Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana, opettaja ei käytä Wilmaa

Vierailija
19.08.2025 |

Lapsi aloitti uudella luokalla eikä hänellä ole kenenkään puhelinnumeroita eikä hän tunne muita oppilaita. Älypuhelinta ei ole käytössä. 5lk kyseessä.

Edellinen opettaja laittoi kotitehtävät ja tunnilla käydyt Wilmaan jotta sairaana olijat eivät jää jälkeen ja työaikaa säästyi kun ei tarvinnut kertoa erikseen kaikille poissaolojoille tehtäviä

Miten teillä muilla opettaja viestii läksyt poissaolijoille?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että merkitsee tekemiset ja läksyt Wilmaan on opettajalta täysn vapaaehtoista.

Sitä en usko että joku opettaja ei Wilmaa käyttäisi.

Vierailija
2/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmaan meillä on aina laitettu poissaolijoiden läksyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läksyjä ei tule Wilmaan, mistä ne olisi tarkoitus katsoa? 

Vierailija
4/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kotitehtävät Classroomiin.

Vierailija
5/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä systeemi on teillä joilla läksyt eivät tule Wilmaan? Opettajalla ei ole puhelinta käytössään.

Vierailija
6/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan kotitehtävät Classroomiin.

En ole edes kuullut tälläisestä sovelluksesta ei ole lapsen koululla käytössä 

Vierailija
7/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalla ei ole velvollisuutta laittaa niitä läksyjä Wilmaan. Se on ihan vapaaehtoista.

Itse laitan sekä sen että mitä tunnilla on tehty että ne läksyt, mutta mitään velvollisuutta ei tähän  ole.

t. äiti ja ope

Vierailija
8/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä systeemi on teillä joilla läksyt eivät tule Wilmaan? Opettajalla ei ole puhelinta käytössään.

No onhan mut se ei halua jakaa sitä jokaiselle sekopää mammalle

Vierailija
9/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kysyy kavereilta whatsupilla, tai vanhemmat vanhempien ryhmässä. Ei tule läksyjä wilmaan ala-asteikäisellä. 

Jos ei saa tietoon, niin tekee sitten kun on terve. Ei ne kirjatkaan aina ole ollut kotona. 

Vierailija
10/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan kysyttiin kaverilta

Vierailija
11/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan mut se ei halua jakaa sitä jokaiselle sekopää mammalle

Ehkä tässä tarkoitettiin työpuhelinta. Ei terveydenhoitaja tai koulusihteerikään jaa omaa privaattinumeroaan huoltajille. En tiedä, miksi moni olettaa, että ope niin tekisi.

Vierailija
12/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kysyy kavereilta whatsupilla, tai vanhemmat vanhempien ryhmässä. Ei tule läksyjä wilmaan ala-asteikäisellä. 

Jos ei saa tietoon, niin tekee sitten kun on terve. Ei ne kirjatkaan aina ole ollut kotona. 

Whatsappin tiedän, mutta on whatsup?

Vierailija
13/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajalla ei ole velvollisuutta laittaa niitä läksyjä Wilmaan. Se on ihan vapaaehtoista.

Itse laitan sekä sen että mitä tunnilla on tehty että ne läksyt, mutta mitään velvollisuutta ei tähän  ole.

t. äiti ja ope

Vaaditko kuitenkin  että läksyt on sairaana ollessa tehty? 

Vierailija
14/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lapsi pyörittää Ap mennen tullen.

ps.wilma toimii myös selaimessa.

Vierailija
15/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä aina soittaa kouluun välitunnilla, pyytää opettajaa puhelimeen ja sopia menettelytavan läksyjen saamiseksi?

Vierailija
16/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on tullut läksyt Wilmaan edellisen opettajan aikana 4 vuotta. Katsoi ne sieltä itse. Kirjat olen hakenut usein kotiin kun koulupäivä on loppunut ja vienyt lapselle kun on ollut sairaana. 

Vierailija
17/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä opettajalle Wilman kautta viesti ja kysy läksyistä. Niin itse olen tehnyt, jos läksyjä ei ole merkitty.

Vierailija
18/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalta vapaaehtoista kirjata Wilmaan läksyt.

Pitäisi kysyä kaverilta.

5& 6 lk. oli niin että oli vanhempien ja/tai lasten whatsapp-ryhmät. 6 lk taisi mennä niin että ope määräsi kiertävästi jonkun postaamaan whatsapp-ryhmään taululta/vihosta tms. läksyt. Toimi.

Vierailija
19/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että opettajalla ei ole velvollisuutta merkitä läksyjä Wilmaan, mutta on aika ikävää opettajalta, jos hän ei näin tee. Lapsella ei ole välttämättä luokkakavereiden yhteystietoja ja vaikka olisikin, niin luokkakaveri voi kertoa läksyt joko vahingossa tai tahallaan väärin. Omakin lapseni sai sitten opettajalta kotiin huomautuksen, kun hän oli tehnyt kaverin kertoman perusteella väärät läksyt. 

Vierailija
20/23 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. äiti ja ope

Vaaditko kuitenkin  että läksyt on sairaana ollessa tehty? 

Olen itsekin äiti eli jos joku on sairaana, ei hän välttämättä heti saa kaikkea rästiin jäänyttä tehtyä eli en nillitä niiden läksyjen kanssa.

Ja jos jollakulla on jäänyt kotitehtäviä tarkastamatta, käyn ne läpi oppilaan kanssa, jos tarvitsee.

Rästikokeiden kanssa olen siinä tiukka, että ne pitää pyrkiä suorittamaan heti, kun pystyy ja jos on jäänyt monta koetta rästiin ,pitää sopia kanssani siitä suorittamsiesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme