Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mauritius vai Meksiko?

Vierailija
05.04.2007 |

Kertokaapa mielipiteitä, plussat ja miinukset... Pitäisi päättää ensi talven lomasta tässä pikkuhiljaa, noista kahdesta en osaa päättää, molemmat kiinnostavia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän siitä mitä haette. Mauritiuksella en ymmärtänyt kielestä kun puhuivat paljon ranskaa mutta Meksikossa pärjäsi hyvin englannilla ja lisäksi puhun itse espanjaa.

Vierailija
2/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Mauritiuksella ei ole kyllä käynyt...

Meksikossa ainakin Karibian puolella ihanat rannat ja paljon nähtävää päivämatkan päässä rannikolta. Huonoja puolia en suosikkimaastani keksikään! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Mauritiuksella oli omaan makuuni vähän turhan elitistinen fiilis. Itse olisin kiinnostuneempi Meksikosta, mutta sielläkin jostain " aidommasta" paikasta.

terveisin matkatoimittaja

Vierailija
4/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en suosittele. Kyllähän nimi kalskahtaa hienolta, mutta siihen se jääkin. Meksikossa löytyy jokaiselle jotakin (en ole siellä käynyt, mutta näin olen kuullut).

Vierailija
5/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranta oli tosi upea, juuri sellainen unelmaranta, josta olet aina haaveillut. :-) Nähtävyyksiä riittää, jos on kiinnostunut raunioista. Ja ruoka on hyvää... Tahtoo joskus takaisin...

Vierailija
6/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku taas kyselee mielipiteitä nimistä ;)

Vierailija
7/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluartte?

Vierailija
8/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa olleena menisin molempiin uudestaankin. Mauritius toisi juuri nyt kaipaamaani rauhaa ja kauneutta. Meksikossa olen tosin ollut vain Acapulcossa ja sen ympäristössä. On niin suuri maa verrattuna pienehköön idylliseen saareen. Jos haluat vielä enemmän rauhaa, mene Seychelleille.

Vierailija
9/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava paikka! Kannattaa ottaa allinclusive hotelli, niin kaikki on ilmaista (siis juomat, ruoat, ohjelmat jne) Suosittelen todella!

Vierailija
10/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin sen toisen vaihtoehdon!

Vierailija
11/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Mauritiuksella oltiin kahdessa eri hotellissa, toinen oli Grand Baiessa, saaren pääkaupungissa ja toinen sitten ihan syrjässä omassa rauhassaan. Mauritiuksen hotellit ja rannat ovat aivan upeita, mutta itselleni jäi ainakin sellainen mielikuva, ettei siellä kauheasti muuta ole. Jos haluaa siis olla biitsillä tai hotellin altaalla ja nauttia All Inclusive -meiningistä niin valitsisin Mauritiuksen. No kyllä me snorklattiin ja lätkittiin tennistä ja golfia ja sen sellaista mutta ei muuta. Ostosmahdollisuudet oli muistaakseni aika surkeat.

Meksikossa olen ollut Playa del Carmenissa ja siitä sitten tehnyt päiväretkiä Cancuniin, Cozumelin saarelle ja Chizhen Itzaan (ja ei varmaan kirjoiteta noin mutten muista enää miten). Biitsi on Carmenissakin upea, aivan valkoista perunajauhohiekkaa. Cancun on jenkkien kansoittama kaupunki eli kunnon ostoskeskuksia löytyy. Cozumel biitsisaari ja toi vika on sitten sellainen rauniokaupunki, aivan upea sekin.

Kyllä mä kallistuisin Meksikon puoleen. Matkat sinne on kuitenkin suhteessa halvemmat ja paikallinen hintataso varmasti myös. Tosin Meidän Meksikon matkalla ei oltu yhtään niin upeassa hotellissa kuin Mauritiuksella eli voi olla että hinnat menee aika samaankin. Kielestä muuten sen verran, että ainakin me pärjättiin täysin englannilla molemmissa kohteissa.

Mauritius oli häämatkakohteeksi mielestäni kiva kun sai luksusta hotellissa jne. (missään en ole nähnyt yhtä hyviä aamiasbuffetteja tai illallisia, vaikka paljon on nähty) mutta en mä sinne uudestaan enää lähtisi. Meksikoon voisin lähteäkin. Mun sydämessä ykkösenä on kuitenkin Thaimaan kohteet.

Mielestäni meksikolainen ruoka oli muuten pääsääntöisesti pahaa, vaikka tykkäänkin " suomalaisesta meksikolaisesta" . Toisaalta nyt jälkeenpäin ajatellen olin silloin tietämättäni jo raskaana eli voi olla, että vastenmielisyys ruokaan johtui tuosta;)

Kysy lisää jos tulee jotain mieleen!

Vierailija
12/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee mieleen paratiisimainen paikka, mutta Meksiko-mielikuvasta paratiisi on kaukana. Meksiko taitaa olla aika hälyinen ja likainenkin paikka. Mauritiuksella voisin lähteä itsekin, varsinkin aurinkoa ja merta kaivatessani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme