Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallaa ja yöpakkasia viikonlopulla KOKO MAAHAN

Vierailija
19.08.2025 |

Ihanaa, syksy tulee. Seuraavat kaksi viikkoa henkii pohjoisesta ja maaperä jäähtyy, vedet jäähtyvät ja luonto kääntyy pikkuhiljaa syksyiseen aikaan. Ai että olen odottanut syksyn alkamista. Hallaa ja yöpakkasia, kuuraa aamuisin. Voi että olen iloinen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasia elokuussa ja joku masokisti iloitsee,ei ole täysijärkistä. Seuraavat 9 kuukautta yhtä helvettiä kelien puolesta normaaleille ihmisille. Heti ku asiat järjestyy,vietämme talvet pois Suomesta.

Vierailija
2/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkasia elokuussa ja joku masokisti iloitsee,ei ole täysijärkistä. Seuraavat 9 kuukautta yhtä helvettiä kelien puolesta normaaleille ihmisille. Heti ku asiat järjestyy,vietämme talvet pois Suomesta.

Näin se menee täällä pohjolassa, meillä on 4  vuodenaikaa.

Eipä tule tylsää kun sää vaihtelee.

Kysyyhän se mielen tasapainoisuutta, sitä voi toki harjoitella ja hyväksyä se et me emme itse päätä millaknen sää on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin Forecalta pitkän ajan ennustetta ja kyllä, 2 viikkoa on nyt viileää, hallaa ja yöpakkasen mahdollisuus koko maassa, jopa 3-4 astetta kylmempää kuin normaalisti.

Tilanne kuitenkin muuttuu kun syyskuu alkaa, ilma lämpenee taas huomattavasti, koko maassa voidaan vielä päästä +20 asteeseen, myös pohjoisessa.

Lue itse tarkemmin: https://www.foreca.fi/meteorologilta/jb6z3hvs

Vierailija
4/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään siirryn mökille etähommiin, illat voi touhuta helteellä jääneitä hommia. Olen syksy ihminen ehdottomasti, kunhan ei sada kokoaikaa.

Vierailija
5/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tuo säästä jankuttaminen, se on mitä on.

Vierailija
6/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v*ttujen kevät. Perunat vielä maassa. Kiire tulee. Ei auta ku korkata pullo keskilaatuista vodkaa ja miettiä seuraavaa siirtoa. Kiitos vaan suomen kesä. Taisin menettää siemenperunat ja ensivuoden sadon siinä samalla. Voi helvetin helvetti. Velkaa jo ennestään.

Vierailija
7/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vilja menee pilalle ja avomaan vihannekset tuhoutuvat. 

Vierailija
9/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa on viime vuosina ollut helteitä. 

Vierailija
10/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v*ttujen kevät. Perunat vielä maassa. Kiire tulee. Ei auta ku korkata pullo keskilaatuista vodkaa ja miettiä seuraavaa siirtoa. Kiitos vaan suomen kesä. Taisin menettää siemenperunat ja ensivuoden sadon siinä samalla. Voi helvetin helvetti. Velkaa jo ennestään.

Kyllä se multa suojelee perunaa. Kaalet toki kuolee. Mutta peruna kasvaa vielä juuriston avulla. Aika normaalia että peruna nostetaan vasta syyskuussa. Onhan se jo aikakin että perunamaalla halla käy. Elokuun loppupuoli kuitenkin.

Vierailija
11/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa lämmin syksy ja täysin lumeton talvi 😆👍

Vierailija
12/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tänään siirryn mökille etähommiin, illat voi touhuta helteellä jääneitä hommia. Olen syksy ihminen ehdottomasti, kunhan ei sada kokoaikaa.

Toivottavasti on riittävästi puita, mökki viilenee nopeasti kun ulkona on pakkasta. 

Vierailija
13/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypilinen syksyihminen kun et osaa yhdyssanojakaan. 

Vierailija
14/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin just 10vrk sääennusteen ja ei tänne ainakaan mitään hallaa ja pakkasta sen mukaan ole tulossa.

Vierailija
15/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää jo nyt. Tuollaisia negatiivisia valittajia ei tämä maa kaipaa.

Vierailija
16/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tottakai pitää vesien jäähtyä, huomennahan alkaa sorsastus.

Vierailija
17/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto kuolee.

EN pidä.

Vierailija
18/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun viilenee , kotikatukin varmaan vihdoin hiljenee .

Vierailija
19/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on riittävästi puita, mökki viilenee nopeasti kun ulkona on pakkasta. 

Ei ainakaan minun mökki kovin nopeasti.  12 tuuman pelkkahirrestä käsin tehty.  Viisi hirttä on ovien kohdalta poikki.

Vierailija
20/21 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee täällä pohjolassa, meillä on 4  vuodenaikaa.

Eipä tule tylsää kun sää vaihtelee.

Kysyyhän se mielen tasapainoisuutta, sitä voi toki harjoitella ja hyväksyä se et me emme itse päätä millaknen sää on.

6 kk talvi ei ole mielestäsi tylsää? 

Ok.

Säälle ei voi mitään, mutta aina voi toki muuttaa, tai ainakin lomailla, jos resurssit siihen riittävät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi