteessa on haasteita ja monessa isoja vaikeuksia. 

En oikein tiedä ketä kadehdit ja miksi ajattelet olevasi jotenkin erityisen huono-osainen tämän suhteen. Olisit ihminen onnellinen, ettet elä vaikeassa suhteessa ja sinulla on vapautesi tehdä mitä haluat ilman että joku valittaa, tai joudu setvimään parisuhderiitoja.  

Vierailija
42/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kohta 60-vuotias ja melkein samassa tilanteessa. Se on musertavaa. En tiedä miten kestän tai kestänkö ollenkaan sitä että kaiken elämän loppuvaiheeseen kuuluvan elän ja koen yksin, ypöyksin oli kyse sitten iloista tai suruista. Mulla on 3 lasta joita en missään nimessä halua kuormittaa tunteillani, koska heillä on oma elämänsä ja arkensa hoidettavana. 

Jos sulla ei ole yhtään ystävää, olet epäonnistunut elämässä. Mies on sivuseikka, mutta missä on sun kaikki naiskaverit.

En ole se, jolle vastasit, mutta samassa tilanteessa. 

Minulla on kyllö ystäviä, mutta he kaikki ovat parisuhteessa. Viettävät vapaa-aikansa miehen, perheen, lasten ja lastenlasten kanssa. Toki tapaan heitä silloin tällöin, mutta se ei ole sama asia, kuin olla hyvässä parisuhteessa. Miten joku satunnainen kahvila/ lounas/ teatterikäynti tai puhelu korvaisi parisuhteen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä minäkään, olisin halunnut pidemmän elämän mieheni kanssaan. Hän menehtyi kesän alussa. 24 v sitten kesän alussa lähetimme ekoja viestejä toisillemme. Avioliittomme ei ollut helppoa, se oli todella myötä- ja vastoinkäymisiä, mutta me halusimme olla yhdessä, kunnes kuolema korjaa.

Olen vähän yli 50v, mieheni muutaman vuoden vanhempi. Toivottavasti elämällä on minulle vielä toinen mies jossakin ja lapsille isäpuoli.

Vierailija
44/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Voit ihan hyvin saada vielä pitkän, loppuelämän mittaisen parisuhteen. Jos parin vuoden päästä natsaa, suhde voi hyvässä lykyssä kestää vaikka 30-40 vuotta.'

Järkevä neuvo ja miten totta! Älä luovu toivosta, Ap hyvä.

Oletko miten kielitaitoinen? Voisit hyvin laajentaa hakuasi vaikka toisiin Pohjoismaihin ja keskiseen Eurooppaan.

Nykyään voimme ladata livepuheen kääntäviä translator-äppejä, jollei kielitaito riitä. [Oma isäni on muualta Euroopasta, samoin minut kaavattanut isäpuoleni]. Rakkaus voi löytyä myös kauempaa. Geneettisen geenipoolin väljentyminen antaa myös terveempiä lapsia ja vähemmän perinnöllisiä sairauksia. Usein hybridigeeniset ovat varsin kauniitakin.

Pienet paikkakunnat ovat täynnä poikamiehiä, tämän olen kuullut. Ikävä kyllä isomman paikkakunnan tai suurkaupungin taustan omaava, herkkä ihminen ei välttämättä kotiudu pieneen kylään, jossa voi tyypillisesti esiintyä runsasta juoruilua kaikkien tuntiessa toisensa.

[Sitten tietysti on oma ryhmänsä, erakot.

Heissä on myös tosi kivannäköisiä, jotka eivät kuitenkaan etsi parisuhdetta, vaan valitsevat askeettisen sooloelämän].

Vierailija
45/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Etpä tosiaan ole ainut. Nykypäivänä on poikkeus olla koko elämän mittaisessa suhteessa. Suurin osa avioliitoista päätyy eroon. Suuri osa toisaalta pitkistä suhteista on onnettomia tai vaikeita pitää kasassa ja siksi lopulta erotaankin. Jokaisss suhteessa on haasteita ja monessa isoja vaikeuksia. 

En oikein tiedä ketä kadehdit ja miksi ajattelet olevasi jotenkin erityisen huono-osainen tämän suhteen. Olisit ihminen onnellinen, ettet elä vaikeassa suhteessa ja sinulla on vapautesi tehdä mitä haluat ilman että joku valittaa, tai joudu setvimään parisuhderiitoja.'

Tämä on hyvä. 🙋

Vierailija
46/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#45 ja #46👋.

Ihanaa päivää. 

🍀🌿💚

Vierailija
47/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no sinulla kumminkin ollut parisuhteita ja lapsiakin löytyy kun ensin luulin otsikon perusteella ettei parisuhdetta ole ollut koskaan mutta olikin toisin. Toiset eivät ole koskaan löytäneet ketään ja kärvistelleet yksin koko elämän et sinulla kumminkin ollut suhteita ja mahdollisuudet löytää uudestaan.

Vierailija
48/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kohta 60-vuotias ja melkein samassa tilanteessa. Se on musertavaa. En tiedä miten kestän tai kestänkö ollenkaan sitä että kaiken elämän loppuvaiheeseen kuuluvan elän ja koen yksin, ypöyksin oli kyse sitten iloista tai suruista. Mulla on 3 lasta joita en missään nimessä halua kuormittaa tunteillani, koska heillä on oma elämänsä ja arkensa hoidettavana. 

Eikö sinulla ystäviä ole? En itse jaksa lakata ihmettelemästä sitä, miten ihmisten mielestä ilman parisuhdetta on jotenkin automaattisesti "yksin". 

Vierailija
49/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohjoijaa, taas yksi, jolle asiat vaan tapahtuu 🥱

Miksi olet tuollainen ääliö? Miten helvetissä mä olisin voinut estää esim. syövän kaksi kertaa???? Tai lapsen vaikean neurologisen tilan joka vaati leikkauksen??? Tai keskenmenon??? Tai sydänvian joka tulee vaatimaan leikkausta jossakin kohtaa????

Olet kyllä täysi kusipää ihminen. Täyttä saastaa.

Ap

Vierailija
50/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, vastaus otsikon kysymykseesi on: siksi että olet tyhmä. Jos olisit fiksu, ymmärtäisit jo aloituksestasi, miksi suhteesi eivät ole kestäneet. Olet valinnut vääriä miehiä. 

Vaikka tämä on vähän tylysti ilmaistu, niin asia on juuri näin. Jos ap haluaisi nimenomaan kestäviä suhteita, hän ei menisi niihin pilluväristystensä mukaan, vaan arvioisi realistisesti miehen ominaisuuksia pitkän parisuhteen toteutumisen kannalta. 

Haista säkin paska. Mä en todellakaan ole mennyt minkään pilluväristelyn mukaan. Kuka helvetin aivoton kana edes ajattelee noin??? No sä selvästikin. 

Ap

Vierailija
51/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Voit ihan hyvin saada vielä pitkän, loppuelämän mittaisen parisuhteen. Jos parin vuoden päästä natsaa, suhde voi hyvässä lykyssä kestää vaikka 30-40 vuotta.'

Oletko miten kielitaitoinen? Voisit hyvin laajentaa hakuasi vaikka toisiin Pohjoismaihin ja keskiseen Eurooppaan.

Nykyään voimme ladata livepuheen kääntäviä translator-äppejä, jollei kielitaito riitä. [Oma isäni on muualta Euroopasta, samoin minut kaavattanut isäpuoleni]. Rakkaus voi löytyä myös kauempaa. Geneettisen geenipoolin väljentyminen antaa myös terveempiä lapsia ja vähemmän perinnöllisiä sairauksia. Usein hybridigeeniset ovat varsin kauniitakin.

Pienet paikkakunnat ovat täynnä poikamiehiä, tämän olen kuullut. Ikävä kyllä isomman paikkakunnan tai suurkaupungin taustan omaava, herkkä ihminen ei

No en todellakaan laajenna hakua muihin maihin. En halua mitään etäsuhdetta enkä ole muuttamassa mihinkään. Ei ole kielitaidosta kiinni, en ole mikään kouluttamaton ja tyhmä. Mä en edelleenkään asu kaupungissa vaan asun pienellä paikkakunnalla. Joo on kai vapaita miehiä, mutta pitäähän sitä nyt kiinnostusta toiseen olla kummallakin! Äly hoi! Etkä selvästikään osannut lukea mikä mun ikä on. Ei tässä iässä enää lapsia tehdä.

Ja mikähän aivopieru on tuo, että kaupungissa vain on herkkiä ihmisiä. Mä olen itse herkkä ihminen enkä ole koskaan asunut isossa kaupungissa. Ja mitähän vattua jotkut erakot tähän liittyyn??? Vaikutat sekavalta tyypiltä.

Ap

Vierailija
52/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUlla on kuitenkin ollut pitkiä suhteita, rakkautta ja olet saanut jopa lapsen! Tämä on paljon enemmän kuin mitä moni muu on saanut. Itsekin jäin lapsettomaksi ja pisin suhteeni on ollut 2 vuotta.

Vierailija
53/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet paikkakunnat ovat täynnä poikamiehiä, tämän olen kuullut. Ikävä kyllä isomman paikkakunnan

turha hermostua AI tekstiin.

Vierailija
54/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, yksi ainut elämänmittainen liitto on prinssessasatu. Todellisuudessa joka toinen liitto päättyy eroon ja nekin liitot, jotka eivät pääty, ovat kärsimystä täynnä. Isäni liitto on hyvä esimerkki: eivät ole eronneet puolisonsa kanssa, mutta puoliso on rappioalkoholistin omaishoitaja. Ei kykene eroamaan, koska on läheisriippuvainen. Eivät kaikki pitkät liitot ole tietenkään onnettomia, mutta osa siitä. On hyvin harvinaista löytää kumppani, jonka kanssa suhde kestää onnellisena ja turvallisena elämän loppuun saakka. Osalla liitto kestää sillä tavalla elämän loppuun saakka, että puoliso ottaa toisen hengiltä pitkään kestäneen parisuhdeväkivallan päätteeksi - osa tekijöistä päättää päivänsä teon jälkeen.

Sinulla on liian romantisoitu ja epärealistinen kuva parisuhteista. Ja osalle ihmisistä sattuu elämänvarrella enemmän vastoinkäymisiä kuin toisille. Itse ole lastensuojelun entinen asiakas, kasvanut väkivaltaisessa alkoholistiperheessä ja lähes keski-ikäisenä hoidan edelleen itseäni terapiassa lapsuuteni takia. Tulen oireilemaan elämäni loppuun saakka, eikä sille vain voi mitään. Näillä korteilla on vain pakko pärjätä, mitä on annettu.

Tunnistan katkeruutesi ja yhdistän sen vakavaan masennukseen. Minäkin olen ajatellut samalla tavalla ollessani vakavasti masentunut. Onko sinulla hoitokontaktia, lääkitystä? Olin pitkään hyvin lääkevastainen, enkä halunnut millään mitään mielialalääkitystä, mutta onneksi yksi lääkäri sai ylipuhuttua minut kokeilemaan. Elämä masennuksen ja PTSD oireiden kanssa on helpottanut aika tavalla oikean lääkityksen kanssa. Tärkeintä olisi keskittyä hoitamaan masennuksesi tällä hetkellä jonkinlaiseen hoitotasapainoon.

Iso halaus, selviät kyllä. Loppuun vielä rohkaiseva kertomus: läheiseni löysi vielä 70-vuotiaana elämänsä rakkauden, joten sinulla on aikaa vielä rutkasti jäljellä. 

Vierailija
55/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 7 vuotta naimisissa, erosimme 18 vuotta sitten. En ole halunnut enää parisuhdetta, totesin että eiköhän se ollut minun osaltani siinä. Nyt olen ollut sinkkuna 18 vuotta enkä kaipaa parisuhdetta, edes hetkittäin.

Niin me olemme erilaisia me ihmiset. 

Vierailija
56/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohjoijaa, taas yksi, jolle asiat vaan tapahtuu 🥱

Miksi olet tuollainen ääliö? Miten helvetissä mä olisin voinut estää esim. syövän kaksi kertaa???? Tai lapsen vaikean neurologisen tilan joka vaati leikkauksen??? Tai keskenmenon??? Tai sydänvian joka tulee vaatimaan leikkausta jossakin kohtaa????

Olet kyllä täysi kusipää ihminen. Täyttä saastaa.

Ap

Össön nössön sun juttujes kanssa, aloituksessasi et muuta kertonut, kuin vikisit miehen puutettasi. 

Mä löysin elämäni rakkauden 50-vuotiaana, mutta se ei tapahtunut kotisohvalla  omaa kurjuutta itkien.

Apn viestejä kun lukee, alkaa olemaan miesten puolella, miksi tästä aloittajasta kannattaa pysyä kaukana. Itseään täynnä ja pahantahtoinen, mitä parasta kumppaniainesta, eh? 

Sä olet lukutaidoton ääliö ja sähän tässä pahantahtoinen olet. Mä vastaan rumasti vain sen vuoksi, että mulle alettiin vittuilla. Lue persereikä kunnolla mun aloitus niin näet siellä kyllä, että kerron muutenkin olleen vaikeaa. Minkälainen pahantahtoinen ihminen tulee vielä senkin jälkeen vittuilemaan kun toinen kertoo esim. syövästä???? Olet kyllä järjettömän tyhmä ja sairas ihminen. Mene muualle saasta.

Ap

Vierailija
57/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en minäkään, minkä takia se toinen ei vaan voinut olla onnellinen kanssani niinkuin minäkin olin hänen kanssa vaan piti heittäytyä vaikeaksi.

Vierailija
58/61 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 7 vuotta naimisissa, erosimme 18 vuotta sitten. En ole halunnut enää parisuhdetta, totesin että eiköhän se ollut minun osaltani siinä. Nyt olen ollut sinkkuna 18 vuotta enkä kaipaa parisuhdetta, edes hetkittäin.

Niin me olemme erilaisia me ihmiset. 

Mitähän sun päteminen auttaa ap:ta?

Vierailija
59/61 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, me ollaan oltu yhdessä yli 25 vuotta ja ne tunteet on kuolleet ja heränneet henkiin monet kerrat näiden vuosien aikana. Jos olisin eronnut heti kun tunteet kuoli ensimmäisen kerran, ei oltaisi oltu yhdessä kuin pari vuotta. En mäkään ole ollut niin onnekas, että olisin ollut umpirakastunut kaikki nämä vuodet, mutta luotan siihen että aina ne tunteet lopulta palaa takaisin vaikka joskus se viekin aikaa. Omalta kohdaltani en näe järkeä siinä, että aina erotaan kun tunteet sammuu. Eri asia, jos kotona on super huono ilmapiiri pitkän aikaa.

Vierailija
60/61 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika hyvin kun mulla on mennyt koko aikuisuus (40 v) yksin, kahta neljän kuukauden suhdetta lukuunottamatta. Mut mä olenkin mies, ei sillä siksi ole kenellekkään mitään väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi