Työpaikalta ei annettu mulle mitään, kun lopetin työt
Onko toi normaalia? Olin kyllä vain alle vuoden. Vähän nolotti, kun itse vein suklaata ja kukkia. Luulin, että kuuluu hyviin käytöstapoihin.
Kommentit (36)
Ei meillä ainakaan muisteta noin vähän aikaa olleita. Kyllä useamman vuoden saa olla, ehkä 10v jälkeen saatetaan huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Alle vuoden...
Haloo, käytännössä et mitään. Miksi edes pitäisi mitenkään huomioida ?
Haloo itelles. Tuskin se ap pelkkiä peukaloitaan sitäkään aikaa pyöritti. Ei sillä, en minäkään ole ikinä saanut mitään läksiäislahjoja, mutta kyllähän siinä vuodessakin ehtii yhtä sun toista saamaan aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei työpaikoilla yleensä jaeta mitään läksiäislahjoja :D lähtijä tuo pullaa tms. ja kahvitellaan, jos on hyvä tyyppi.
Ok no mutta itse olen saanut aikaisemmilta työpaikoilta, jopa työharjotteluista niinkuin sanoin
Sanokaa mitä sanotte, mutta minusta kuuluu hyviin käytöstapoihin, jotenkin että muistaa, edes kortti vaikka. Ei ollut kyseessä työpaikka, mutta oli joku kuntouttavan jakso fysioterapeutin jakso ja kun oli viimeinen aika fysioterapeuttini kanssa, hän antoi minulle kortin jossa oli hyvät jatkot minulle. Vieläkin muistan tuon. jos minulla olisi joku oma yritys yms, ja joku olisi siellä töissä ja lähtisi sitten niin kyllä haluaisin jotenkin häntä muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Olit alle vuoden, eli et lainkaan sitoutunut tai edes päässyt vielä kunnolla sisään hommiin ja tuollaista pitäisi muistaa jotenkin ? Oletko 3v?
Kyllä osaavat pääsee työyhteisöön sisään ja saa hommat toimimaan sekä tulosta aikaiseksi jo koeajalla puolessa vuodessa. Ei tarvitse olla vuosikausia ennen kuin olisi muistettavan arvoinen työntekijä.
Äiti oli samassa pikkufirmassa parikymmentä vuotta ja siellä annettiin lahjoja lähteville ja syntymäpäivisin, mutta kun äiti jäi eläkkeelle se ei saanut mitään. Taisi se vähän harmittaa kun muut on samassa tilanteessa saanut jotain.
Vierailija kirjoitti:
Alle vuoden...
Haloo, käytännössä et mitään. Miksi edes pitäisi mitenkään huomioida ?
Jos jotain tapoja omaa niin muistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työpaikoilla yleensä jaeta mitään läksiäislahjoja :D lähtijä tuo pullaa tms. ja kahvitellaan, jos on hyvä tyyppi.
Ok no mutta itse olen saanut aikaisemmilta työpaikoilta, jopa työharjotteluista niinkuin sanoin
Se on ollut harvinaisen muistavainen työpaikka, ihan kiva että tuollaisia yrityksiä vielä on. Kahvitteluksi yleensä jää ilman lahjoja ellei sitten jää eläkkeelle ja tehnyt pitkä uran yrityksessä.
Olin puolitoista vuotta kirjanpitotoimistossa, ei mitään muistamista kun lähdin. Ei edes korttia. Jouduin kyllä itse sen puolentoista vuoden aikana osallistumaan kaikenmaailman kymmenvuotis-, kaksikymmenvuotis-, kolmekymmenvuotis- ja eläkemuistamisiin, viisi-, kuusi- ja seitsemänkymppisiin. Joka toinen viikko sai olla rahaa antamassa johonkin muistamiseen. Siksi luulin että minäkin jotain saisin kun lähden.
Olin toistakymmentä vuotta firmassa töissä ja sain sieltä yt-neuvotteluiden jälkeen kenkää. Vartti annettiin lapun saamisen jälkeen aikaa poistua rakennuksesta :D
Siis eivätkö edes potkuja ehtineet antaa?
Eikö nykyään olla monissa paikoissa pääsääntöisesti etänä, eli et ikinä edes näe tai tiedä jos uusi tulee tai lähtee?
Oikeastaan oli rasittavaa, kun yhteen aikaan työpaikalla oli jatkuvasti keräyksiä jonkun nimipäivälahjaan, lapsensyntymälahjaan ja koiran ottamislahjaan. Onneksi se loppui, kun työntekijöitä alkoi olla 100.
Pomollekin ostettiin joku pullo joululahjaksi kimpassa.
Työpaikka kustansi jotain lomamatkoja kotimaassa 50-vuotiaille. Tuskin enää.
En ole ikinä saanut mistään työstä lähtiessä mitään lahjaksi. Edellisessä työpaikassa annettiin kuulemma joillekin harvoille ja valituille syntymäpäivävälahjoja, mutta olin firmassa vain vuoden enkä siis saanut sellaistakaan. Yhdelle firmalle olen tehnyt freelance-hommia vuosikausia sivutyönä ja vajaat kymmenen vuotta sitten heiltä tuli vielä vuosittain joululahja, mutta sitten päättivät linjata, että freelancereille ei enää niitä anneta. Nykyisestäkään työpaikasta en kuvittele saavani mitään sitten joskus kun lähden, oli se sitten puolen vuoden tai kahdenkymmenen vuoden päästä. Olisihan se kiva, mutta firmat ei vaan pääsääntöisesti enää lahjoja anna.
Jäin työeläkkeelle 27 vuoden palveluksen jälkeen 2021. Työkaverit olivat keränneet kolehdin ja rahoilla teettäneet valokuvamukin, ostaneet XO-konjakkipullon ja loppurahoilla noin 200 euron lahjakortin.
Työnantaja tarjosi kakkukahvit johon kaikki covid-aikana paikallaolijat kutsuttiin ja muisti minua vielä 1300 euron lahjakortilla.
Koska tuo em. covid-aika niin kysyin onko OK että minä tuon kiitoskakkua päivänä X ja taisi mennä vuoden päivät ennen kun HR ilmoitti että nyt etätouhuja säädetty siten että (muistaakseni) keskiviikko on viikonpäivä joka läsnäolopäivä ja olen tervetullut tuomaan kiitostarjoilut. Ostin muutaman paketin erilaisia pikkuleipiä ja leivoin kaksi uunipeltiä nk. mokkapaloja, toinen nompparelli- ja toinen kookoshiutalekoristeella. Oli lämminhenkinen tapahtuma ja olen hyvissä väleissä edelleen silloisen työnantajan ja työntekijöiden kanssa.