Saata*an rakki on naapurissa räksyttänyt taas puoli tuntia putkeen!
Eikö voisi lailla kieltää koirat kerrostaloissa ???
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan omakotitalossa. Lauantaina ihmeteltiin, kun koiran kimeää räksytystä kuului aamupäivästä alkaen iltaan asti, lähes koko ajan. Tehtiin iltakävely lähistöllä ja selvisi, että jollain iäkkäällä ihmisellä oli pihajuhlat. Itse juhlista ei lähtenyt juuri mitään ääntä, vaikka väkeä oli paikalla toistakymmentä. Koiran räksytys vaan kuului kaiken yli. Miten ihmeessä ne vieraat kesti sitä vai oliko kaikki kenties kuuroja?? Omistajiakin ihmettelen, kuka jaksaa kuunnella tuollaista. Ja mikä siellä sitä koiraa niin triggeröi. Miksei siihen puututtu? Tuntuu että koiria on aina niillä, jotka ei oikeasti välitä niistä.
No tämä. Meillä on kanssa yksi kyläpaikka, jossa jackrusseli räkyttää iloisena ihmisistä ja vieraista koko ajan. Omistajat kieltävät laiskasti ja epäjohdonmukaisesti. Koira saa omistajilta huomiota räkytyksellä (noo Jaska, älä nyt viitsi haukkua) . Kai omistajat vähän kuuroutuvat koiran pitämälle metelille. En tiedä haukkuuko koira koko ajan ilman vieraitakin, mutta en jaksaisi itse kyllä sitä, että koira reagoi kaikkeen tapahtuvaan haukkumalla.
Joo ei sellaisia haukkuherkkiä koiria kerrostaloon, hyvin paljon yleistynyt että otetaan sellaisia rotuja jotka ei kuulu kerrostaloon esim nämä vahti ja metsästys koirat.
Ei se kuule herkkua ole täällä omakotitalossakaan jos on räksyjä naapurit täynnä. Yksi koira saattaa ulvoa puolikin tuntia helposti ilman että omistajat puuttuvat asiaan. Toisessa talossa kaksi pikkuräksyä vetää hirveät kilarit joka kerta kun joku menee heidän talonsa ohi. Ja kyllä, molemmat omistajat pitävät koiriansa pihalla huutamassa.
Kuuntelin myös puoli kuuden jälkeen, että jossain naapurissa haukkuu koira. Onnea vaan niille, jotka tällä kertaa on osuneet seinänaapureiksi koiraterorristeille. Itse kuulin haukkumisen vaimeana enkä varmaan siihen heräisi, jos olisin täydessä unessa. Vaan onpa tuota itselläkin ollut seinän takana haukkujia. Onneksi muuttivat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrkkylihapullat ja nastanakit!!!
Itse söisit näitä varmaan mielellään, kun ehdotit?
Miksi kukaan näitä söisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia mahdollisimman iso subbari ja laittaa joku Best 90's Techno and Dance soimaan repeatilla öiksi.
Tai ehkä aamulla klo 7.00, kun naapuri tulee yövuorosta töistä kotiin.
Kyllähän se Judas Priestin Painkiller paukkuisi kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on ehdotettu ratkaisuksi korvatulppia, nukkuville ja jopa etätyössä oleville😆.
Meille isännöitsijä sanoi, että naapurit eivät voi vaatia korvatulppien käyttöä. Kaikilla on oikeus nukkua kotonaan ilman häiriötekijöitä. Tämä oikeus koski myös yövuorolaisia.
Näillä tyypeillä ei pitäisi olla koiraa lainkaan. Koiraraukka kärsii siitä, että joutuu haukkumaan eroahdistustaan ja ääniä joihin ei selkeästikään ole opetettu. Ihmettelen et mikai otetaan se koira ja sit se räksyträä koko päivän kotona yksinään? Mikä se pointti oikein on? Täyttä itsekkkyyttä.
Koiran jättäminen yksin haukkumaan tuntitolkulla on ihan oikea eläinsuojelirikos. Siitä voi ilmoittaa eläinsuojeluun. Jos ei ala sen mukaan tapahtua ja tulee paljon ilmoituksia, koira sijoitetaan muualle.
Ihan vain tiedoksi, koiran jatkuva haukunta ei kuulu ns. normaalin elämisen äänien piiriin. Se on niitä häriöitä jonkatakia saa jossain vaiheessa häädön. Lisäksi, siitä voi tehdä myös muitakin ilmoituksia ja rikossyytteet voi lisääntyä, eläinsuojelu vo olla myös kiinnostunut.
Asiassa ei ole mitään epäselvää, näistä on paljon ennakkotapauksia ja niihin myös pystytään puuttumaan tarvittaessa.
Puoli tuntia on lyhyt aika. Kuuntele musiikkia tai tv:tä kuulokkeilla jne.
Saatana tässä hei! Usein minua syytetään kaikenlaisesta, mutta en asu rahvaanomaisesti, kerros, rivi tai omakotitaloissa.
Ystävällisin terveisin
Kartanonomistaja Saatana
Siinähän vit ttu alapeukutat, todellakin saatte jossain vaiheessa häädön jatkuvasti räksyttävän koiranne takia. Tulen tekemään ilmoituksen isännöitsijälle, sekä eläinsuojeluun. Ja kyllä sinä urpo häviät jutun 100-0, laki on selvä. Olen myös niin vittumainen ihminen, että en aio jättää asiaa sikseen, joten joko se loppuu tai te kaikki lähdette.
On huvittavaa kuinka jotkut ihmiset luulee, että heillä on oikeus terrorisoida muita ihmisiä loputtomiin.
Somalit myös kiellettävä.
Naapurissa huudetaan joka ilta.
Ei sovi Suomalaiseen kulttuuriin nämä huutajat!
Se kasvattaa sua ap kärsivälliseksi ja nöyräksi naapuriksi. Opit siihen pikkuhiljaa. Kolme nyökkäystä tolle viestille.
Postiluukusta maustettu lihapulla koiralle, sillä hoituu näppärästi. Ajoitus on tärkeä, siihen aikaan että tiedät naapurin olevan pidemmän aikaa pois, ainakin muutaman tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on ehdotettu ratkaisuksi korvatulppia, nukkuville ja jopa etätyössä oleville😆.
Kyllä! Juuri näin ehdotettiin minulle, kun yläkerran rouva oli juhlimassa ja koira ulvoi tuntikausia yksin. Olisi huvittanut, ellei vtuttanut, kun rva huomasi lapun vasta aamulla, vaikka kotiin tultuaan kännipäissään ulkoilutti koiran. Kehtasi vielä kirkkain silmin väittää, ettei suinkaan tullut kotiin kahden jälkeen, vaan hyvissä ajoin ennen puoliyötä. No, tämähän ei suinkaan ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun koira ulvoi tuntikausia sekä aamulla, päivällä että yöllä. Omistajien mukaan oli koiran normaalia ääntelyä. Isännöitsijän huomautukset eivät asiaa muuttaneet, itse onneksi pääsin sieltä getosta pois!
Onneksi oma koira ei hauku käytännössä koskaan. Tämän kanssa muuttaisin vaikka heti kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuule herkkua ole täällä omakotitalossakaan jos on räksyjä naapurit täynnä. Yksi koira saattaa ulvoa puolikin tuntia helposti ilman että omistajat puuttuvat asiaan. Toisessa talossa kaksi pikkuräksyä vetää hirveät kilarit joka kerta kun joku menee heidän talonsa ohi. Ja kyllä, molemmat omistajat pitävät koiriansa pihalla huutamassa.
Melkein pahempi omakotitalossa. Täällä kun rauha vähän niinkuin kuuluu asiaan ja asunnon vaihtaminenkaan ei ole kovin helppoa tai halpaa.
Helsingissä poliisilla ei ole aikaa selvitellä jotain koiran haukkumista.
Isännöitsijät ovat aivan munattomia eivätkä tee mitään. Aina kehotetaan keskustelemaan. Meille riitti neljä vuotta keskustelua. Sitten muutettiin itse.
Paras selitys koiranomistajalta oli, että hän teki etätöitä ja oli pakko sulkea koira kylpyhuoneeseen sateisen lenkin jälkeen. Miksi tällaisilla ihmisillä on lemmikki??