Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonojen äitien tunnusmerkkejä!!

Vierailija
05.04.2007 |

Listataan tähän ketjuun tietämienne huonojen äitien tapoja!

Voin aloittaa:

-rattijuoppo

-menettää malttinsa (viskoo tavaroita yms)

-on lyönyt&potkaissut lasta

-huutaa&kiroilee lapselle

-on jättäny lapsen monta kertaa useiden viikkojen ajaksi hoitoon

-lapsella ei kunnon nukkumaanmenoaikoja

-saa skitsokohtauksia

ja tämä on siis yhden tietämäni huonona pitämäni äidin lista. En IKINÄ kohtelisi omaa lastani edellä mainituilla tavoilla!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt ei varmaan ole merkki huonosta äidistä. Viisaampaahan se on puhua rauhallisesti, mutta kyllä se huuto on multakin tullut, jos tahallaan tiputetaan kännykkä vessanpönttöön. Lyöminen, juominen, haukkuminen ja laiminlyönti muutenkin ovat mielestäni merkkejä huonosta vanhemmuudesta

Vierailija
2/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n listasta monet kohdat pätivät kohdallani, on hirveä ajatella missä oloissa esikoiseni on viettänyt ensimmäiset vuotensa.

Minä olen näköjään yksi niistä naisista jonka ei olisi pitänyt saada lapsia ennen 35-vuoden ikää. Nyt minulla on pieni vauva, ja vasta nyt huomaan kasvaneeni sellaiseksi kun äidin pitää olla. Esikoiseni on nyt 17-vuotias, ja ihmeen tervepäinen ajatellen minkä mankelin läpi olen hänet pistänyt. Hän o0n hieno poika ja hävettää ajatella mitä olen hänelle tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu kohta ei todellakaan täyty kohdallani, paitsi tuo huutaminen ja kiroilu... Mutta sekin ani harvoin. Joskus kun on väsynyt ja kasaantuu monta painetta kasaan ja 4v esikoinen juoksee " pahanteossa" kun yritän saada jotain tehtyä tulee huudettua PERKELE! ja komennettua kova äänisesti... tarpeetonta möykkäämistäni pyydän anteeksi ja kerron että äiti on väsynyt ja huonolla tuulella, ei lapsen vika.

Vierailija
4/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis mä käsitin ton apn listan niin, että noi kaikki kohdat koskee yhtä äitiä.. ei niin, että pelkkä huutaminen tekis äidistä huonon. mut sit jos yhteen äitiin sattuu tollanen vakuuttava lista " hyviä" piirteitä niin ei voi oikein hyvällä tahdollakaan kutsua hyväksi äidiksi.

Vierailija
5/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetän välillä hermoni ja huudan, sitten alan itkemään. joskus olen heittänyt tavaroitakin. yleensä sulkeudun itseeni ja menen vähäksi aikaa omaan sänkyyn makaamaan ja itkemään. kun hallitsen itseni paremmin, otan taas lapseen kontaktia ja pyydän anteeksi. mutta on tämä hirveää kun lapsikin alkaa välillä itkeä kun äiti itkee.

hirveä syyllisyys. tiedän millainen äiti haluaisin olla mutten pysty siihen. kärsin ahdistuksesta ja masennuksesta. silloin kun voin paremmin, olen kyllä ihan hyvä äiti lapselleni. en vain osaa arvostaa sitä, muistan vain ne huonot hetkeni.

Vierailija
6/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono äiti pukee ja huolehtii kyllä itsestään, mutta lapset aina tai usein likaisissa, liian pienissä vaatteissa.

Puhuu/huutaa lapselle tarpeettomasti esim. päiväkotiin viedessä näkee hyvin usein sellaista äyskintää lapselle, joka on aivan turhaa. Tule jo..etkö sinä nyt osaa/ saa jne.

Huono äiti arvostelee muita äitejä mutta ei katso peiliin itse. Huono äiti arvostelee ja vertailee omia lasiaan toisiinsa tai naapurin lapsiin lasten kuullen. Sanoo lapselle hyvin usein: Ei sinusta ole mihinkään/et sinä osaa jne.

Tässä muutamia ajatuksia.

Vierailija
7/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan inhimillistä, että joskus mene hermot ja se ilmenee huutamisena tai hermostumisena, tietenkään lapseen ei saa kajota. Ihmisiä tässä ollaan eikä mitään koneita, jotka toimivat aina täydellisen oikein.

huono äiti/isä:

-ei anna lapselleen aikaa, kaikki muu on tärkeämpää

-ei rakasta

-ei rajoita, ei valvo lapsen tekemisiä

-laiminlyö lasta fyysisesti, henkisesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan