Mitä ei saa tehdä lapsen kanssa joka linnoittautuu kotiin eikä suostu kouluun?
Kommentit (30)
Olisko joku lukenut tämän ja voisi kertoa?
Osallistutko kk maksuun jos kerron?
Vierailija kirjoitti:
Osallistutko kk maksuun jos kerron?
Ei tuon jutun sisältöä kysyville omat lapsetkaan ole sen arvoisia.
"Osallistutko kk maksuun jos kerron?"
En, mutta voin tarjota lounaan köyhälle ystävälle, eli laitetaan hyvä kiertämään.
Ei saa antaa lapselle ruokaa ellei suostu käymään koulussa?
"Mihin tuota tietoa tarvitset."
En mihinkään. Olen vain utelias luonne.
Lapsi ei "suostu" kouluun??? Sitten lapsi viedään kouluun, tietysti. Miksi te ette kasvata lapsianne? Mistä lähtien lapset ovat muka itse päättäneet, "suostuvatko" käymään koulua?
Näitä on nykyään melko paljon. Ihan hyvä olisi tietää miten vanhemman tulisi toimia tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
"Osallistutko kk maksuun jos kerron?"
En, mutta voin tarjota lounaan köyhälle ystävälle, eli laitetaan hyvä kiertämään.
Etkö voi muuten tarjota, jos rahallisesti pystyt.
Hyvyys/auttaminen on pyytentöntä eikä vaadi tietoa lehden jutusta.
Jos alaikäinen kuten voisi olettaa. Ei ainakaan saa polttaa tupakkaa eikä juoda viinaa.
Kysy ChatPT:lta. Pyydä se kirjoittamaan ip-lehtijuttu aiheesta.
Riippuu tosi paljon lähtökohdista, että mistä ongelmista puhutaan. Sen mukaan vanhempien tulisi reagoida. Aina ei lapsi kerro mikä on vikana.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei "suostu" kouluun??? Sitten lapsi viedään kouluun, tietysti. Miksi te ette kasvata lapsianne? Mistä lähtien lapset ovat muka itse päättäneet, "suostuvatko" käymään koulua?
Ensimmäistä kertaa elämässä olisi pakko tehdä jotain. Tähän saakka on aina kaikkeen kysytty lapsen mielipidettä, joten ovat oppineet sen kertomaan ja totuutenaan pitämään. Jos kouluun ei jaksaisi aamulla lähteä ja vanhempi sen sallii niin sepä on siinä sitten. Vaikea se on tuossa kohtaa alkaa sanomaan, että teet kuten määrään, jos ei ole koskaan lastaan ennen määrännyt vaan lapsi määrännyt perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa antaa lapselle ruokaa ellei suostu käymään koulussa?
Pätee myös vanhempiin. Työlle pakko mut ei ruualle.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on nykyään melko paljon. Ihan hyvä olisi tietää miten vanhemman tulisi toimia tilanteessa.
Aloita siitä, että KASVATAT lapsesi. Opetat, että EI = EI. Aikuinen päättää asiat lapsen parhaaksi ja lapsi tottelee.
Minua kiinnostaa myös. Kyseessä siis iltasanomien juttu, joka maksumuurin takana.