Täytyy olla kyllä omituinen ihminen joka tykkää syksystä
Kommentit (96)
Viileys ja sade hoituu vaatetuksella, mutta muuttolintujen lähtö saa minut 😭 Tavataanko ensi keväänä? 🥹
Parempi kuin kylmä, pimeä talvi, varsinkin kuin se aika jolloin on pakkasta, ei lunta ja päivänvaloa ei ehdi nähdä kun on töissä.
Olen mieluummin omituinen sellaisen mielestä, jolle kaikki omista mieltymyksistä poikkeavat ovat omituisia. Itse en pidä omituisena keväästä, kesästä, syksystä tai talvesta pitävää ihmistä, vaikka osa noista onkin erilaisia kuin minä. Rakastan syksyä. Olen tosi mielelläni omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan viileää, vielä valoisaa, ei vielä kylmä. Mitä vikaa?
Minulle suurin vika on pimeät yöt. Syksy olisi paljon miellyttävämpi, kun pimeys yöllä kestäisi kaksi tuntia.
Mä oon laittanu ajastimella toimivii patterivaloja ja aurinkokennovaloja pihaan, minikasvihuoneeseen, terassille ja laiturille. Valoa pimeyteen.
Ei vastaa luonnonvaloa, jos haluaa liikkua muuallakin kuin omassa pihassa.
Mun nimikin voisi olla Marraskuu .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan viileää, vielä valoisaa, ei vielä kylmä. Mitä vikaa?
Minulle suurin vika on pimeät yöt. Syksy olisi paljon miellyttävämpi, kun pimeys yöllä kestäisi kaksi tuntia.
Mä oon laittanu ajastimella toimivii patterivaloja ja aurinkokennovaloja pihaan, minikasvihuoneeseen, terassille ja laiturille. Valoa pimeyteen.
Ei vastaa luonnonvaloa, jos haluaa liikkua muuallakin kuin omassa pihassa.
Totta, mutta tasku- ja otsalampulla näkee jopa täällä maalla jossa katuvaloja ei ole.
Syksy ja talvi on parhaat vuodenajat. Ei tarvi hikoilla ja nukkuu paremmin kun on pimeetä. Syksyllä herää eloon kesähellekooman jälkeen.
Minä niin odotan sitä syksyn upeaa väriloistoa, sumuisia aamuja, raikasta ilmaa, lyhtyjä ja kynttilöitä ja torkkupeittoja, sadetta joka rummuttaa kattoon illalla... Paras vuodenaika!
Syyskesä ja syksy on ihaninta vuodenaikaa. Hämärät illat, saa hyvin nukuttua, ei liian kuuma, ei itikoita, värikästä, syksy tuntuu jotenkin aina uuden alulta. Kesäkin on kiva, kevät myös, vaikka silloin olen aina jotenkin väsynyt. Ainoastaan talvesta en tykkää. Lapsena tykkäsin siitäkin.
Syksy loppuu talveen, joka on lempivuodenaikani.
Parasta. Varsinkin kun ei tarvitse edes pihatöitä tehdä.
Syksy on ihana ja yleensä tässä vaiheessa vuotta suhtaudun siihen positiivisesti, mutta tänä vuonna kesä oli kyllä liian lyhyt. Intensiivinen ja ihanan lämmintä heinäkuussa, mutta kun kesäkuu oli käytännössä kevättä lämmön suhteen, niin nyt syksy tulee ihan liian nopeasti päälle..
Vierailija kirjoitti:
Heihei hikiset yöt, heihei ötökät, heihei liian valoisat yöt nukkumiseen, ei pala ihokaan,
Ja Black Sabbath kuulostaa paremmalta pimeällä.
Kävin tuossa melkein 10 kilometrin aamulenkillä, joka ei ollut mahdollista helteiden aikaan. Ihana olo. Radio rockilta pärähti soimaan Mama i'm coming home ja oli pakko pysähtyä hetkeksi luonnon keskelle katselemaan taivasta ja tunnustelemaan tuulta. Toivottavasti Ozzy pääsi kotiin sinne <3
Vierailija kirjoitti:
Viileys ja sade hoituu vaatetuksella, mutta muuttolintujen lähtö saa minut 😭 Tavataanko ensi keväänä? 🥹
Kasvillisuuden ränsistyminen ja lakastuminen ei myöskään ole mukavaa nähtävää eikä haisteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Syksystä pitäminen on nyt trendi ja varsinkin halloween intoilu. Huomaa miten kauppoihinkin tulee vuosi vuodelta enemmän kaikkea roinaa. Ei aikaisemmin ole ollut näin paljon esim syksyisiä sisustusjuttuja vaan se oli lähinnä kynttilät ja tunnelmavalot.
Jaa siis kesälläkö ei odoteta kaikkien lähtevän mukaan hehkuttamaan sitä saakelin "nyt nautitaan"-mantraa ja olevan kiimoissaan siitä kun pääsee rannalle makaamaan käristämään itseään?
Onpa outo ajatus että vuodenaikoja pidetään jotenkin trendikkäinä eikä ihmisellä itsellään voi olla aitoa mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Syksy on kuoleman vuodenaika. Ap
Eikö se Jeesus ristiinnaulittu keväällä ja silloin on korkeimmat itsemurhapiikitkin? Syksyisin ihmiset saa lepoa ja energiaa.
Ja minä vika kuolemassa? Kuuluu kiertoon ja uusiutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heihei hikiset yöt, heihei ötökät, heihei liian valoisat yöt nukkumiseen, ei pala ihokaan,
Ja Black Sabbath kuulostaa paremmalta pimeällä.
Valoisia öitä voi pimentää verhoilla. Oletko koskaan kuullut sellaisista? Kuuntele Black Sabbathia kassi päässä, niin on jatkuvasti pimeää, jos Sabbathin kuuntelu ei suju valoisassa.
Juu juu ja sisällä voi laittaa valot päälle ja lämmitystä kovemmalle jos siitä tykkää.
Kesäihmiset on kyllä niin lämpimiä ja ystävällisiä 😊