Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon patikointireissu 2500 e Irlannissa

Vierailija
18.08.2025 |

Onko teistä kallis? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai itse suunnittelemalla ja järkkäilyllä pääsee halvemmalla. Kerran olen ollut järjestetyllä kiertomatkalla ja kaikki toimi loistavasti. Sai nauttia täysin matkasta, maisemista ja nähtävyyksistä ilman huolen häivää. Toisille se itse järkkäily, paikkojen ja kyytien, majoitusten etsintä on osa sitä reissaamisen kokemusta. Jokainen matkustaa omalla tyylillä. Jos on omapäinen menijä niin ehkä sellaiset ryhmämatkat ei ole se oikea tapa matkustaa. 

Vierailija
22/27 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai itse suunnittelemalla ja järkkäilyllä pääsee halvemmalla. Kerran olen ollut järjestetyllä kiertomatkalla ja kaikki toimi loistavasti. Sai nauttia täysin matkasta, maisemista ja nähtävyyksistä ilman huolen häivää. Toisille se itse järkkäily, paikkojen ja kyytien, majoitusten etsintä on osa sitä reissaamisen kokemusta. Jokainen matkustaa omalla tyylillä. Jos on omapäinen menijä niin ehkä sellaiset ryhmämatkat ei ole se oikea tapa matkustaa. 

Näin on. Valmismatkojen suurin etu on helppous ja huolettomuus. Joku muu huolehtii kaikesta ja matkalla on samanhenkistä seuraa. Jos on kykyä, aikaa ja halua järjestää matka itse ja omalla poirukalla tai yksin niin pääsee halvemmalla ja saa itselleen räätälöidyn matkan. Et maksa myöskään mistään turhasta. Jos tätä kykyä, halua tai aikaa ei ole niin suosittelen valmismatkaa. Monelle se on käytännössä järkevin vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi vaikka saisin ilmaiseksi tai koittaisin  myydä jollekin. 

Patikointi no no. 

Jos vaikkamies on joku erämies ja tuollaisia harrastuksia niin se on no no! 

Kuka hsluaa paskantaa metsään? Syödä nuotiolla huonossa säässä? Huitoa itikoita? Kävellä huohottaen raskasta varusteet selässä? 

Ei mun juttu.

Vierailija
24/27 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AIka kalliilta kuulostaa jos tuossa ei tarvita kuljetuksia joka päivä ja yksi opas riittää. Mutta eipä noita valmismatkoja kukaan ilmaiseksi järjestä.

Näköjään vaellusmatkojen nimellä myydään kaikenlaisia kiertomatkoja. Esim. Temun 8 päivän vaellusmatka (2750e) sisältää nähtävyyksien ja lintujen katselua, veneretken, wiskin maistelua tislaamossa, kaupunkikävelyä ym. vaelluksen lisäksi. Hintaan kuuluvat lennot, majoitukset, kuljetukset, ateriat, sisäänpääsymatksut, maistiaisia sekä oppaan palvelut. Tuostahan se hinta tulee. Ei kuulosta enää niin kalliilta. Omatoimimatkailija pääsee tietenkin halvemmalla.

Temun matka voi sisältää jotain ihan muuta.

Vierailija
25/27 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava pariskunta ovat ahkeria retkeilijöitä. Ovat vaeltaneet omatoimisesti ympäri pohjoismaita, Lappi, norja, ruotsin Lappia, jne. 

Olivat viime vuonna ensimmäistä kertaa tälläisellä järjestetyllä vaelluksella. Ennen lähtöä sanoivat etteivät olisi ikinä uskoneet moiselle menevänsä mutta ajattelivat että kokeillaan nyt välillä jotain uutta. Konsepti oli viikon vaellus Alpeilla, niin että majoitukset oli varattu valmiiksi ja päivän aikana kuljetaan kevyen päivärepun kanssa ja varsinainen rinkka (tai matkalaukku) odottaa aina illalla seuraavassa majapaikassa. Heillä taisi kuulua jotain ruokailujakin pakettiin. 

Olivat aivan järjettömän tyytyväisiä reissun jälkeen! Sanoivat että tuossa saa kaikki vaellusretken elämykset, mutta ilman niitä ikäviä puolia ja hotelliloman mukavuuksilla. Majoitukset olivat tasokkaita pikkuhotelleja tai  B&B paikkoja, ruoka hyvää ja reitit oli suunniteltu niin että jos ei halunnut itse kokata retkiruoka lounaaksi niin yleensä lounasaikaan reitti kulki jonkun pikkukylän läpi missä saattoi pysähtyä nauttimaan hyvän lounaan ja lasin viiniä, ja sitten jatkaa kävelyä. 

Vierailija
26/27 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kengät jalkaan ja käyn patikoimassa, hinta 0€

Onko teistä kallis? 

Vierailija
27/27 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: