Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista että mulla on yksi vuokra maksamatta vaikka oon tt-tuki asiakas ja vuokra menee aina suoraan maksuun

Vierailija
19.08.2025 |

Ja näin on ollut koko sen ajan kun olen tässä asunut eli ei oo missään vaiheessa tullut suoraan mulle. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kelasta.

Jokin virhehän siellä ilmeisesti on.

Vierailija
2/5 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Kelasta miksi vuokra ei ole mennyt suoraan vuokranantajalle. Oletko joku kuukausi saanut normaalia vähemmän rahaa, jolloin tuki ei ole riittänyt vuokranmaksuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos joku väärentäisi kaikki. Sun tilitiedot, laskut ja Kela tuet? 

Hoitaisi sitten näitä omilta sivuiltaan?

Jos vaikka väärennetään lasku isommaksi mitä Kela maksaa ja sinä maksat sitten? Mutta ne ei mene laskuttajalle vaan muualle ja laskuttajalle pienempi osa mitä maksaja luulee? 

Kovin rikollista ? 

Vierailija
4/5 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maksamatta tän kuun ja tässä syy. 

No olin niin huolimaton, että merkkasin  TT tuki hakemukseen, että en saa veronpalautusta. Se ei ollut kaiken  järjen mukaan odotettavissa, koska sain verotettavaa tuloa vain työmarkkinatukea ja sitäkin vain muutaman kuukauden. Ei muita tuloja. Vaikka 20% on liikaa mikä automaattisesti otetasn, en silti odottanut 670€ palautusta. 

No tämä oli tietenkin otettu huomioon TT tuki laskelmissa ja sain n. 600€ vähemmän tukia ja rahaa mitä olisi pitänyt laskelmien mukaan. 

Toki tein tarkistuspyynnöt mutta tuo 600€ on niin paljon että ilman sitä en voi selviytyä. Tilillä 900€ ja vuokrasta joka 1400€! Vuokranmaksu siis odottaa päätöksen oikaisua. 

Ai niin siis siis siksi sain tuloja liian vähän, että en saanut tuota palautusta tililleni, koska se ulosmitattiin täysimääräisenä. 

Mitäs olit huolimaton ja et tarkistanut saatko palautusta?

Noh palaisin tuohon alkuun. Kaiken järjen  ei ollut odotettavissa palautusta ja vaikka olisinkin sasnut vaikka satasen, ei se olisi hetkauttanut  kuulausinufkettia niin paljon, vaikka olisi vähentänyt tukia. Joten en pistä niin omaksi epäedulseni tuota.

Periaatteessahan henkilön  tilillä pitäisi olla aina eräpäivään mennessä vuokraan riittävä summa ja se pitää koostua saman kuun tuloista, jos olet TT tuki asiakas ei velvoitetta, että säästyy viime kuulta mitään. 

Vierailija
5/5 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista tuo palautus?

Niin pitää katsoa uudelleen, mutta valehtelematta sain verotettavaa tuloa vain  työmarkkinatukea josta otettiin 20% ja sitäkään en koko vuotta. Oikea prossa olisi kai 14%? Ei tee noin paljon palautusta. Mutta kiitti kuitenkin? Tosin sotki taas tämän kuun vuokranmaksun, kun ei tullut tilille, mistä se vuokra maksetaan Hehheh!  Ja ei taas alkeellisiakaan taloustaitoja siellä!  Fyi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän