Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras hoito ärtyvään suoleen?

Vierailija
18.08.2025 |

Mikä teillä on ollut paras hoito (lääke / muu) ärtyvän suolen (IBS) oireiden hoitoon? Alkaa hermo mennä tähän etten uskalla mihinkään himasta lähteä, kun oireet taas päällä. Mielelläni ottaisin vinkkejä siihen, millä tämän episodin kuriin saisi. Piparminttuöljykapseli? Joku muu?

Mulla liittyy stressiin, tässä samaan aikaan paljon isoja juttuja, muuttoa, uusi duuni ja koulun aloitus kaikki samaan aikaan. Huh. Ja tänään jääkin sitten kouluun menemättä kun maha niin huonona.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin määräämillä lääkkeillä mennään siihen mitään lisäämättä.

Vierailija
2/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vi-siblin auttaa ainaki itellä. sit maitohappobakteerit jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että terveen ihmisen kakan tunteminen omaan sairaaseen suoleen voisi parantaa taudin. 

Asiasta ei kuitenkaan pidä kertoa kumppanille vaan pränkkinä esittää se uutena fetissinään 🤗

Vierailija
4/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että terveen ihmisen kakan tunteminen omaan sairaaseen suoleen voisi parantaa taudin. 

Asiasta ei kuitenkaan pidä kertoa kumppanille vaan pränkkinä esittää se uutena fetissinään 🤗

Jep 

Vierailija
5/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rezcue on auttanut minulla. 

Vierailija
6/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ternimaitokapseli toimii minulla.

Vierailija
7/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien hiilihydraattien ja siemenöljyjen jättäminen pois ruokavaliosta. Heti kun syö viljoja, sokeria tai kasviksia, oireilu alkaa.

Vierailija
8/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien hiilihydraattien ja siemenöljyjen jättäminen pois ruokavaliosta. Heti kun syö viljoja, sokeria tai kasviksia, oireilu alkaa.

Ei kannata antaa toimivaa tapaa, ei näille kelpaa. 

Vierailija
9/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä auttoi pellavarouhe. 

Vierailija
10/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee jatkuvasti Imodiumia ja voi elää taas 90-prosenttista normaalia elämää.

Vierailija
11/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popsin Rennietä, Somacia ja vastaavia 10v. Sitten hain S-marketista maitohappo-purutabletteja, eikä ole ollyt ongelmia nyt puoleen vuoteen. Tämä siis toimii minun kohdallani.

Vierailija
12/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vi-siblin auttaa ainaki itellä. sit maitohappobakteerit jne...

Mulla samat, joskus otan varmuudeksi Imodiumin.

Vierailija
13/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton ruokavalio. Ihanaa, kun kotoa lähtiessä ei tarvii enää ekaks varmistaa, et missä on vessa

Vierailija
14/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkous. Vatsa on täysin rauhallinen, kun ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
15/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään nyt ihan siitä, että tunnistat toiminnallisten vatsaoireidesi olevan stressiperäistä. Ymmärrät silloin varmaan, että ratkaisu ongelmaan on stressinhallinnan opettelu hyvien elämäntapojen rinnalla eikä mikään lisäravinne, joka kummasti hoitaa kaikki ongelmasi. 

Suosittelen siis opettelemaan stressinhallintakeinoja, pyri nukkumaan öisin riittävästi, syö säännöllisesti, vältä ultaprosessoitua ruokaa. Kokeile saatko hyötyä FODMAP-hiilihydraattien välttämisestä. 

IBS:n hoito on elintapojen hoitoa.

Vierailija
16/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ternimaitokapseli toimii minulla.

Minulla hopeavesi.

Vierailija
17/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaaliyhdynnät auttavat.

Vierailija
18/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penis.

Vierailija
19/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee nyt ekaa kertaa normaaleja, kiinteitä paskoja viiteentoista vuoteen. Vaihdoin leivän vaaleaan vehnäleipään, jätin pois puuron, pavut, sipulin ja paprikan. Ja vähensin makeutusaineita. Ennen meni nicorettea tai makeita nikotiinipusseja, nyt sellaisia, joissa ei ole makeutta. En tiedä, mikä näistä muutoksista auttoi.

Vierailija
20/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä auttoi miehen laukeaminen peräsuoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä