Kikkoman-soija sukupuolineutraaliksi?
Pitäisikö tuo nimi muuttaa Kikkohenkilö-soijaksi?
Kommentit (67)
Kun kerran tyhmyrilinja on valittu, niin kyllä sitä sitten pitää soveltaa myös soijakastikkeeseen. Muuten soijakastike voi loukkaantua.
Sanan alkuosakin vittaa hiukan miehisiin muotoihin. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites MAN-autot?
Tätä minäkin olen katsellut liikenteessä. Eikö poliisin pitäisi kiskoa noista kilvet pois, kun woke-diktatuurissa kerran eletään??
Woke-henkinen sharia-poliisi heiluisi tuolla kaduilla ja puuttuisi kaikkeen patriarkaatin ilmentymiin.
Salainen woke-poliisi tekisi ratsioita kauppoihin ja etsisi niitä kiellettyjä soijapulloja ja muuta raskauttavaa, jolla K-kauppias saataisiin käpälälautaan...
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kikkowoman.
Ei vaan Mankikwoman.
Vierailija kirjoitti:
Ap on i d i o o t t i.
Mummos on
ap
Ei koska kikkoman tulee japanin kielisistä sanoista kikko (kilpikonnan kuori/sen kuvio) ja man (kymmenen tuhatta)
Entäs tämä Hornimans tee, oli takavuosina Suomessakin, nykyisinkin ulkomailla myynnissä.
Siinä vasta kauhia patriarkaatin keksintö, hyi helvetti sentään, kyllä minä niin taas mieleni pahoitin.
https://yourspanishcorner.com/en/tea/3585-te-25-sobres-hornimans.html?s…
Jos miehen ääni korkeutuu soijasta, silloin se on sukupuolimuutossoijakikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites MAN-autot?
Tätä minäkin olen katsellut liikenteessä. Eikö poliisin pitäisi kiskoa noista kilvet pois, kun woke-diktatuurissa kerran eletään??
MAN-autojen oikeudet omistaa M. A. Numminen.
Kyllä olisi suomen kielessä päljon korjattavaa, esim. akustiikka pitäisi ehdottomasti muuttaa esim. iinestiikaksi.
Manteli, siinäpä vasta inhottava sanahirviö.
En uskalla enää ostaa kaupasta maustekastikkeita joissa lukee esim Asian style, Chinesh style jne. Pelkään että jos joku katsoo sen olevan kulttuurista omimista ja sit joku vetää mua turpaan siellä kaupassa. Siksi olen siirtynyt pääasiassa Kabanossiin. On kyllä alkanut tämäkin arveluttamaan, että onko kabanossi suomalaista ruokaa vai tuleeko joltain veli venäläiseltä kohta daijuun, että meidän makkarat kyllä kelpaa mutta niin myös Nato jäsenyys.
RuuviMEISSELI, iljettävä työKALU. APUA!!
Vierailija kirjoitti:
Sanan alkuosakin vittaa hiukan miehisiin muotoihin. 🤭
Niinpä!
Todella väärin sukupuolitettu nimi!
Ehdotan nimeksi pyypyyhenkilö-soijaa
Eräs tuttavani katseli kerran Kikkoman-soijapulloa marketissa ja luki vahingossa väärin "Kinkomaan soijakastike". Kinkomaa-niminen paikkakunta oli lähiseudulla joten se oli hänelle tutumpi nimi. Tässä olisi sukupuolineutraali nimi tosielämästä.
Mannesmann, saksalainen iso teollisuusfirma vuodesta 1890 aikaen, voiko enää olla sovinistisempaa?
Nimi vaihdettava välittömästi muotoon Femmesfem.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin man passiivi on neutraali.
Miten Ruotsi liittyy tähän?
Hauska aloitus, jota tietenkin tosikot ovat kiukuissaan alapeukuttaneet.
Laittakaa tähänkin alapeukkuja siis!