Millainen teillä on arkiaamiainen, entä parempi viikonlopun aamiainen?
Kommentit (6)
minä syön jugurttia ja marjoja desin, pari, leipäpalan ja kahvia. Joskus pullapalan, jos on. Mies syö all bran -muroja maidon tai jugurtin kanssa + marjoja ja juo lopuksi kahvia. Lapsi syö päiväkodissa puuroaamupalan, mutta jos sattuu heräämään aikaisemmin, ottaa hänkin vähän jugurttia myslin tai murojen ja marjojen kanssa, ettei tarvitse kuivin suin katsella muden syöntiä.
Viikonloppuna on yleensä jotain hyvää tuoremehua ja pullaa/kakkua noiden perusjuttujen lisäksi. Lapsi syö puuroa ja sitten pullaa tai muuta jälkkäriksi. Ruoka on viikonloppuna myöhemmin, joten aamupala on tukeva.
Viikolla syödään aamiaiseksi viiliä/luonnonjukurttia sekä ruisleipä juustolla ja tomaatilla. Viikonloppuna useimmiten samaa. Aika urautunutta :)
Neljän Viljan puuroa, hilloa yms. lisuketta sekaan.
Lauantai-aamuna paahtoleipää ja jogurttia tms.
Sunnuntaina suklaamuroja.
Näin meillä on ollut aina ja syöjinä minä eli äiti ja poika 2v. muut meidän perheessä ei suostu aamiaista syömään. Onneksi pojalle kelpaa edes.
mies juo kahvin
lapset syö tarhassa
minä syön keitetyn/paistetun munan/munakkaan + vihreää teetä tai maitokahvin tai vaihtoehtona muna-aamiaiselle luonnonjogurttia marjoilla
Viikonloppuna syömme koko perhe yhdessä runsaan aamiaisen joka on:
(luomuruis)leipää tai satunnaisesti croissantteja tms epäterveellistä ;), leikkeleitä, erilaisia juustoja, tuoreita hedelmiä ja marjoja sesongin mukaan, keitettyja munia tai munakasta, vihreää (tai rooibus) teetä, maitokahvia, jogurttia, mysliä, tuoremehua
Arkiaamiainen aikuisilla on pari palaa ruisleipää kinkulla ja juustolla+kahvia. Taapero syö hoitopäivinä hoidossa puuroa tai muroja, kotona usein jugurttia ja mysliä tai esim. pienen leipäpalan ja ompun.
Ja viikonloppuisin kyllä useimmiten samaa... Harvemmin panostetaan aamiaiseen, mutta ehkä noin 4 kertaa vuodessa (isänpäivä, äitienpäivä, hääpäivä ja ehkä joku muu kerta vielä) laitan munakokkelia ja pekonia ja kakkua.
ja parempi vkl-aamiainen esim. tuoreita croissantteja juuston ja jonkun hienomman leikkeleen kanssa.