Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan inhottaa mummoäidit

Vierailija
05.04.2007 |

Meidänkin kerrostalossa asuu näitä mummoja. Hiekkalaatikolla kun ovat niin kädet ihan ryppyiset ja kuivat. No ei mikään ihme kun vanhoilla käsillä hiekkaan koskee. Sitten nämä 40+ -äidit jaksaa aina valittaa kun ikää on ja ei enää jaksa pienen lapsen kanssa. No miksi se lapsi piti sitten hankkia?

Meilläkin oli kylässä yksi mummoäidin lapsi niin minulle totesi kirkkain silmin että olisi se ihanaa kun olisi nuori äiti. Kertoi että äiti ei usein jaksa leikkiä ym. Kyllä se on niin että lapset pitää hankkia alle 35-vuotiaana.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta piirrän, pelaan ja teen palapelejä lapsien kanssa. täytän 42v. ja taidan sit olla varsinainen mummo äiti. lapset rakastaa mua yli kaiken.

eräs kaverini sanoi, että hän ei leiki, kun on palloa kerran heittänyt niin sen jälkeen kyllästyttää. hän ei ole mummo äiti. ikä ei katso sitä jaksaako lapsen kanssa leikkiä.

Vierailija
2/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...totta on, että 40-vuotias ei jaksa samalla tavalla enää valvoa öitään kuin 25-vuotias. 4-kymppinen äiti tarvitsee alkuvaiheessa useammin apua väsymyksen ja uupumuksen takia kuin alle 3-kymppinen äiti. Biologialle kun ei voi mitään.

Jos saa 40-vuotiaana lapsen, niin voi seurata katastrofi, jos perheessä on vaihdevuosi-ikäinen ja murkku samaan aikaan. Väitetään, että siihen on perheitä hajonnut.

40-vuotias äiti on noin 65-70-vuotias tullessaan mummiksi. Aika vanha, ei jaksa enää tukea lastensa perheitä, hyvä jos tuntee heidät vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti pitäisi olla lastenhoitoapua. Mielenterveystoimistoon soitetaan kilpaa jutteluaikoja ja kotiapua vingutaan.

Yhdenkään 30 vuotta täyttäneen en ole kuullut tuollaista tekevän.

Vierailija
4/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pitää itse päästä baariin ja muutenkin ovat avuttomia räpeltäjiä. 40 ei tarvitse äitiään hoitamaan omia lapsiaan...

Vierailija:

jatkuvasti pitäisi olla lastenhoitoapua. Mielenterveystoimistoon soitetaan kilpaa jutteluaikoja ja kotiapua vingutaan.

Yhdenkään 30 vuotta täyttäneen en ole kuullut tuollaista tekevän.

Vierailija
5/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun lapsia ei yhtään inhota se että olen niin " vanha" , sain kuopukseni 42v jolloin esikoinen oli 22v. Paremmin olen jaksanut tämän nuorimmaisen kanssa touhuta kuin ikinä noiden vanhempien - silloin oli 2-3 yhtäaikaa pieniä ja valvottuja öitä tuli liikaa, rahahuolia ja muutenkin tiukkaa. Nyt voi nauttia täysillä. Ja isot sisarukset palvoo tätä pienintä.

Toisaalta, en minä kyllä mummolta näytäkään - kukaan ei usko että olen yli 40v tai että minulla on 4 lasta, sen verran hyvässä kunnossa olen edelleenkin

Kohta tuo nuorinkin menee kouluun ja alkaa vapaus meikäläisellekin, päästään enemmän miehen kanssa menemään ja reissaamaan....

Vierailija
6/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällähän on kiva yleistää, eikös? Ja joo, ehkäpä ne mummeliäidit eivät hoitoapua kaipaa, mutta jättävät sitten lapsen enemmän itsekseen ja korvaavat sen rahalla. Tästä on kokemusta omien vanhempien kautta, jotka ovat jo haudassa. Valittelivat aina kuinka raskas lapsi olen, vaikka olin sellainen kiltti tyttö jota pelotti olla eri mieltä. Niin että jos joku nuori äiti soittaa mielenterveystoimistoon, se voi johtua ihan siitä, että oman äitiyden myötä lapsuudenkokemukset tulevat taas pintaan ja jos on ollut ongelmia vanhempien suhteen, kai se nyt purkautuu ennemmin tai myöhemmin...

Vierailija
7/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

40v:n äiti ei enää ole siinä kunnossa, että voisi hoitaa, eihän kasikymppinen dementikko missään voisi auttaa

Kun olen nelikymppinen, äitini on vasta kuusikymppinen. Hyvin jaksaa hoitaa ;).

Vierailija
8/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppiset mummoiksi (olen tavannut oikean nelikymppisen mummon, muutamankin jotka ovat saaneet omat lapsensa alle 20 v. ja he jatkavat samalla linjalla) ja kaikki kaksikymppiset baarikärpäsiksi. sehän tässä oli ideana.

Vierailija:

Mutta täällähän on kiva yleistää, eikös? ...

Vierailija
9/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaksikymppinen on onnekas, hänkin saa elää nelikymppiseksi ja huomata, ettei silloin vielä olla lähelläkään mummoikää..

Vierailija
10/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on mummoäiti 40-vuotiaana tai allekkin, jos on nuorena aloittanut lastenteon. Joku taas on mummoäiti 60-vuotiaana. Joku ei koskaan. Mummoäidillä voi olla itselläkin pieni lapsi/a tai sitten hänellä on kaikki lapset jo aikuisia. Kaikissa tapauksissa voi mummoäiti tai eimummoäiti istua hiekkalaatikolla. Jälkimmäisessä tapauksessa työn merkeissä tai sukulaisen tai tuttavan lasta vahtimassa. Ryppyiset kädet voi olla mummoäidillä tai eimummoäidillä.

Vierailija
11/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun elämänkokemusta oli enemmän. Ihmeellistä ihmisten lokerointia sinulla ap. Nyt olen 36-vuotias ja kolmatta lasta haaveilen enkä todellakaan ole mikään mummoäiti, ajatuskin huvittaa :-)

Vierailija
12/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän tyttösten pitää päästä omalle hiekkikselle leikkimään nukkelastenne kanssa et me vanhukset päästään omiemme kanssa ja saadaan voivotella ryppysten käsiemme kanssa siellä keskenään.

ja toi porvoon päivystäjä oli hyvä!!

Vierailija
13/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni 21-vuotiaana ja menin baariin ekan kerran 26-vuotiaana. :)

Vierailija
14/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa toisten äitien morkkaaminen ja antakaa olla rauhassa vaikka sitten ryppykätisiä. Vitsi että olet tyhmä ap....

Vierailija
15/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on nyt kuuskymppinen. Poikansa on jaksanut hyvin hoitaa ja on leikkinyt paljon ja siinä ohessa vielä hoitanut kodin hyvin ja aina tarjonnut terveellisen ruuan. Nykyään jaksaa aina leikkiä meidän pojan kanssa, (vaikka vaivoja on paljon). Ei jaksa odottaa, että poika pääsee yökylään hänen luokseen. (Imetän vielä). Minusta hän ei edes vaikuta miltään mummelilta. Ei se aina se ikä tee ihmistä.

Vierailija
16/16 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainut ratkaisu on steriloida kaikki tyttövauvat jo syntyissään niin päästäämpähän aiheesta minkä ikäisenä on hyvä hankkia lapset.....