Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen ihminen laiska, välinpitämätön tai jotenkin nepsy?

Vierailija
19.08.2025 |

Ei näe keittiön pöydälle hänelle jätettyä lappua, tai lappua, joka on ollut jääkaapinovessa viikon. Ei näe tai tee mitään roskapussille, joka on jätetty ulko-oven pieleen. Jättää kaappien ovet auki, jopa niin, että itse lyö päänsä. Pyykkiä kuivumaan laittaessa rumpuun jää 2-3 vaatetta, vaikka muka varmisti että kaikki tuli.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tyypilliseltä parisuhteessa olevalta mieheltä. 

Vierailija
2/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat pikkutarkkoja ja toiset eivät, minusta noi kaikki asiat nyt on kuitenkin hyvin pieniä ja mitättömiä, eikä kodista tule kaatopaikkaa vaikka roskapussit jäisi silloin tällöin viemättä ulos..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä oli just tuollainen. Onneksi nyksä on normaali, tai oikeestaan loistotyyppi, kun ei tee mitään tollasta

Vierailija
4/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat pikkutarkkoja ja toiset eivät, minusta noi kaikki asiat nyt on kuitenkin hyvin pieniä ja mitättömiä, eikä kodista tule kaatopaikkaa vaikka roskapussit jäisi silloin tällöin viemättä ulos..

Minusta on todella outoa kävellä roskapussin yli, vaikka se on siitä selvästi sitä varten, että vietävä ulos. Tai että lapsi jää viemättä hammaslääkäriin, kun ei nähnyt muistutuslappua. Aikuisen pitäisi osata silti muistaa asiat ilman että joku äiti muistuttaa kuin lasta. Tai että toiselle tulee aivan yllätyksenä mun meno, vaikka olen puhunut siitä joka päivä viimeiset 2 viikkoa ja ollut lappu jääkaapinovessa.

Vierailija
5/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on just tällainen. Koskaan ei "huomaa/muista" viedä roskapussia mennessään, ei vaikka se ois oven edessä odottamassa. Jonkun oleellisen asian jos jätän keskelle keittiön pöytää tai jääkaapin oveen niin voin olla varma että se on liian vaikeassa paikassa havaittavaksi. 

Vierailija
6/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mistä tahansa pikkuasiasta saa nepsydiagnoosin.

Vierailija
7/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on just tällainen. Koskaan ei "huomaa/muista" viedä roskapussia mennessään, ei vaikka se ois oven edessä odottamassa. Jonkun oleellisen asian jos jätän keskelle keittiön pöytää tai jääkaapin oveen niin voin olla varma että se on liian vaikeassa paikassa havaittavaksi. 

Mutta onko se välinpitämättömyyttä vai hahmotushäiriö tms?

Vierailija
8/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa hyvin yksinkertaiselta ja kömpelöltä ihmiseltä.

Vierailija
9/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ADHD ainakin on helposti just tuollainen. Tää ei kuitenkaan tarkoita, että tuo mitenkään välttämättä viittaisi juuri siihen. 

Vierailija
10/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siellä kehä 3 ulkopuolella.

Vierailija
11/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa kuulostaa kuullottamiselta

Vierailija
12/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisollani on tuollaisia kausia aina, kun hänellä on töissä jokin deadline painamassa päälle, tai vaikea ongelma ratkaistavana.

Vierailija
13/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko se välinpitämättömyyttä vai hahmotushäiriö tms?

No sen kun tietäisi, jokusen kerran olen kysynyt, mutta mitään järkevää vastausta sieltä ei tule. Olen kyllä epäillyt, että mies saattaa olla kirjolla, mutta minusta tuohon käytökseen kyllä liittyy myös ihan vaan välinpitämättömyyttä. Aika yleistä tuntuu olevan, että mies osaa kyllä sinkkuna hoitaa taloutensa, mutta kaikki havainnointi ja aloitekyky katoaa sillä hetkellä kun katon alle on saatu jallitettua nainen. 

Vierailija
14/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kulkenee suvussa. Meillä sekä puoliso, että teinit hyppivät surutta ulko-oven edessä oldottavien roskapussien yli. Oho, sekö jäikin siihen? No oho.

Vierailija
15/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siellä kehä 3 ulkopuolella.

Voi kuule, vähän kun vielä elät ja opit niin tulet havaitsemaan, ettei ne helsinkiläiset ole mitenkään oma eliölajinsa, varsinkaan kun suurin osa pk-seudun asukeista on kotoisin muualta Suomesta. 

Vierailija
16/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolisollani on tuollaisia kausia aina, kun hänellä on töissä jokin deadline painamassa päälle, tai vaikea ongelma ratkaistavana.

Monen ajatukset pyörii muualla kuin arjen rutiineissa. Silloin sitä vaan harppaa roskapussin yli sen enempää ajattelematta.

Vierailija
17/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen ajatukset pyörii muualla kuin arjen rutiineissa. Silloin sitä vaan harppaa roskapussin yli sen enempää ajattelematta.

Tulisikohan sitä havainnointikykyä lopulta jostain lisää jos vaimokin alkaisi käyttää samaa veruketta ja jättäisi roskat niille sijoilleen vaikka kuukauden ajan?

Vierailija
18/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä me naiset pitkälti mahdollistetaan tuollainen avuttomaksi heittäytyminen. Miehillä on täysi luotto siihen että kyllä se roskapussi lopulta päätyy roskikseen ja pyykit puhtaana kaappiin vaikka ei itse tekisi millekään mitään. 

Vierailija
19/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hahmotushäiriö mulle tuollainen on arkipäivää etten näe tai hahmota asioita ympäristössä. 

Kaadun helposti ihan vaan kotona ilman mitään esteitä maassa olen myös autisti . 

Mutta pitääkö meitä nepsyjä aina mollata? Te normaalit olette NPC:itä

Vierailija
20/28 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa kuulostaa kuullottamiselta

Kuu loistaa tuu toistaa suu hoitaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä